بازدید 2564

کاهش شدید ذخایر ارزی چین

کد خبر: ۹۲۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 09 October 2019

ذخایر ارزی چین تا پایان ماه سپتامبر حدود ۱۵ میلیارد دلار کاهش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، داده های جدید نشان می‌دهد که حجم ذخایر ارزی دومین اقتصاد بزرگ جهان تا پایان ماه سپتامبر با ۱۴.۸ میلیارد دلار کاهش نسبت به ماه قبل به ۳.۰۹۲ تریلیون دلار رسیده است که کمترین سطح ثبت شده از ماه اوت تاکنون محسوب می‌شود. این کاهش هم‌چنین شدیدترین کاهش ماهانه ذخایر ارزی چین در طول ۲۵ ماه اخیر است.

سازمان نظارت بر معاملات ارزی چین در گزارشی به همین مناسبت اعلام کرد که احتمالا به دلیل کاهش رشد اقتصادی جهان، افزایش رویکرد حمایت‌گرایانه برخی کشورها و افزایش یکجانبه گرایی در عرصه بین الملل، فضای نامطمئن اقتصاد جهانی تداوم خواهد یافت.

با وجود کاهش رشد اقتصادی و تشدید جنگ تجاری با آمریکا، چین به کمک اصلاحات جدید موفق شد تا جریان خروج سرمایه را از سال گذشته تا حد زیادی کنترل کند. از اکتبر ۲۰۱۸ بدین سو ذخایر ارزی چین عموما رو به افزایش بوده است. با وجود تقویت ۰.۴۷ درصدی ارزش دلار در برابر پنج ارز مهم جهانی، در ماه سپتامبر ارزش یوان در برابر دلار ۰.۱۴ درصد تقویت شد.  

از سال ۲۰۱۵ تاکنون بانک مرکزی چین ۱ تریلیون دلار برای حمایت از یوان هزینه کرده است. مقامات چینی هم چنین برای رسیدن رشد اقتصادی به محدوده هدف گذاری شده شش درصدی در سه ماهه سوم سال، تاکنون ده ها میلیارد دلار پول به بازار تزریق کرده اند.

قرار است پس از دو ماه تنش زایی، مقامات چینی و آمریکایی مجددا با یکدیگر بر سر راهکارهای رسیدن به توافق تجاری دیدار کنند هر چند که بیشتر تحلیل گران معتقدند نباید انتظار رسیدن به یک توافق پایدار را در کوتاه مدت داشت.

هم چنین میزان ذخایر طلای چین نیز در ماه سپتامبر کاهشی بوده است و از ۹۵.۴۵ میلیارد دلار در ماه اوت به ۹۳.۰۴۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

در سال های اخیر بیشترین رکورد ذخایر ارزی چین مربوط به ژوئن ۲۰۱۴ با ۳.۹۹۳ تریلیون دلار و کمترین رکورد مربوط به دسامبر ۱۹۸۰ با ۲.۲۶ میلیارد دلار بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر