بازدید 7986
گزارش

ماجرای لم دادن کریستیانو روی کاناپه جای حضور درجشن مسی

نکته قابل ذکر شکست مسی و رونالدو از فن دایک در آرای خبرنگاران بود. آرایی که در توپ طلا که توسط خبرنگاران و از سوی فرانس فوتبال اهدا خواهد شد، نقش اصلی را دارند. از این حیث مسی ۳۶۴ امتیاز کسب کرد در حالی که فن دایک ۴۶۲ امتیاز به دست آورد و رونالدو تنها ۲۶۴ امتیاز از سوی خبرنگاران نصیبش شد.
کد خبر: ۹۲۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹ 24 September 2019

شب گذشته در مراسمی ویژه در شهر میلان بهترین‌های سال از سوی فیفا معرفی شدند. مراسمی که با شکوه خاصی برگزار شد و بسیاری منتظر حضور همزمان مسی و رونالدو در آن بودند دقیقا مثل مراسمی که یک ماه پیش از سوی یوفا در موناکو برگزار شد و در آن مسی و رونالدو همه توجهات را به خود جلب کردند، اما در نهایت فوق ستاره پرتغالی یوونتوس که نسبت به رقبای خود مسی و فن دایک فاصله کمتری با شهر میلان داشت (۱۵۰ کیلومتر) ترجیح داد در خانه بماند و از روی کاناپه مراسم The Best فیفا را تماشا کند.

این دومین سال متوالی بود که رونالدو مراسم فیفا را تحریم می‌کرد. فصل گذشته او وقتی متوجه شد لوکا مودریچ برنده عنوان مرد سال دنیا شده، ترجیح داد در مراسم حاضر نشود؛ هرچند که عدم حضور مسی در مراسم، مزید بر علت شد تا کمتر کسی به انتقاد صرف از رونالدو بپردازد، اما امسال در حالی که همه ستاره‌های بزرگ فوتبال دنیا در میلان حاضر شده بودند، عدم حضور رونالدو بازتاب بسیار گسترده‌ای داشت.

ابتدا ادو آگیره دوست خبرنگار صمیمی رونالدو بود که در برنامه ویژه شبکه لاسستا اسپانیا خبر از عدم حضور رونالدو در مراسم داد. آگیره گفت که رونالدو مصدوم است و بازی فردای (امروز) یوونتوس برابر برشا را هم از دست خواهد داد، ولی کمتر کسی این عذر را موجه دانست. در واقع همه متوجه شدند که جایزه قطعا به رونالدو نخواهد رسید. فوق ستاره پرتغالی که همواره در مصاحبه هایش می‌گوید که جوایز فردی، چون توپ طلا و بست فیفا به عنوان وسواس فکری برای او محسوب نمی‌شوند، در عمل، اما چیز دیگری را نشان داد.

با اعلام عدم حضور رونالدو، خیلی‌ها به این باور رسیدند که این جایزه به مسی رسیده است؛ چرا که رونالدو در مراسم یوفا حاضر بود با اینکه می‌دانست جایزه سال به وی نخواهد رسید. او احتمالا مطلع شده بود که مسی هم برنده عنوان مرد سال یوفا نشده است، اما در میلان و مراسم فیفا همه چیز متفاوت بود.

تا ساعت ۳ بعد از ظهر تقریبا همه برگزارکنندگان مراسم و اعضای فیفا اطمینان داشتند که رونالدو در میلان حاضر خواهد شد. آن‌ها منتظر حضور همزمان مسی و رونالدو بودند تا بر جذابیت‌های مراسم افزوده شود، اما رویای شان نقش بر آب شد. دقایق به سرعت سپری می‌شدند و همه ستاره‌های مشهور یک به یک وارد سالن می‌شدند، اما از رونالدو خبری نبود. در نهایت ساعت هفت عصر بود که تایید شد که او این بار هم به مراسم فیفا نخواهد آمد. اتفاقی که به خصوص خشم جانی اینفانتینو رئیس فیفا را به دنبال داشت. اعضای فیفا به یکدیگر نگاه می‌کردند و از این خبر حیرت زده به نظر می‌رسیدند. کسی نمی‌توانست توجیهی برای غیبت رونالدو پیدا کند.

به وقت اعلام تیم منتخب سال، نام رونالدو به عنوان آخرین بازیکن اعلام شد، اما او در سالن نبود که به جمع ده بازیکن دیگر ملحق شود تا یک بار دیگر تیم یازده نفره سال فیفا ناقص باشد.

فوق ستاره پرتغالی بلافاصله پس از اتمام مراسم در پیامی اینستاگرامی برای هوادارانش نوشت: «صبر و شخصیت دو موردی هستند که تفاوت افراد حرفه‌ای و آماتور را از هم مشخص می‌کنند. هر چیزی که به مرحله‌ی بالا رسیده، در ابتدا ناچیز بوده است. نمی‌توان کاری را آغاز کرده و به نتیجه رساند، مگر اینکه تمام توان و نیروی خود را صرف رسیدن به هدف خود کنید. به خاطر داشته باشید که تاریکی همیشه به پایان خواهد رسید.»

در پایان مراسم و زمانی که لیونل مسی به عنوان مرد سال فوتبال دنیا اعلام شد، اینفانتینو پشت میکروفن به تمجید ویژه از فوق ستاره آرژانتینی پرداخت و او را کاملا مستحق این عنوان دانست تا به نوعی عصبانیت خود از غیبت رونالدو را نیز ابراز کرده باشد.

مسی این عنوان را با رای قاطع مربیان تیم‌های ملی، کاپیتان‌ها و نیز هواداران فوتبال کسب کرد. او با رای کاپیتان‌ها و کسب ۳۷۷ امتیاز بر فن دایک و رونالدو که به ترتیب ۳۳۷ و ۳۳۰ امتیاز کسب کردند، چیره شد. در رای مربیان، مسی ۳۷۹ امتیاز کسب کرد در حالی که رونالدو و فن دایک ۳۰۷ و ۲۸۹ امتیاز به دست اوردند. در رای گیری از هواداران نیز برتری مسی فاحش بود. ۱۳۵۹۷۲۸ نفر به مسی رای دادند. ۹۶۲۹۱۹ نفر به رونالدو و ۷۰۴۲۳۵ نفر نیز به فن دایک.

اما نکته قابل ذکر شکست مسی و رونالدو از فن دایک در آرای خبرنگاران بود. آرایی که در توپ طلا که توسط خبرنگاران و از سوی فرانس فوتبال اهدا خواهد شد، نقش اصلی را دارند. از این حیث مسی ۳۶۴ امتیاز کسب کرد در حالی که فن دایک ۴۶۲ امتیاز به دست آورد و رونالدو تنها ۲۶۴ امتیاز از سوی خبرنگاران نصیبش شد.

این می‌تواند زنگ خطری برای مسی و رونالدو برای توپ طلا باشد. جایزه‌ای که آذرماه اهدا خواهد شد و می‌توان حدس زد که مدافع هلندی لیورپول، گوی سبقت را از دو رقیب خود خواهد ربود. در سالیان اخیر برنده جایزه فیفا برنده توپ طلا نیز شده است، اما به نظر این بار قضیه متفاوت خواهد بود. از سال گذشته فرانس فوتبال با مشارکت نشریه اکیپ، برای توپ طلا نیز مراسمی ویژه تدارک دیده و باید دید این بار واکنش رونالدو چه خواهد بود. او سال گذشته مراسم توپ طلا را نیز تحریم کرده بود و به پاریس نرفت. احتمالا امسال هم خبری از او نخواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر