بازدید 8715
وقتی انگیزه و جوانی، جای خستگی و نام های بزرگ را گرفت؛

ایران ۳ - کانادا یک / نخستین پیروزی در جام جهانی والیبال با بازیکنان ذخیره

تیم ایران که به خاطر دو شکست پیاپی سه بر یک مقابل روسیه و مصر و البته خستگی بازیکنان، مورد هجمه انتقاد قرار گرفته بود، برای شروع بازی مقابل کانادا با ترکیب متفاوت متشکل از کریمی، یلی، مجرد، غلامی، قائمی، اسفندیار و موذن وارد زمین شد و در نهایت کانادا را مغلوب انگیزه خود کرد. تاکتیک اصلی کولاکوویچ، استفاده از سرعت در این مسابقه بود.
کد خبر: ۹۲۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰ 04 October 2019

ملی پوشان والیبال ایران سرانجام موفق شدند به نخستین پیروزی خود در جام جهانی دست پیدا کنند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در جام‌جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، از ساعت ۵:۳۰ صبح امروز جمعع مقابل کانادا رفت که این مسابقه با نتیجه ۳ بر یک و با امتیاز‌های ۱۸ - ۲۵، ۲۵ - ۲۳، ۲۷ - ۲۵، ۲۵ - ۱۹ به سود ایران پایان یافت. به این ترتیب شاگردان کولاکوویچ نخستین پیروزی خود در این دوره از مسابقات را جشن گرفتند.

تیم ایران که به خاطر دو شکست متوالی مقابل روسیه و مصر و البته خستگی بازیکنان، مورد انتقاد گرفته بود برای شروع بازی مقابل کانادا با ترکیب متفاوت جواد کریمی، پوریا یلی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، فرهاد قائمی، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا موذن وارد زمین شد.

ایران ۳ - کانادا یک / نخستین پیروزی در جام جهانی والیبال با بازیکنان ذخیره

برنامه تاکتیکی ایران در این بازی، استفاده بیشتراز مهاجمان سرعتی و آمار بازی هم به خوبی مؤید این ثبت امتیازات بیشتر توسط غلامی و مجرد بود. دومین وقت استراحت فنی ست چهارم در حالی به دست آمد که ایران سه امتیاز برتر از حریف بود. پیروزی ایران در دو ست پیاپی، اعتماد به نفس بیشتری را برای بازیکنان و در مقابل افزایش اشتباهات را برای تیم کانادا به دنبال داشت. همچنین بازیکنان دریافت کننده ایران، عملکرد به مراتب بهتری نسبت به حریف داشتند.

تیم والیبال ایران تا پایان ست چهارم ۵۵ امتیاز از اسپک، ۶ امتیاز از دفاع روی تور، ۴ پوئن سرویس و ۳۰ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و در مقابل کانادا نیز ۵۵ امتیاز از اسپک، ۸ امتیاز از دفاع روی تور، ۴ پوئن سرویس و ۳۵ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد. تیم ایران در بازی بعدی خود از ساعت ۱۱:۳۰ فردا شنبه به مصاف استرالیا می‌رود.

ست اول: ۱۸ - ۲۵ به سود کانادا
نخستین امتیاز بازی را کانادا کسب کرد و بازی پایاپای ادامه یافت تا کانادا ۸ - ۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. در حالی که کانادا با عملکرد بهتر در سرویس، ۱۵ - ۱۱ از ایران پیش افتاد، علی‌اصغر مجرد با سرویس‌های خود توانست نتیجه را ۱۵ - ۱۴ کرده وکانادا وقت استراحت بگیرد. کانادایی‌ها در ادامه عملکرد بهتری در دفاع روی تور و دریافت‌ها داشتند تا این ست ۲۵ - ۱۸ به سود آن‌ها تمام شود.

ست دوم: ۲۵ - ۲۳ به سود ایران
با شروع ست دوم بازی، ایران عملکرد بهتری در سرویس داشت و نهایتا ۸ - ۶ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. ایران با دفاع غلامی، اختلاف را به چهار امتیاز افزایش داد، ولی در ادامه کانادایی‌ها اختلاف را کم کردند تا ایران ۱۶ - ۱۵ وقت استراحت فنی دوم را نیز از آن خود کند. این ست در نهایت با عملکرد خوب ایران در سرویس، ۲۵ - ۲۳ به سود شاگردان‌کولاکوویچ پایان یافت تا بازی یک بر یک مساوی شود.

ایران ۳ - کانادا یک / نخستین پیروزی در جام جهانی والیبال با بازیکنان ذخیره

ست سوم: ۲۷ - ۲۵ به سود ایران
در ست سوم نیز ایران شروع خوبی داشت و با ادامه روند خوب سرویس‌های شاگردان کولاکوویچ، وقت استراحت فنی اول ۸ - ۶ به سود ایران کسب شد. وقت استراحت فنی دوم این بازی را نیز ایران با عملکرد خوب خود در حمله، ۱۶ - ۱۵ کسب کرد. در حالی دو تیم از امتیاز ۲۲  به صورت پایاپای تا امتیاز ۲۵ پیش رفتند، نهایتا ایران با آبشار اسفندیار ۲۷ - ۲۵ این ست را به سود خود پایان داد تا در مجموع دو بر یک پیش بیفتد.

ست چهارم: ۲۵ - ۱۹ به سود ایران
در این ست نیز دو تیم بازی پایاپایی را پشت سر گذاشتند تا اینکه کانادا ۸ - ۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. در ادامه، اما این تیم ایران بود که با عملکردی خوب در سرویس دریافت‌های کانادا را دچار مشکل کرده و با دفاع خوب، ۱۶ - ۱۳ وقت استراحت فنی دوم را کسب کرد. برتری ایران در حمله ادامه داشت تا با افزایش اختلاف امتیاز، این ست نهایتا با نتیجه ۲۵ - ۱۹ به سود شاگردان کولاکوویچ تمام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
الحمدلله

بریم برای برد بعدی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
به همین خیال باش
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
همانطور که یک عده وزیر بدنیا می آیند یک عده هم عضو ثابت تیم ملی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
نتیجه اعتماد به جوانها
با شکست مقابل روسیه و مصر آبرو و حیثیت ایران را بردید.
ذخیره ها هم بالاخره روزی باید بازی کنند و تجربه کسب نمایند ولی کنارزدن نامهای بزرگ نمیتواند انگیزه بردن باشد
صاحب خانه از مهمانش پرسید خریزه میل دارید یا هندوانه؟
مهمان گفت خردوانه!
تیم میلی ایران باید از بازیکنان جوان و جنگنده و بازیکنان با تجربه و دنیا دیده تشکیل شود و ضعف مفرط در زدن سرویس هم برطرف گردد تا به موفقیهایی چشمگیر دست یابد . انشاء الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
تو خردوانه کی بیدی حمید
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
وقت گل نی بیدی
تیم ایران نیازمند جوان سازی است چراکه بازیکنان قدیمی دیگر انگیزه کافی ندارند!!! تمام تیم باید جوان سازی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
باید از تجربه بازیکنانی مثل سعید معروف یا امیر استفاده بشه ولی جوان سازی خیلی خوبه
اگر فقط یک نفر باشه که بلد باشه سرویس والیبال عالی بزنه یعنی هر بار که نوبت سرویس زدنش میرسه حداقل 5تا ایس بزنه 5تا پشت سرهم سرویسش تو زمین حریف بخوابه سرویس پرشی خیلی پر سرعت که نشه مهارش کرد اگر فقط تو گزینش والیبال یکنفر اینجوری انتخاب بشه تیم همیشه برنده میشه یعنی فقط برای اینکار استخدام بشه و حقوقش هم فقط وقتی بتونه بگیره که سرویس پرشی بزنه که درصد خطای خیلی کمی داشته باشه
درود بر شیران ایران .بر دلیران ایران .بر نام اوران ایران .مرگ بر .بدنام کنندههای ایران
به نظرم اصلا تیم جوانان را که قهرمان جهان شندرا میفرستاندن برای تجربه ..و بزرگسالان را می فرستادن استزاحت
به نظرم اصلا تیم جوانان را که قهرمان جهان شندرا میفرستاندن برای تجربه ..و بزرگسالان را می فرستادن استزاحت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار