بازدید 3454

تسهیلات ویژه جامعه دانشگاهی برای اربعین

کد خبر: ۹۲۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ 03 October 2019
با وجود کاهش بودجه دانشگاه‌ها، همه تا حد ممکن برای حفظ سنت اربعین در جامعه دانشگاهی تلاش کردند و تسهیلاتی را برای دانشجویان عازم اربعین در نظر گرفتند.

به گزارش فارس، برخی با ثبت سوژه مساعدت برای سفر اربعین با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور، خواستار مساعدت به زائران اربعین با اختصاص وام‌های قرض الحسنه و بدون ضامن یا اختصاص ارز با قیمت پایین‌تر به علاقمندان به حضور در اربعین شده‌اند.

*اختصاص تسهیلات اعزام به اربعین به دانشجویان مجرد و متاهل 
غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تسهیلات دانشگاه‌ها برای اعزام دانشجویان به رویداد اربعین، گفت: امسال هم با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی تسهیلاتی از سوی بخش‌های دانشجویی برای کمک به اعزام در نظر گرفته شد که تسهیلات در دو بخش اعزام انفرادی و اعزام از طریق کاروان عتبات است.

وی ادامه داد: برخی از متقاضیان به صورت کاروانی عازم می‌شوند و برخی هم از کاروان‌ها استفاده نمی‌کنند که البته برنامه‌های اعزام به صورت کاروانی بیشتر مورد تمرکز است و دانشجویان را به سمت این نوع اعزام تشویق می‌کنیم.

غفاری با اشاره به تسهیلات هر دو نوع اعزام، گفت: برای دانشجویانی که از طریق ستاد عتبات اعزام می‌شوند میزان تسهیلات صندوق رفاه معاونت امور دانشجویان برای دانشجویان مجرد ۱ میلیون تومان و برای متاهل‌ها ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است؛ برای دانشجویانی که به صورت آزاد مشرف می‌شوند هم مبلغ تسهیلات ۷۵۰ هزار تومان است.

* باوجود کاهش بودجه، همه تا حد ممکن برای حفظ سنت اربعین در جامعه دانشگاهی تلاش کردند
وحید شالچی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان دانشگاهی که برنامه جدی برای رویداد اربعین داشته است، اظهار داشت: علاقه خاصی بین دانشجویان برای رفتن به اربعین وجود دارد و همه دانشگاه‌ها تلاش کرده‌اند که تا حد ممکن از این حرکت حمایت کنند تا این سنت در جامعه دانشگاهی حفظ شود.

وی ادامه داد: جامعه دانشگاهی بیشتر شاغل نیستند و مسؤولیت آنها بر دوش خانواده است که در اوضاع فعلی اقتصادی هم وضع خانواده‌ها روشن است.

به گفته وی، هنوز امکان تخصیص وام به همه دانشجویان فراهم نیست و هنوز باید برای اعطای تسهیلات قرعه کشی کنیم اما تسهیلاتی برای دانشجویان سال اولی قایل شده‌ایم که کسانی که برای اولین بار است که به این رویداد مشرف می‌شوند در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گرفتند.

شالچی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بودجه دانشگاه‌ها، کاهش قابل توجهی داشته است و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بودجه اضافی برای این نوع کارها ندارند، این حمایت‌ها با بودجه‌های فعلی دشوار است؛ به نوعی با بودجه‌های فعلی مدیریت بحران می‌کنیم و ساعت‌ها فکر می‌کنیم که چگونه فعالیت فرهنگی کاهش پیدا نکند.

*استقبال خوب دانشجویان از وام اربعین
فریبرز سجادی معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان از استقبال خوب دانشجویان از وام تشریف به اربعین در قالب وام عتبات خبر داد.

وی توضیح داد: زمان ثبت نام برای دریافت وام عتبات امسال برای عزیمت به اربعین از اول شهریور ماه تا ۲۰ شهریور ماه بود که تا آخر شهریور ماه تمدید شد و دانشجویان از این تسهیلات استقبال کردند.

سجادی اظهارداشت: دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که از صندوق رفاه وام دریافت می‌کنند، برای دریافت تسهیلات نیاز به ضامن ندارند و بازپرداخت تسهیلات هم پس از فراغت از تحصیل خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل