بازدید 3555
۱

ورود باندهای مافیا به پدیده دستفروشی

کد خبر: ۹۲۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 04 October 2019
عضو شورای شهر تهران با اشاره به ورود باندهای مافیا به پدیده دستفروشی در پایتخت، گفت: اجرای لایحه ساماندهی مشاغل سیار در برای رفع مشکل چندجانبه دستفروشی ضرورت دارد.

به گزارش فارس، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران درباره فعالیت دستفروشان در پایتخت اظهار داشت:‌شورای شهر لایحه‌ای را در این زمینه تصویب کرد تا ساماندهی دستفروشان انجام گیرد ولی متأسفانه این لایحه توسط شهرداری انجام نشده و سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان و دستفروشان و حتی کاسبان در محلات مختلف شده است.

وی افزود: دستفروشی یک پدیده چندعاملی است که به موضوعات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باز می‌گردد که در شرایط اقتصادی کنونی نمی‌توان تأکید کرد که همه دستفروشان جمع‌آوری شوند چرا که بسیاری  از آنها برای امرار معاش و تأمین هزینه‌های زندگی به شغل‌هایی همچون دستفروشی و یا دیگر شغل‌های کاذب روی آورده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از کارخانه‌ها نیروهای خود را تعطیل کرده و طرح‌های عمرانی در شهر کاهش پیدا کرده است،‌گفت:‌ این مسئله سبب شده که جذب نیروها برای کار کم شود و راحت‌ترین اقدام برای رفع این مسئله و تأمین امرار معاش دستفروشی محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: از طرفی قانون اعلام کرده که باید این افراد به دلیل سدمعبر و سایر مشکلات ایجاد شده جمع‌آوری شوند بنابر این در مورد پدیده دستفروشی با یک پارادوکس و یا دوگانگی مواجه هستیم و در صورتی می‌توانیم معضل دستفروشی را رفع کنیم که به صورت جامع به این قضیه بیندیشیم.

خلیل‌آبادی به سوء استفاده برخی از موضوع دستفروشی اشاره کرد و گفت: برخی از باندهای مافیا که پشت قضیه دستفروشی هستند هر موزائیک را در تهران از 500 هزار تا 5 میلیون تومان در ماه اجاره می‌دهند و باید نظارت‌های لازم در این راستا انجام گیرد. از طرفی در تهران جاذبه کار دستفروشی بالا است و در صورتی که لایحه ساماندهی دستفروشان در دستور کار قرار گیرد قطعا شاهد ساماندهی هر چه بهتر دستفروشان خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مگه میشه یه باند مافیایی تو تهران به دستفروشا موزائیک اجاره بده ؟ به همین راحتی؟؟؟
چرا من نمیتونم از این کارا بکنم؟؟؟
اصل مطلب اینه که این باندهای مافیایی یه سرشون به اراذل و اوباش وصله و یه سرشون هم به آدمای کت شلواری و یقه سفید اداره نشین. واسه مبارزه با این باندها اول از همه باید ادارات رو از آدمای ناجور و مفت خور و رشوه بگیر و کارچاق کن و ... پاک کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار