بازدید 2787
اقتصاد در گذر زمان

از "موافقت ایران با استخدام میلسپو به عنوان مشاور اقتصادی" تا "واکنش جهانگیری به خبر دستگیری برادرش"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۲۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 05 October 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

13 مهر 1321، سرانجام با اصرار و پافشاري دولت امريكا، ايران عليرغم مخالفت اوليه خود با استخدام ميلسپو به عنوان مشاور اقتصادي، موافقت كرد.

13 مهر 1324، ارتش و وزارت جنگ آمريكا به عمليات خود در راه آهن دولتي ايران خاتمه دادند.

13 مهر 1332، وزیر دارایی ضمن یک مصاحبه مطبوعاتی با اشاره به اینکه دولت سابق سه میلیارد و صدوبیست میلیون ریال اسکناس منتشر کرده است متذکر شد دولت حاضر برای رفع مضیقه مالی یک هزار بیلیون ریال اسکناس با پشتوانه صد درصد دلار منتشر خواهد کرد.

13 مهر 1344، موافقتنامه اقتصادی ايران و شوروي درباره تأسيس كارخانه ذوب آهن و كارخانه هاي ماشين سازي و صادرات گاز به شوروي در تهران امضا و مبادله شد.

13 مهر 1390، رئیس جمهور دولت نهم که در جمع مردم همدان حاضر شده بود از همه مردم خواست که سه ماه به یارانه ‌های نقدی خود در حساب‌ ها دست نزنند تا سیر نزولی تورم که به گفته وی از همین ماه آغاز شده، تداوم یابد. وی ادامه داد: برخی می خواهند بازار را بر هم زده و جیب مردم را خالی کنند.

13 مهر 1392،  حسن روحانی، در حکمی سورنا ستاری را به سمت معاون علمی و فناوری رییس ‌جمهور منصوب کرد.

13 مهر 1395، مجلس دهمی ‌ها در جلسه علنی پارلمان، اولین کارت زرد خود را به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی دادند. محمود حجتی که برای پاسخ به دو سوال سه نماینده مجلس به بهارستان رفته بود، هرچند توانست مجلسی ‌ها را درباره سوال مهرداد لاهوتی مبنی بر عدم اشراف به موضوع کشاورزی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی اقناع کند؛ اما پاسخ او به سوال نادر قاضی پور و علیرضا محجوب درباره عدم کنترل قیمت شکر و تعطیلی اکثر کارخانجات قندریزی، از منظر مجلسی ‌ها قانع‌ کننده نبود.

13 مهر 1396، معاون اول رئیس‌جمهوری در واکنش به خبر دستگیری برادرش «مهدی جهانگیری» که در فضای مجازی منتشر شده با بیان اینکه اطلاع دقیقی از دلیل و چگونگی دستگیری وی ندارد در عین حال گفت: امیدوارم سوءاستفاده سیاسی نباشد.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل