بازدید 4800

بی‌توجهی شهرداری به رفع نقاط حادثه‌خیز بررسی می‌شود

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، از پیگیری گزارش پلیس در مورد بی‌توجهی شهرداری نسبت به رفع نقاط حادثه خیز و دارای گره‌های ترافیکی شهر توسط نمایندگان تهران خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ 28 September 2019

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در مورد اعلام خبری از سوی رییس پلیس راهور تهران بزرگ مبنی بر اینکه نقاط حادثه‌خیز و نقاطی که دارای گره‌های ترافیکی هستند، شناسایی و به شهرداری اعلام شده است، اما ظاهرا رفع این نقاط از اولویت‌های شهرداری نیست، گفت: آنچه مسلم است شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و در این مورد باید بین پلیس راهور و دستگاه‌های مربوطه اعم از وزارت راه و شهرسازی و شهرداری هم‌افزایی و تعامل وجود داشته باشد.

تمام خیابان‌های تهران دارای نقاط حادثه‌خیز هستند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شناسایی گلوگاه‌ها و نقاط حادثه‌خیز توسط پلیس اقدام درخوری است، ضمن اینکه بنده معتقدم تمام خیابان‌های تهران دارای نقاط حادثه‌خیز هستند، مگر پل‌هایی که محدودیت سرعت برای آنها ایجاد شده و برای متخلفان جریمه تعیین کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در تمام کشورهای دنیا اولویت به عابران پیاده داده شده، تاجاییکه این امکان به آنها داده شده است که حتی برای عبور خود از خیابان بتوانند با استفاده از چراغ‌های سیاری که به آنها دسترسی دارند، وسایل نقلیه را متوقف کنند، و این در حالی است که در ایران عابران پیاده فاقد سلاح هستند، به این معنا که با انواع تهاجم و خطر از سوی وسایل نقلیه مواجه بوده و برای مقابله با آنها آموزش نیز ندیده‌اند.

صادقی یادآور شد: هم‌اکنون شهرداری، صدا و سیما و آموزش و پرورش می‌توانند نقش مهمی در فرهنگسازی جهت رعایت حق تقدم برای عابران پیاده داشته باشند، ضمن اینکه به عابران پیاده نیز آموزش دهند که برای عبور از خیابان از خط کشی عابرپیاده استفاده کنند.

پلیس باید برای اجرای قوانین حوزه شهری قاطع باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: پلیس نیز برای رعایت اصول راهنمایی و رانندگی و تامین رفاه و امنیت عمومی هم باید سلامت داشته و هم در اجرای قوانین این حوزه قاطعیت داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما موضوع انتقاد پلیس راهور تهران بزرگ به بی‌توجهی شهرداری نسبت به رفع نقاط حادثه‌خیز شهر و گزارشی که در این خصوص ارائه داده است را از طریق مجمع نمایندگان تهران بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست