بازدید 13943

تکذیب شبهه آفرین رتبه نهم ایرانیان در مصرف الکل!

گزارش‌های این مقام مسئول مانند گزارش سازمان بهداشت جهانی، حکایت از افزایش مصرف الکل در کشورمان دارد، که گزاره‌ای نگران کننده است؛ اما ماجرا آنجایی عجیب می‌شود که می‌بینیم رئیس مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، علتی عجیب برای کمتر بودن مصرف الکل در کشورمان به نسبت دیگر کشور‌های جهان ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۹۲۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ 07 October 2019
تابناک اجتماعی
رتبه نهمی که اخیرا سازمان بهداشت جهانی به ایران در مصرف سرانه الکل در گروه سنی بالای ۱۵ سال نسبت داده، بالاخره تکذیب شد؛ اما تکذیبی شبهه آفرین و عجیب!

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه اعلام شد، ایرانیانی که مصرف مداوم الکل دارند، پس از شهروندان هشت کشور، بیشترین میزان مصرف الکل را از آن خود اختصاص کرده اند، انتظار می‌رفت، این ادعا به سرعت با واکنش مسئولان مختلف کشورمان مواجه شده و مستند و مستدل تکذیب شود؛ اما در کمال تعجب این گونه نشد.

سکوت در قبال ادعایی بسیار بزرگ که ظاهرا رئیس مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران آن را جایز ندانسته است. آفرین رحیمی موقر، با تأکید بر اینکه آمار اعلام‌شده نادرست و اشتباه است، به ایسنا گفته: «بر اساس داده‌ها و نتایج تحقیقات ما، مصرف الکل در ایران بسیار کمتر از بسیاری از کشور‌های جهان است.»

وی در ادامه تأکید کرده که میزان مصرف در زنان ایرانی یعنی نیمی از جامعه ایرانی حدود یک دهم مردان است که نشانه دیگری بر نادرست بودن آمار یاد شده است؛ آماری که رحیمی آن را حاوی خطا خوانده و در شرحش گفته: «گاهی پیش می‌آید اسنادی که در کشور منتشر می‌شود، بموقع دست کسانی که گزارش‌های جهانی را تهیه می‌کنند، نمی‌رسد یا دیرتر از زمان تهیه گزارش به دست‌شان می‌رسد که این مورد می‌تواند خطای در نتیجه‌گیری به وجود آورد.»

وی افزود: «اگر داده‌های صحیح کشور در اختیار تهیه‌کنندگان گزارش جهانی نباشد، یا در زمان تهیه گزارش، اطلاعات بروزی از یک کشور نداشته باشند، از روش مدل‌سازی استفاده می‌کنند. در این روش، معمولا از داده‌های کشور‌های همسایه یا شبیه‌ترین کشور‌ها بر اساس الگو‌های بیماری یا رفتاری‌شان به آن کشور استفاده می‌کنند و محاسباتی انجام می‌دهند که می‌تواند دقیق نباشد.»

اما اگر آمار ارائه شده ناصحیح است، آمار صحیح در خصوص میزان مصرف الکل در کشورمان چیست؟ رحیمی در این باره به مطالعاتی اشاره کرده که در مجموعه تحت امرش صورت گرفته و بر اساس آن، «سالانه حدود پنج تا شش میلیون لیتر الکل در کشور مصرف می‌شود که معادل حدود ۰.۱ لیتر الکل خالص به ازای هر فرد بالغ است.»

به عبارت بهتر، وی مدعی شده که آمار مصرف الکل در کشور، نه آن گونه که سازمان جهانی بهداشت روایت کرده (یک لیتر به ازای هر ایرانی بالای ۱۵ سال در سال)، یک دهم لیتر در سال به ازای هر فرد بالغ است. مصرفی که این مقام مسئول هم اذعان دارد «در سال‌های اخیر، به ویژه در جوانان افزایش یافته است و باید اقدامات لازم برای آموزش و پیشگیری از مشکلات ناشی از آن انجام شود.»

بدین ترتیب مشخص می‌شود، گزارش‌های این مقام مسئول نیز مانند گزارش سازمان بهداشت جهانی، حکایت از افزایش مصرف الکل در کشورمان دارد، که گزاره‌ای نگران کننده است؛ اما ماجرا آنجایی عجیب می‌شود که می‌بینیم رئیس مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران علتی عجیب برای کمتر بودن مصرف الکل در کشورمان به نسبت دیگر کشور‌های جهان ارائه می‌دهد.

او می‌گوید: «مصرف سالانه الکل خالص در ایران حدود ۰.۱ لیتر به ازای هر فرد بالغ است، در حالی که میانگین جهانی این شاخص به ازای هر فرد بالغ ۶.۴ لیتر است که عمده‌ترین علت کم بودن این میزان، تعداد کمتر میزان مصرف‌کنندگان الکل در ایران است؛ مطالعات انجام شده در کشور نشان می‌دهد که بین ۹۰ تا ۹۵ درصد ایرانی‌های بزرگسال (بالای ۱۵ سال) الکل مصرف نمی‌کنند.»

اظهارنظری که با کمی تأمل، پی خواهیم برد مهر تأیید دیگری بر بخش‌هایی از گزارش سازمان بهداشت جهانی است؛ اینکه پنج درصد ایرانیان بالای ۱۵ سال الکل خالص مصرف می‌کنند؛ اما همین جمعیت کوچک، پنج تا شش میلیون لیتر الکل مصرف می‌کنند! مصرفی که میانگینش در میان کل جمعیت بالای ۱۵ سال در ایران، حدود یک دهم لیتر است، ولی اگر ملاکمان مصرف کنندگان الکل در کشور باشد، به اعداد بسیار بزرگتری خواهیم رسید.

موضوعی که رحیمی هم تلویحا بر آن مهر تأیید زده و گفته: «داده‌های متنوع و مختلف از کشور ما تأکید دارد که میزان متوسط سالانه مصرف الکل خالص در مصرف‌کنندگان الکل در کشور ما به هیچ وجه بالای دو لیتر نیست؛ هرچند رقم مصرف همه کشور‌ها را نداریم و نمی‌توان دقیق گفت ما رتبه چند را داریم، قطعا ما در بین ۱۰۰ کشور اول دنیا نیستیم.»

اظهارات تأمل برانگیز و شبهه آفرینی که مجابمان می‌کند، مصرف الکل در کشورمان روند افزایشی دارد و هرچند امری شایع در جامعه نیست و به کسر کوچکی از جمعیت محدود می‌شود؛ اما میزان بالایی هم دارد. وضعیتی که رحیمی تأکید دارد کار‌های آماری جامعی در خصوص آن صورت گرفته و «در این زمینه خلأ اطلاعاتی نداریم»، ولی ظاهرا اطلاعات آماری مان حاوی نکات نگران کننده‌ای مشابه گزارش سازمان بهداشت جهانی است!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۳
توجیه و پاک کردن صورت مسئله مشکل حل نمی شود ...اقای دکتر!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
رتبه نهم اشتباه است و برای همین تکذیب کرده اند. احتمالا رتبه اول یا دوم هستیم.
محمد ر ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
خیلی راحت میشه ازاین همه انگوردانه مشکی گردفهمیدمصرف چقدردرخانه ها وزیرزمینهابی نهایته باورکنید۲۰۰کیلو۳۰۰کیلومردم خریدمیکنند
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
خداروشکر در یک زمینه مقام آوردیم
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
اتفاقا این تایید کرده به شکل بد بجای کاهش میزان مصرف تعداد بالا برده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
ناشناس ۱۲ ۲۲
ایول داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
خیلی ها هم می خرند تا شیرشیره و یا مویز شانی درست کنن. همه که فاسد نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
اینها همه کذب محضه وتوطئه اسرائیل و عربستانه برای بدنام کردن ما .در ایران هیچکس مشروبت الکلی مصرف نمیکنه حتی یک قطره.تمام مشروباتی که کانتینری و کامیونی توسط افرادخاص هم روزانه واردکشورمیشه همه را ستادمبارزه باموادقاچاق امحاء میکندحتی تاحالا یک مورد رانندگی در حال مستی ویا ارتکاب جرم بواسطه مصرف الکل نداشته ایم
متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ در جامعه ما فقدان اطلاعات و آمار صحیح و به هنگام است. حتی برخی مسولان تلاش میکنند در گزارش های دوره ای 3 ماهه . 6 ماهه و سالانه خود با تولید یا دستکاری داده ها وضعیت دوران مدیریت خود را بهتر از قبل نشان دهند. ضمن اینکه در پاسخ به سولاتی که بار ارزشی دارد. بسیاری پاسخ دهندگان صداقت نشان نمیدهند. حتی کسانی که به صورت حرفه ای مشروبات الکلی مصرف می کنند نیز . آنرا انکار می کنند.
در هر صورت متاسفانه شواهد آمارها را تایید میکنند !!!!!!
خودشان در چه حالی بوده اند که این آمار را داده اند بخصوص در مورد خانمها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
الان خانم ها خیلی بیشتر مصرف میکنند تا آقابان
باید منابع اطلاعاتی اونها مشخص بشه تا بشه دقیق اظهار نظر کرد
بادا مبارک بادا انشاله مبارک بادا، خخخخ
مصرف الکل در کشور ما یک جرم قطعی تلقی میشود و مجازاتهایی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. در نتیجه آمار میزان ارتکاب این جرم در جامعه ایرانی اصولا نمیتواند دقیق و با واقعیتها منطبق باشد. آیا میتوان انتظار داشت که مثلا فردی که مشروبات الکلی مصرف میکند در مواجهه با سوال یک پرسشگر جهت تهیه آمار، حقیقت را بگوید و عملا به جرم قطعی خود اعتراف کند؟ بنابراین همچنان که رتبه نهم در گزارش سازمان بهداشت جهانی بسیار اغراق آمیز است، آمار 90 تا 95 درصدی عدم استفاده از الکل نیز متاسفانه از جهت دیگر اغراق آمیز است و نمیتواند دقیق و منطبق بر واقعیتهای جامعه ایرانی باشد.
آقا بی خیال ارزونش کنید ما هم مشتری بشیم
پاسخ ها
رسول
| Sweden |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
ارزونشم هست منتهی از نوع الکل صنعتی :).
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
رسول جان جوش نزن. هر چقدر هم گرون باشه مردم میخرن.
من اصل گزارش خوندم روی سایت بهداشت جهانی هم هستش.در کل رتبه ایران در مصرف نکردن الکل خوبه ولی اوناییمون که مصرف می کنن شورشو درآوردن و به قول امروزی شدیدا بد مستن
سلام پس اینهمه آمار که از فوت و آسیب میدید رو باور نکنیم به سلامتی این مشکل هم حل شد ،توی جشنها هم نیست اصلا کی دیده داداش مملکت رو مواد و تلخکی و روسپی برداشته هی خودتو به خواب بزن امروز رفتم یه پارک یه نیم ساعت استراحت کنم هی چپ و راست باید ساقی رد میکردم فقط نیم ساعت هفته قبل زنه در ماشینم رو باز کرده میگه بریم دیگه میگم کجا خودم دارم پیاده میشم برم دنبال کارم یه ایشی کرد رفت آدم دنبالش نیست دنبالتن خدا به داد ما برسه با این مملکت
90 در صد ایرانی ها اصلاً الکل نمی خورند ؟؟ حداقل یه جوری ماله کشی کنید که باور پذیر باشه !! دست کم 30 درصد آدمایی که می شناسم خیلی راحت مشروبات الکلی می خورند !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
سی درصد آدمایی که شما می‌شناسی رو نمی‌تونی به کل یه جمعیت هشتاد میلیونی با فرهنگ و سبکِ زندگی‌های مختلف تعمیم بدی.
بنده به عنوان یک متخصص و استاد دانشگاه حرفهای ایشون را تایید میکنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
استاد ها کن تو دستگاه الکل سنج ببینم چی زدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
خوش به حالت ؛ مشخصه الان شنگولی !!!!!
عزیزان خیالتان را راحت کنیم. اصلاً در ایران هیچکس از مشروبات الکلی استفاده نمی‌کند آنهایی هم که استفاده می کنند ایرانی نیستند و از مریخ آمده‌اند. باور بفرمائید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
خخخخخخخ
حالا این تکذیبی که کردن ( مثل بقیه تکذیبها!) در واقعیت هم اثری داره؟!
تکذیب در ایران یعنی تایید و صحت خبر
میگویند فردی گفت اینجایی که من ایستاده ام دقیقا وسط زمین است گفتند چطور این حرف را میگویی گفت قبول ندارین بروین متر بیاورین ومتر کنین تا مشخص شود/ آنموقع ظاهرا کروی بودن زمین را قبول نداشته اند / مگر مصرف مشروبات الکلی مثل خرید قرص وداروست که آمار داشته باشد ؟؟؟ باید پرسید اصول استخراج این آمار چیست ؟ آیا یک محله پر مصرف بالای شهری را انتخاب نموده اند و بعد آنرا به کل ایران تعمیم داده اند ؟؟؟ آیا گمرک این آمار را داده است ؟؟؟ این دروغ خیلی بزرگتر از آن است که انسانهای عاقل باور کنند
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
من کسی هستم که خودم شخصا استفاده نمی کنم ولی آدمای زیادی هستن که برای خودشون تولید می کنن. مثل ماهواره قبح این قضیه هم شکسته و دیگه هر کسی که همراه نباشه غیرعادی به نظر میاد. خیلی راحت میشه از روی فروش انگور شاهانی به آمارهای قابل توجهی رسید. البته همه می دونن که این فقط یکی از روش های تهیه هست.
با سلام، اگر کارگری که بیمه شده تامین اجتماعی میباشد به سن یا به شرایط  بازنشستگی رسید باید بازنشسته شود یا می تواند با امتناع ورزیدن از بازنشستگی ادامه کار بدهد
الان خیلی از همکاران ما بازنشسته شده اند ولی همچنان مشغول کار هستند
اگر تامین اجتماعی و وزارت کار، قانونی وضع کنند که افراد به محض اینکه بازنشسته شوند بازنشستگی را بپذیرند تا برای جوانان بیکار اشتغال فراهم شود
لطف کنید رتبه فقروفلاکت ودزدی وغارت راهم درایران اعلام کنید
میزان مصرف الکل رابطه مستقیم دارد با سرانه مصرف انگور دانه قرمز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
من عاشق انگورم اونم انگور قرمز ولی مشروب نمیخروم البته فکر کنم فقط من اینجوری باشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
نه بابا به مصرف سرانه انگور کشور ربطی نداره چون بسیاری از افراد با نفوذ انواع مرغوب آنرا در مقیاس کلان از طریق گمرکات خاص واردکشورمیکنند
ناشناس
| Netherlands |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
یعنی کشمش و شیره خرما را نادیده میگیرید؟ آب جوین را چطور؟ الکل طبی با نسبت 1 به 5 و عرق سیب و و و و
یاد اون برادر افتادم که امار بدحجابی تو کشور رو پنج الی ده درصد اعلام کرده بود
آمار نمیگه مصرف زیاده. میگه اونایی که مصرف میکنن زیاد مصرف میکنن. خب خیلیا مصرف نمیکنن اصلا.
مسئولین چشماشونو روی حقیقت بستن! مصرف مواد و مشروب خیلی خیلی زیاده تو کشور
چرا محل فروش و مصرف درست نمیکنید که هم جوانا کشته نشن و هم کنترل شده باشه و سود برسونه به کشور همینطور برای مواد! اینجوری هم خسارت به نسل آینده وارد میشه و هم جرم و جنابت و مافیا درست میشه مگه برای این بچه های هزینه نمیشه مگه سرمایه کشور نیستند ؟ چرا به همین راحتی میزارید نابود بشن؟
دیگه وقتشه فرهنگ سازی بشه و آموزش بدن تا کی میخاید خودتونو گول بزنید؟
مبشه سود این کارو خرج درمان و جاده ها کرد
کشورهای جهان اول از سود مشروب و مواد و سیگار دارن کشورشونو میسازن و مردمم تحت کنترل دارن
یه سر به مدارس بزنید ببینید چه خبره
والا من دو ماهه از ایران اومدم کانادا. در ایران هم 37 سال زندگی کردم. با همه اقشار جامعه هم در ارتباط بودم تا حدی تجریه و مشاهدات شخصی من اینه که در ایران مصرف الکل چندین برابر کشوری مانند کاناداست. بقیه دنیا را نمی دونم .
بله صورت مساله را پاک نکنید این چالش بزرگی است که باید بدنبال راه حل بود اکثر خانواده ها از کوچک به بزرگ و حتی خانم ها الکل مصرف میکنند . نگاهی به اطرافتون.بیاندازید. مقصر کیست؟
یاد گل آقا بخیر
همیشه در موارذ مشابه مینوشت:
ما نهم نیستیم اگر هم هستیم به شدت تکذیب میکنیم
کار دشمنه . ما همه چی رو تکذیب می کنیم بعد هم محکوم می کنیم
مردم رو گلابی فرض نکنید!!! مشخص است که این آمار جهانی که از یک منبع کاملا بی طرف و با صلاحیت اعلام شده است بسیار موثق تر و دقیق تر از حرف های پآقای دکتر... شما فقط تکذیب کنید ....
مصرف الکل و موادمخدر در خوابگاه‌های دانشجویی غوغا می‌کند.
اگر یک عرق خور ایرانی فقط هفته ای یکبار عرق میل کنه معادل حجم الکلی است که ۱۰ نفر خارجی که هر روز آبجو و شراب و ویسکی کوفت کنند، است. پس شاید حالا نهم درست نباشه ولی رتبه اش زیر بیستم است!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
حالا چرا هموطن ميل كنه اونوقت خارجيه كوفت كنه ؟؟
بابا هردو تا آدمن ديگه
بشتابيد ا!انگور قرمز به به به !!!!!!!!!!!!!
سلام. وقتی آمار مرگ و کوری مصرف الکل مسموم یا صنعتی منتشر می شود آن هم در شهرهایی که اصلا تصورش نمی رود، معیاری برای آمار مصرف الکل است.
از دیروز که تکذیبیه این آقای دکتر رو خوندم تا امروز منتظرم یکی‌ بیاد بزنه رو شونم و بگه دوربین مخفی آنجاست
مطلبي كه ظاهرا كسي توجهي به اون نكرده اين هست كه اين آمار متوسط مصرف آنهايي را كه مصرف مي كنند ارائه داده و نه به صورت سرانه يعني براي همه افراد جامعه. اين طور در نظر بگيريد كه اگر فقط و فقط يك نفر تو ايران الكل مصرف كنه، اون هم به ميزان 30 ليتر، اين ميشه متوسط مصرف ما.
سلام میشه حداقل سال 99 یه آزمون نفت بذارین تال دل ملت خوش باشه . لطفا شرایط الکی هم نذارین مثل تافل و نخبگان و دانشگاه تهران و.... ما معمولیهای دانشگاه خوزستان و اراک و اهواز مگه آدم نیستیم. پس کی این آزمون نفتی که قرار بود 2500 نفر بگیره رو میزارین.
توضیحات بعدی توسط منابع آگاه بدین صورت است که این آمار فقط از جهت وجود افراد دائم الخمر است که رتبه ایران را نهم نموده است " یعنی افرادی که بیشتر از حد مجاز مصرف دارند "
اینکه دیگه نگرانی وناراحتی نداره جانم بفرض هم که درست . اینگونه باشه کاشف الکل عموجون رازی از خودمون پس ما قدر شو ندونیم کی بدونه عزیز جان . در ضمن تبریکی بگید به جوونها بابت خود کفائی وبدون نیاز به بیگانه وخروج ارز خودشون تولید و خودشون هم مصرف میکنن دیگه از این اشتغالزائی بهتر بعبارتی نصف بیشتر جووون ها سر کارند اونهم چه کاری کار شنگولی.
بعضی ها انگور خالی میخورند دو ساعت تمام جلو افتاب میخوابند وقتی که بلند میشوند مست وپاتیل هستند این ها جز

امار نیست.خخخخخخخ
چرا اينقدر سخت مي گيرين ؟ يه نگاه به دور و بر خودمون بندازيم تعداد زاهدان و مستان دستمون مياد
وقتي من تو محيط كارم (يه مجموعه تقريبا ٣٠٠ نفري ) و اطرافيان رو مي بينم اون ٩٠ يا ٩٥ درصد خيلي
متعجبم نمي كنه
آماربه این صورت استکه دربین مصرف کنندگان دائمی مشروبات الکلی ازنظرمصرف ایران دررتبه نهم است که میتواند درست باشد یعنی اینکه اگرصدنفرازمصرف کنندگان مشروب الکلی هستند درکشوری مصرف سالانه متوسط آنها درسال یک لیترباشد ومثلا ماهی یکبارمشروب بنوشنددرایران مثلادربین همان صدنفر درسال مثلاپنجاه لیترمصرف میکنندکه درایران چون مصرف الکل برای اکثریت جرم است دراین نظرسنجی شرکت نکرده حتی اگرهم مصرف کنندبودندانکارمیکنند وفقط اقلیتهای مذهبی میتوانستندشرکت کنندوجوابگوباشندوچون آنهااکثربیش ازحدمعمول مصرف میکننداین آماربالا وبنام ایران ثبت شده که درواقع آماراقلیتهای مصرف کننده ایران است ،جهت اطلاع بیشتربه سیایت ریسرچ اصلی آن مراجعه فرمایندکه درواقع آمارمربوط به همه ایرانیان نیست.
من خودم سالانه 5 تا 6 میلیارد لیتر مصرف دارم البته فقط تا هشیاریم رو حساب کردم. برو واسه خودت. تنهایی به اندازه کل مصرف آسیا مصرف دارم. در صورت پشتیبانی دولت، میتونم به غرب صادرات هم داشته باشم. آمار رو از کجاتون در میارید؟ از مشروب فروشی ها؟؟ از واردات از گمرکات کشور؟ از کارخانه میکده؟ یا روی زبونمون کنتور گذاشتید؟ هیچ تجسم و توهمی نمیتونید از این آمار داشته باشید. اینم مثل آمار بیکاری و تورم هستش. تورم 400 درصدی توی رگهام داره خونبازی میکنه، دولت میگه تورم تک رقمی شده!!!! از چرت و پرت خسته شدم.
خیلی جالبه ؛ هر چیزی رو که به ضرر مدیریت آقایان باشه ، فورا تکذیب میکنن .

الان اگه میگفتند که مثلاً رتبه یکصدم هستیم ، قبول میکردن !!!

ولی آقایون تکذیب الدوله ؛ ما مردم ایران همه چیز را خوب میدانیم و تکذیبیه های شما هیچ تاثیری در اصل ماجرا نخواهد داشت .
چرا مسئولین جرم مواد مخدر را مانند مشروبات الکلی سفت سخت نمیگیرند
فقط باید به آمار سازی حضرات و مشتاقان آن خندید
احتمالا درست است، هرچند مصرف سرانه مشروبات الکلی در ایران کم است، اما آن تعداد اندکی که مشروبات الکلی میخورند فی الواقع خر خوری می کنند و احتمالا در مقایسه با هم پالکی های خود در سایر کشورها، خر خورترند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل