بازدید 4930
۱

رکوردشکنی امروز شاخص کل بورس/ بیش از ۶ میلیارد برگه سهم دست به دست شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه هشتم مهرماه ۹۸)، با افزایش ۶۴۵۵ واحدی معادل ۲.۰۳ درصد به رقم ۳۲۴ هزار و ۷۰۵ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۳ واحدی به رقم ۴ هزار و ۲۹۹ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۲۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 30 September 2019
رکوردشکنی امروز شاخص کل بورس/ بیش از ۶ میلیارد برگه سهم دست به دست شدشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه هشتم مهرماه ۹۸)، با افزایش ۶۴۵۵ واحدی معادل ۲.۰۳ درصد به رقم ۳۲۴ هزار و ۷۰۵ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۳ واحدی به رقم ۴ هزار و ۲۹۹ واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، بازهم شاهد روند صعودی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۷۳۵ واحدی معادل ۲.۰۳ درصد به رقم ۸۷ هزار و ۲۷۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۰۲۹ واحدی معادل ۲.۱۵ درصد، عدد ۹۶ هزار و ۱۹۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۳۵۸ واحدی معادل ۲.۱۵ درصد به رقم ۶۴ هزار و ۳۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۲۰۴ واحد افزایش معادل ۱.۹۵ درصد را رقم زد و به سطح ۳۷۶ هزار و ۶۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۲۱۳ واحد افزایش معادل ۱.۸۲ درصد به رقم ۲۳۵ هزار و ۳۰۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۲۷۰ واحد افزایش معادل ۲.۳۶ درصد همراه بود و عدد ۶۶۳ هزار و ۳۵۳ واحد را به نمایش گذاشت.

رکوردشکنی امروز شاخص کل بورس/ بیش از ۶ میلیارد برگه سهم دست به دست شد

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۳۳۹ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۲۹ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران و نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۳۱۶ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۹۵ واحد و نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۲۹۰ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در سبزپوشی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۱۴۳ واحد، نماد شسپا متعلق به نفت سپاهان با ۵۵ واحد، نماد کرماشا متعلق به صنایع پتروشیمی کرمانشاه با ۳۰ واحد و نماد شاراک متعلق به پتروشیمی شازند با ۲۸ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۶ میلیارد و ۲۲۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۳۷ هزار و ۴۹۰ نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۵۴۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند. همچنین ارزش معاملات امروز فرابورس بالغ بر ۱۲۹۱.۲ میلیارد تومان بود که ناشی از ذست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۹۱۰ میلیون برگه سهم طی ۲۷۰ هزار و ۸۳۵ نوبت معاملاتی بود.

امروز نماد‌های شیمایی بیشترین ارزش معاملت را به خود اختصاص داد و بر این اساس بیش از ۴۹۵ هزار و ۵۶ سهم به ارزش بیش از ۳۰۹ میلیارد تومان داد و ستد شد، در گروه بانک‌ها نیز حجم معاملاتی بیش از ۲ میلیارد و ۴۵۵ میلیون سهمی ارزش معاملاتی ۲۶۲.۱ میلیارد تومانی را رقم خورد.
 
شاخص وسایل ارتباطی امروز در راس شاخص‌های صنایع قرار گرفت، شاخص ذغال سنگ نیز در تعقیب شاخص وسایل ارتباطی بود و پس از ان شاخص نماد‌های رادیویی برترین شاخص بورس تهران بود.

رفت آمد‌های بازار

به نقل از گزارش نبض بورس، نماد معاملاتی شرکت سیمان‌ارومیه (ساروم ۱)، داروسازی‌زهراوی (دزهراوی ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، گروه‌بهمن (خبهمن ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، داروسازی ابوریحان (دابور ۱) حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. متوقف شدند ودر مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه دارویی برکت (برکت)، افست (چافست) کابل البرز (بالبر)، صنایع کاشی و سرامیک سینا (کساوه)، سیمان داراب (ساراب) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال، داروسازی ابوریحان (دابور)، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب.
 
نماد معاملاتی شرکت زامیاد (خزامیا ۱) سایپا (خساپا ۱) گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو (خگستر ۱) لامپ پارس شهاب (بشهاب ۱) نورد آلومینیوم (فنوال ۱) رادیاتور ایران (ختور ۱) کنترل‌خوردگی‌تکین‌کو (رتکو ۱) سایپاآذین (خاذین ۱) داروسازی روزدارو (دروز ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند و حق تقدم استفاده نشده شرکت سیمان فارس نو (سفانوح)، با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل حراج شدند، همچنین نماد معاملاتی شرکت سیمان فارس (سفار) مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام
وقتتون بخیر
لطف کنین یه خبر هم درباره "هسته معاملات" بورس بذارین که همیشه خرابه و معلوم نیست کی باید درست بشه
روزی نیست که مردم بخاطر خرابی "هسته معاملات" ضرر نبینن هیشکی هم جوابگو نیست تازه انکار هم میکنن
روزانه چند میلیارد تومن کارمزد از معاملات بدست میاد؟ کجا خرج میشه که اینقد هسته معاملات اختلال و قطعی و کندی داره؟؟؟
چرا هیچ مسئولی پیگیر نیست؟؟؟؟ باید همه مردم از اینجا هم فراری بدن تا خیالشون راحت بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل