بازدید 3735
۱

آمریکا چقدر بدهی دارد؟

کد خبر: ۹۲۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳ 04 October 2019

میزان بدهی‌های آمریکا اکنون از ۲۲ تریلیون دلار عبور کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان بدهی‌های این کشور تا پایان ماه سپتامبر به ۲۲ تریلیون و ۶۳۲ میلیارد و ۶۴۴ میلیون ۳۹۴ هزار دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان ماه سپتامبر به طور متوسط ۶۸ هزار و ۶۳۷ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۱۸۳ هزار و ۶۲۵ دلار بوده است.

کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه سپتامبر به یک تریلیون و ۱۸ میلیارد و ۷۳۱ میلیون دلار رسیده است تا بدین ترتیب نسبت کسری بودجه به تولید ناخاص داخلی این کشور به ۴.۷۳۶ درصد برسد. بین بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹ بیشترین کسری بودجه آمریکا مربوط به سال ۲۰۱۰ با ۸.۹۶۵ درصد و بیشترین مازاد بودجه مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۲.۳۷ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل: مراقبت‌های درمانی با ۱ تریلیون و ۱۷۶ میلیارد و ۶۸۴ میلیون دلار، امنیت عمومی با ۱ تریلیون و ۳۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار، هزینه های دفاعی با ۶۴۳ میلیارد و ۸۸۴ میلیون دلار و پرداخت مستمری بازنشستگان با  ۲۸۷ میلیارد و ۹۴۲ میلیون دلار است.

هم‌چنین تا پایان ماه سپتامبر، میزان مجموع بدهی های دولتی و غیردولتی آمریکا معادل ۷۳ تریلیون و ۹۰۶ میلیارد و ۳۴۱ میلیون دلار بوده است که نشان می دهد سهم هر شهروند آمریکایی از مجموع  بدهی‌های این کشور به طور متوسط ۲۲۴ هزار و ۱۵۳ دلار و سهم هر خانواده آمریکایی از بدهی‌ها به طور متوسط معادل ۸۷۳ هزار و ۶۲۳ دلار است.

طی این مدت، اوراق قرضه آمریکایی در اختیار کشورهای خارجی به ۶ تریلیون و ۶۹۱ میلیارد و ۳۸۴ میلیون دلار رسیده است.

از لایحه کاهش مالیاتی دولت ترامپ که سال ۲۰۱۷ به تصویب رسید به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش بدهی دولت این کشور یاد می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها، لایحه کاهش مالیاتی در طول ۱۰ سال باعث افزایش ۱.۵ تریلیون دلاری بدهی این کشور خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لطفا در خصوص پایین امدن نرخ بیکاری که در پنجاه سال گذشته به حداقل خود هم رسیده اشاره بفرمایید ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر