بازدید 4137

زمین‌لرزه قدرتمند در اندونزوی با یک کشته

کد خبر: ۹۲۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳ 26 September 2019

زمین‌لرزه‌ای شدید به قدرت ۶.۵ ریشتر، امروز (پنجشنبه)، یک استان در شرق اندونزی را لرزاند و به فروریختن تعدادی ساختمان و کشته شدن ستکم یک نفر منجر شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، زمین‌لرزه قدرتمندی به شدت ۶.۵ ریشتر، امروز (پنجشنبه) استان شرقی «مالوکو» اندونزی را لرزاند و علاوه بر وارد آمدن خسارات به ساختمان‌ها، جان دستکم یک نفر را گرفت.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، شدت زمین‌لرزه به اندازه‌ای بالا بود که ساکنان محل وقوع زلزله مجبور شدند به سمت تپه‌ها فرار کنند و در آنجا پناه بگیرند.

مسئولان مقابله با بلایای طبیعی اعلام کردند که این زمین‌لرزه که اوایل صبح امروز به وقت محلی به وقوع پیوسته است در ابتدا، ۶.۸ برآورد شده بود و شدت آن موجب برخاستن ساکنان شهرهایی، چون «امبون» حدود ۴۰ کیلومتری از مرکز زمین‌لرزه شده بود. با اینحال، کارشناسان هواشناسی، وقوع سونامی را رد کردند.

مقامات محلی اندونزی در خصوص میزان خسارات ناشی از وقوع این زمین‌لرزه اعلام کردند که بخش‌هایی از طبقه سوم یک دانشگاه اسلامی در پی این زمین‌لرزه فروریخت و به مرگ یک نفر منجر شد.

تصاویر ویدئویی پخش شده در رسانه‌های اجتماعی، پراکنده شدن خاک و گچ و سنگ‌ریزه بر روی زمین و صندلی‌های مدرسه شبانه‌روزی «آل انشور» را نشان می‌دهد، اما یکی از شاهدان ماجرا گفته است که کسی در این مدرسه زخمی نشده است.

اندونزی بر روی «حلقه آتش» اقیانوس آرام قرار گرفته است که محل برخورد صفحات تکتونیک زمین است و برخورد همین صفحات منجر به وقوع زلزله و فعالیت‌های آتشفشانی می‌شود.

طبق گزارش رویترز، اندونزی اغلب زمین‌لرزه‌ها و سونامی‌های مرگباری را تجربه کرده است به طوریکه در سپتامبر ۲۰۱۸، در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۵ ریشتر و متعاقب آن وقوع یک سونامی قدرتمند در جزیره «سولاوسی» واقع در غرب «مالوکو»، بیش از ۴ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

در سال ۲۰۰۴ نیز، زمین‌لرزه‌ای در امتداد جزیره سوماترا به وقوع سونامی در سراسر اقیانوس هند منجر شد و به کشته شدن ۲۲۶ هزار نفر در ۱۴ کشور منجر شد که ۱۲۰ هزار نفر از آن‌ها از اندونزی بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار