بازدید 2447

وزیر انرژی آمریکا کناره گیری می کند

کد خبر: ۹۲۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸ 04 October 2019

پایگاه خبری پولیتیکو به نقل از سه منبع آگاه خبر داد انتظار می رود وزیر انرژی آمریکا در نوامبر استعفا از سمت خود را اعلام کند.

به گزارش ایسنا، شایلین هاینس، سخنگوی وزارت انرژی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد با وجود شایعات رسانه ای درباره کناره گیری ریک پری، وی همچنان وزیر انرژی آمریکا است.

طبق گزارش پولیتیکو، در حالی که تماس های پری با اوکراین، پای وی را به تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، از سوی کنگره باز کرده است اما سه منبع آگاه اظهار کرده اند که کناره گیری وی ارتباطی با جنجال اوکراین ندارد.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته پس از این که معلوم شد ترامپ از ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، درخواست کرده است درباره جو بایدن، معاون سابق رییس جمهوری و نامزد دموکرات انتخابات آینده و پسرش هانتر تحقیق کند، آغاز تحقیقات برای استیضاح ترامپ را اعلام کرد. پری در راس هیات آمریکایی در ماه مه به مراسم تحلیف زلینسکی رفته بود اما هدف تحقیقاتی که باعث خروج شماری از مقامات از دولت ترامپ شده، قرار نگرفته است.

ریک پری که پیش از این فرماندار ایالت تولیدکننده نفت تگزاس بود، برای پیشبرد سیاست "نفوذ انرژی" ترامپ از طریق حداکثر کردن تولید سوختهای فسیلی تلاش کرده است. وی در سفرهایی که به اروپا داشته است از "گاز آزادی" یا به عبارت دیگر از صادرات گاز طبیعی آمریکا به لهستان، لیتوانی و سایر کشورها به عنوان جایگزینی برای گاز روسیه صحبت کرده است.

وزیر انرژی آمریکا اغلب با خالد الفالح که تا اوایل سپتامبر وزیر انرژی عربستان سعودی بود، دیدار می کرد و با وی درباره طرحهای عربستان سعودی برای ایجاد نخستین نیروگاههای هسته ای صحبت می کرد و از وی می خواست از فناوری هسته ای آمریکا به جای فناوری روسیه یا چین استفاده کند.

با این حال پری تاکنون موفق نشده است نیروگاه های هسته ای و زغال سوز آمریکا را که با رقابت از سوی گاز طبیعی و نیروی خورشیدی و بادی روبرو هستند، از موج تعطیلی نجات دهد.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می رود دن برویت، معاون وزیر انرژی آمریکا که در ماههای اخیر در چندین دیدار انرژی بین المللی شرکت کرده است، جانشین پری شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار