بازدید 20217
آخرین تحولات سوریه؛

افشای بسته پیشنهادی ترامپ به اردوغان پیش از حمله به سوریه /سه راه حل ترامپ در ارتباط با حمله ترکیه به سوریه/حمله شدیداللحن اردوغان به عربستان سعودی/ اعلام آمادگی اسرائیل برای کمک به کردهای سوریه

حمله شدیداللحن اردوغان به عربستان سعودی، اعلام آمادگی اسرائیل برای کمک به کرد‌های سوریه، واکنش شدید اللحن دمشق به اظهارات امروز اردوغان و سه راه حل ترامپ در ارتباط با حمله ترکیه به سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با سوریه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افشای بسته پیشنهادی ترامپ به اردوغان پیش از حمله به سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۲۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 11 October 2019

حمله شدیداللحن اردوغان به عربستان سعودی، اعلام آمادگی اسرائیل برای کمک به کرد‌های سوریه، واکنش شدید اللحن دمشق به اظهارات امروز اردوغان و سه راه حل ترامپ در ارتباط با حمله ترکیه به سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با سوریه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افشای بسته پیشنهادی ترامپ به اردوغان پیش از حمله به سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ یک منبع وابسته به وزارت خارجه آمریکا ـ که نامش فاش نشده ـ اعلام کرده که ترامپ چند روز پیش از آغاز حمله ترکیه به شمال سوریه، در تماس تلفنی با اردوغان، پیشنهاد فروش دوباره جنگنده‌های «اف-۳۵» را به ترکیه در ازای صرف نظر اردوغان از برنامه حمله به شمال سوریه مطرح کرده است.

پیشنهاد فروش جنگنده اف ۳۵ به ترکیه از سوی آمریکا در شرایطی مطرح شد که پیش از این، کاخ سفید آنکارا را به دلیل خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه از پروژه اف ۳۵ کنار گذاشته بود.

مقام وزارت خارجه آمریکا در عین حال مدعی شده که ترامپ این پیشنهاد بسیار خوب را در کنار دیگر امتیازات به اردوغان ارائه داده بود.

اعلام بسته پیشنهادی ترامپ به ترکیه پس از آن رسانه‌ای شده که بسیاری در داخل آمریکا سیاست خارجی ترامپ در قبال ترکیه و به ویژه چراغ سبز برای حمله ترکیه به شمال سوریه را به باد انتقاد گرفته‌اند.

افشای بسته پیشنهادی ترامپ به اردوغان پیش از حمله به سوریه /سه راه حل ترامپ در ارتباط با حمله ترکیه به سوریه/حمله شدیداللحن اردوغان به عربستان سعودی/ اعلام آمادگی اسرائیل برای کمک به کردهای سوریه

شب گذشته، رئیس جمهور ترکیه، رسما از آغاز حمله نظامی به شمال سوریه خبر داد و مدعی شد، این حمله را با هدف بازگرداندن ثبات به منطقه دنبال می‌کند.

چند روز پیش از آغاز حمله ترکیه به شمال سوریه، کاخ سفید همزمان با تهدیدات ترکیه برای حمله به شمال سوریه اعلام کرده بود که در این حملات هیچ گونه مداخله‌ای نخواهد کرد و بسیاری این موضع‌گیری ترامپ را به منزله چراغ سبز آمریکا به ترکیه ارزیابی کردند.

حمله شدیداللحن اردوغان به عربستان سعودی

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه در سخنانی در مقر حزب عدالت و توسعه به عملیات نظامی در شمال سوریه پرداخت و مدعی شد، ترکیه مصمم به مبارزه با «تروریسم» است.

به نوشته آناتولی، او گفت: «ترکیه برای از بین بردن تهدیدات اقدام کرده است؛ بسیاری از تهدیدات داخلی و خارجی ترکیه را در بر گرفته است؛ از تلاش برای کودتا تا حملاتی که از خارج مرزها صورت می‌گیرد».

اردوغان بدون اشاره به طرف خاصی، افزود: «آنها اقدام به ایجاد داعش در نزدیکی مرز ترکیه کردند و سپس گروهک‌های YPG را ایجاد کردند... آنها به تروریست‌ها سلاح و تجهیزات دادند و گمان می‌کردند که ترکیه برای مبارزه با تروریسم به سخن دیگران گوش می‌دهد.»

او با انتقاد صریح از کشورهایی که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرده‌اند، دولت عربستان سعودی را به باد انتقاد گرفت و گفت: «عربستان سعودی به جای انتقاد از ترکیه خود را در آیینه ببیند؛ چه کسی یمن را به این روز انداخته و هزاران تن را در این کشور کشته است؟»

اردوغان به دولت مصر نیز اشاره کرده و گفت که رئیس‌جمهور مصر به هیچ وجه، حق سخن گفتن در این باره را ندارد، چون به گفته اردوغان، او دموکراسی را در کشورش کشته است.

او با بیان اینکه کشورهای اروپایی عامل صدور داعش به ترکیه بودند؛ افزود: «اگر اتحادیه اروپا همچنان عملیات نظامی ما را استعمارگرانه بداند، اقدام ما چندان دشوار نیست و ما مسیر ورود ۳.۶ میلیون پناهنده به کشورهای اروپایی را باز می‌کنیم.»

اردوغان گفت که ترکیه در حال مبارزه با تروریسم‌هایی است که یکی از اعضای ناتو را هدف قرار داده‌اند و اعضای ناتو نباید در قبال حملات این تروریست‌ها سکوت کنند.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه از تمام کشورها و احزاب داخلی ترکیه که از عملیات نظامی این کشور حمایت کرده‌اند، تشکر کرد و گفت که هدف ترکیه ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است.

اردوغان همچنین مدعی شد که ارتش ترکیه اجازه تغییر بافت جمعیتی در منطقه را نخواهد داد و دولت آنکارا از تمامی کسانی که خواستار بازگشت به منطقه خود هستند، حمایت می‌کند. او تأکید کرد به ارتش ترکیه اجازه آزار و اذیت کسی را در سوریه نخواهد داد اما هر کسی علیه ترکیه دست به سلاح ببرد، هدف قرار خواهد گرفت.

اعلام آمادگی اسرائیل برای کمک به کردهای سوریه

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در حمایتی آشکار از شبه‌نظامیان کُرد سوری، عملیات نظامی ترکیه در مناطق شرقی رودخانه فرات را محکوم کرد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای گفت: «اسرائیل شدیدا تهاجم ترکیه به مناطق کردنشین در سوریه را محکوم کرده و درباره پاکسازی نژادی کُردها توسط ترکیه و نوابش هشدار می‌دهد».

نتانیاهو سپس از آمادگی این رژیم برای کمک به شبه‌نظامیان کُرد خبر داد: «اسرائیل آماده است کمک‌های انسانی خود را به مردم کُرد ارائه کند».

واکنش شدید اللحن دمشق به اظهارات امروز اردوغان

یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: پس از حمایت مستمر از تروریسم و تروریست ها در سوریه و آموزش و تسلیح و حمایت از آنها و اعزامشان برای کشتن سوری ها، امروز رئیس جمهور رژیم ترکیه حرفهایی زد و از حمایت ملت سوریه سخن گفت. وی قاتلی است که دستانش به خون ملت سوریه آغشته است و حامی تروریسم و گروههای تروریستی است است که همچنان سوری ها را می کشند.

افشای بسته پیشنهادی ترامپ به اردوغان پیش از حمله به سوریه /سه راه حل ترامپ در ارتباط با حمله ترکیه به سوریه/حمله شدیداللحن اردوغان به عربستان سعودی/ اعلام آمادگی اسرائیل برای کمک به کردهای سوریه

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: حرف های اردوغان و اینکه نگران ملت سوریه است، صادر نمی شود، مگر از رژیمی که مرتکب کشتار می شود و از شعارهای انسان دوستانه که از آن فاصله دارد، دم می زند. این رژیم به ساکنان شمال سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم یورش برده است.

منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه افزود: سوریه که به حملات ترکیه از طریق هدف قرار دادن بازوهای آنکارا و تروریست های وابسته به ترکیه و شکست آنها واکنش نشان داده است، تأکید می کند با تجاوز ددمنشانه ترکیه در هر نقطه از سوریه با همه ابزار و راه های مشروع مقابله می کند. قافله مبارزه با تروریسم مسیر خود را طی می کند و اظهارات اردوغان و امثال آن سبب توقفش نخواهد شد. حمایت از ملت سوریه، فقط مأموریت ارتش و دولت سوریه است.

سه راه حل ترامپ در ارتباط با حمله ترکیه به سوریه

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شد سه راه حل درباره عملیات ترکیه در سوریه وجود دارد: یا هزاران نظامی اعزام کنیم و از نظر نظامی پیروز شویم، یا از طریق تحریم به امور مالی ترکیه به شدت آسیب بزنیم و یا میان ترکیه و کردها برای یک توافق میانجی گری کنیم.

ترامپ همچنین در اظهارات دیگری مدعی شد: ما داعش را صد در صد شکست دادیم و دیگر در مناطق تحت حمله ترکیه در سوریه هیچ نظامی‌ نداریم. کارمان را کامل انجام دادیم! حالا ترکیه به کردها حمله کرده است. آن‌ها ۲۰۰ سال است با هم می‌جنگند.

عصر چهارشنبه به وقت محلی، رئیس جمهور ترکیه رسما از آغاز حمله نظامی به شمال سوریه خبر داد و مدعی شد این حمله را با هدف بازگرداندن ثبات به منطقه دنبال می‌کند.

حملات ترکیه علیه شمال سوریه پس از آن آغاز شد که کاخ سفید اعلام کرد، در این حملات مداخله نخواهد کرد و بسیاری این اظهار نظر کاخ سفید را به منزله چراغ سبز ترامپ برای حمله ترکیه به شمال سوریه عنوان کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۳۴
«عربستان سعودی به جای انتقاد از ترکیه خود را در آیینه ببیند؛ چه کسی یمن را به این روز انداخته و هزاران نفر را در این کشور کشته است؟»
قاتلی بر دگری خرده گرفت
بله، اینه رسم دنیای دنیاپرستان، فریب افکار عمومی کشورش در جهت حمایت از حمله نظامی. اینا که توی توسعه تروریسم بر همدیگه داشتن سبقت میگرفتن، الآن باید بیفتن به جون هم.
این وسط ترامپ خیلی باحاله. پیشنهاد فروش اف ۳۵. همه جا دلالی میکنه این بشر. اگه اف ۳۵ شون به درد میخورد به هیچ وجه نمی فروختنش. مث سامانه پاتریودشون که حریف پهپادای یمنی ها نشد.
پیروزی برای سربازان خداست
تا هلاکت آخرین مزدور و تروریست باید تورکیه به جنگ ادانه دهد...
عجب منطقه اي زندگي مي كنيم!! همه به خون هم تشنه اند
اردوغان به همه تاخته نه فقط به عربستان . اسرائیل هم میخواهد از آب گل آلود ماهی بگیره. متاسفانه خاورمیانه پیوندهای برادری را فراموش کرده اند و دنبال کینه های نژادی و برتری های تاریخی هستند تحمل شان نسبت به یکدیگر کم شده کجا دو کشور اروپایی اینگونه به جان هم میافتند
الان ما کدوم وری هستیم؟ من که گیج شدم کی به کیه
پاسخ ها
اورمیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
تورک ها طرف تورکیه
کوردها طرف کوردها
بقیه هم یکی به نعل یکی به میخ
ترکیه داره کاری رو می کنه که ایران با داعش تو عراق کرد یعنی جنگ با دشمن بیرون از مرزهای کشورش و کاملا محقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
ایران اگر با داعش جنگید مقابله مرد با مرد بود . نه نبردی نابرابر و آواره کردن اینهمه زن و کودک بی گناه. کمی تعقل کنید سپس اظهار نظر کنید
حمایت اسراییل از جدایی طلبان کرد‌!
تو خود بخوان حدیث مفصل!
لعنت بر اسراییل و سگش پژاک
حالا صرفنظر از درستی یا نادرستی اقدام ترکیه، ببینید اوضاع چطور شده که صهیونیستها مدعی العموم شده و برای پاکسازی نژادی فریاد وامصیبتا سر میدن.
ارتش سایبری رجب بایستی طرح بسندگی فارسی را بگذرانند
این را بدانید که اگر اسرائیل از انجام کاری عصبانی شد, آن کار صد در صد درست است.
فعلا که ما تنها دوست و متحد نسبی خود ( ترکیه ،) را نیز از دست دادیم و ظاهرا تنها ترین کشور در منطقه هستیم .
واقعا چکار داریم میکنیم ؟
آیا واقعا نظر وحشتناک احمدی نژاد را که می گفت : قطار سیاست خارجی ما نه ترمز دارد و نه فرمان و نه دنده عقب را باید قبول کنیم ؟؟؟
کدام سیاست منطقه ای و خارجی کوتاه و متوسط و بلند مدت ما درست و منطقی و به جا بوده ؟
چرا همیشه چند قدم عقب هستیم و باید بصورت انعکاس شرطی و روزانه برای خود برنامه ریزی کنیم ؟
تا کی میتوان به اینصورت در حالیکه اعتماد و احترام اکثریت مردم را در داخل از دست داده ایم
و در منطقه و جهان تنها ترین کشور هستیم ، میتوانیم ادامه بدهیم ؟
چرا از راه پر اشتباه و خطرناک و نامعمول و نامعقول رفته را بر نمی گردیم ؟
و اصلاحات را بصورت فوری و فوتی و حیاتی و تا دیر تر نشده پیش نمی گیریم ؟
اعلام آمادگی اسراییل جهت کمک به کردهای سوریه ..... یعنی ایران و سوریه و عربستان و عراق و روسیه برای شهروندان کرد سوریه کار مهمی انجام ندادند و مردم این منطقه را زیر موشک و بمب و هواپیما تنها گداشتند و اسراییل میخواهد به انها کمک کند . ترامپ گفته است منافع سیاسی خاورمیانه برای امریکا ارزش ندارد بلکه باید امریکا با حصور در خاورمیانه سود اقتصادی و مادی داشته باشد
بلاخره غرب مداخله میکند و دمار ترکها و خودش را در می اورد
واقعا سوریه درست میگه که
اردوغان دستش تو دسته داعشه
هیچکی نمی تونه رد کنه
ننگ بر ترامپ و مرگ بر اردوغان
اول به کردها خیانت میکنه و به ترکیه برای حمله چراغ سبز نشون میده. بعدش میاد راه حل ارائه میده. جالبه
بنظر این اقدامات او بیشتر بخاطر فشارهایی هست که از سوی دموکرات ها و جمهوی خواهان بهش وارد میشه. وگرنه اون معامله شو کرده
الان ی عده میان بدون پشتوانه علمی و فقط بر اساس ایده های نژادیشون نظر میدن جنگ در همه حال محکوم هست و تلاش برای برقراری امنیت هر کشوری برای سردمدارانش محفوظ
ضعفدولت سوریه در قبال کردها که سودای تجزیه طلبی دارن باعث این فلاکت ها شده و دودش تو چشم مردم بیگناه میره
کردها باید،مهار بشن و بهتر بود خود سوریه وارد عمل میشد که کوتاهی کرده
...
چونکه اسراییل حرکت و حمله ترکیه را محکوم کرد ، پس در نقطه مقابل اسراییل ، حمله ترکیه را مورد تایید قرار میدهیم و اجازه نخواهیم داد طرح تجزیه خاورمیانه اسراییل توسط کوردها عملی شود.
ترکیه از یک سو تاوان سیاست مداخلانه جویانه در ترکیه را می پردازد و از سوی دیگر نگرانی های امنیتی مشروعی دارد. در جنگ داخلی سوریه جز اسرائیل همه متضرر شدند برنده این جنگ داخلی و مداخلانه جویانه از جمله آمریکا و اروپا کسی جز اسرائیل نبود. اکنون فرصت خوبی برای دولت سوریه است که با دادن حق خود مختاری داخلی به کردها از یک سو مسئله کردها را و فریبکاری های مداخلانه جویانه ترک ها را برای گرفتن ماهی از این آب گل آلود بسود ثبات و امنیت بیشتر در این کشور فراهم کند صرفا خودمختاری داخلی منطبق با پذیرش حاکمیت ملی سوریه همانند بسیاری از نظام های خودمختاری که در کشورهای اروپای غربی .
بر خلاف آنچه که موج تبلیغات و پروپاگاندا میگوید، جنگ و دشمنی بین کرد و ترک وجود ندارد، جنگ کنونی هم بین دولت ترکیه و گروه پ ک ک در جریان است.
وقتی نتانیاهو از کردهای سوریه دفاع میکند تکلیفشان روشن است.
من با هرگونه جنگ و خونریزی مخالفم ولی این رو هم باید در نظر داشته باشیم که ترکیه بعد از تغییر بافت جمعیتی جنوب خودش توسط آمریکا (در جهت به وجود آوردن خاورمیانه جدید آمریکایی و صهیونیستی) نگران مرزهاش هستش چون کردهای مهاجر در چندین سال اخیر با بمب گذاری ها و ترورهاشون خاک ترکیه رو نا امن کردن.
کلا کردها با خاطر جمعیت کم و سیاستهای اشتباهشون در طول تاریخ نتونستن هیچ امپراطوری و حتی دولتی داشته باشن و این به این خاطره که 10 روز میزن تو مسافرخونه یه شهری میمونن اونجا رو خاک مادریشون کردستان بزرگ قلمداد میکنن و نمیدونن که با موجهای اسراییل موج سواری میکنند و کشورهای منطقه در برابر این زیاده خواهی های صهیونیسم خواهند ایستاد.
ترکیه در حال مبارزه با تروریسم‌هایی است که یکی از اعضای ناتو را هدف قرار داده‌اند و اعضای ناتو نباید در قبال حملات این تروریست‌ها سکوت کنند
لعنت بر اردوغان خونخوار
اگر اسد انسان بود حال و روز مردم سوریه این گونه نبود
ترکیه نیز بزودی ان شاالله به گونه ای در باتلاق خودساخته گرفتار خواهد شد ک همانند عربستان مجبور شود میانجیگرانی را از سراسر دنیا برای کمک به خروج آبرومندانه ی خود دعوت کند.
در دروازه را میشه بست اما دهن سیاستمدار را نمیشه بست. اینکه عربستان و نتانیاهو حمله به کردهای سوریه را محکوم می کنند هیچ گونه مشروعیتی برای تجاوز ترکیه به همراه نخواهد آورد.
با عرض سلام امریکایها از روز اول می خواستند به ترکیه اف 35 اهدا کنند چونکه شان ترکیه

در نظر غرب با اسرائیل یکی است . شاید کمی بیشر چون رابطه غرب با ترکیه بیچیده است

وتاریخی است وراهبرد است صحیح است ظاهر رژیم اوردوغان اسلامی اما باطن ان با

سیسی مصر فرقی نمی کند چون نهضت اسلامی در ترکیه اوج گرفت لذا مجبور بودند

یک بازیکری مانند ارودغان بیاورند که رهبر وبرادر بزرگ اهل تسنن جهان اسلام باشد وجلوی

شعارات اقای احمدی نژاد در دوران خود بگیرد . لذا اگر تاریخ امدن اوردغان نگاه کنید تحدیدا

در همان وقت شروع بشعارهای قلومبه وسلومبه علیه اسرائیل می زد همه خالی بندی بود .
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
دوست عزیز شما نظام ترکیه رو با نظام السیسی مقایسه میکنید؟
کشوری که اگه بخوای فقط کانال های تلوزیون
خصوصیش رو بشماری سرت گیج میره.
هنوز یادمون نرفته که چطور با یک پیام اسکایپی اردوغان مردم جلوی تانکا دراز میکشیدن.
کمک اسراییل ۱به اسراییل ۲ کاملا برملا شد اسراییل می دونه که اگه کرد ها نباشن مسلمونا می تونن متحد شن و در مقابلش به ایستند و نابودش کنن
الان هشتاد ساله ١.٥ ميليارد مسلمونين ميخواين يه كشور كوچيك رو نابود كنين. فقط وضع اقتصادي اجتماعي خاررميانه رو نگاه كن و با اسراييل مقايسه كن. به جا اينكارا به فكر رشد كشورت باش
بهتره کشورهای واقع در خاورمیانه بین سه کشور ایران وترکیه و عربستان تقسیم بشوند تا شاهد جنگهای کمتری باشیم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی