بازدید 2700
نماینده ویژه وزیر کار:

کارگران بازداشتی هفت تپه به زودی آزاد می شوند

کد خبر: ۹۲۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵ 10 October 2019

 نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل روابط کار و جبران خدمت گفت: آزادی کارگران بازداشتی هفت تپه در اسرع وقت و با مشورت و تبادل نظر دادستان شهر اهواز و مسولین ذیربط استان، عملی خواهند شد.

«کوروش یزدان» چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دومین نشست شورای تامین شهرستان شوش با حضور اینجانب و اعضای ثابت شورای تامین و مالک شرکت نیشکر هفت تپه برگزار شد . 

به گفته وی،‌در این نشست، دغدغه ها و نگاه ویژه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  از سوی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش برای اعضای شورا تشریح و تبیین شد.

وی افزود: دادستان شهرستان شوش نیز در این جلسه آزادی هرچه سریعتر کارگران بازداشتی  و رفع مشکل موجود از قبیل پرداخت مطالبات حقوق را از جمله دغدغه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و بر حل آن تاکید کرد.

یزدان اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد کارفرما ۵۰ درصد باقیمانده حقوق معوقه کارگران را در روز جاری واریز کند که در اینصورت حقوق کارگران هفت تپه به روز شده و مطالبات معوق نیز نخواهند داشت.

کشت و صنعت هفت تپه قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.  جمعیت کارکنان شاغل در این شرکت بزرگ تولید شکر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف پنج هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.  شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با ۲۴ هزار هکتار وسعت اراضی و کارخانه، در ۱۵کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر