بازدید 3697
۱

خبری از شناور شدن ساعت کاری ادارات نیست

کد خبر: ۹۲۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ 23 September 2019
در حالی که شهرداری تهران طرح شناورسازی ساعت کاری را به منظور کاهش ترافیک مهرماه ارائه کرده بود، اما هیأت دولت با این طرح موافقت نکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهرداری تهران به همراه پلیس راهنمایی و رانندگی از حدود ۲ هفته پیش طرح شناور شدن ساعت کاری ادارات را برای کاهش ترافیک مهرماه به هیأت دولت ارائه کرده بودند، اما هیأت دولت با این طرح مخالفت کرده است.

بر اساس طرح ارائه شده به هیأت دولت قرار بود کارمندانی که به هر دلیلی تا ساعت ۹ صبح تاخیر در حضور در محل کار دارند، به ازای هر دقیقه و ساعت تاخیر، بعد از اتمام ساعت کاری رسمی به فعالیت در محل کار ادامه دهند تا این تأخیر جبران شود.

به طور مثال کارمندی که ساعت کاری او ۷ تا ۱۶ است اگر ساعت ۹ در محل کار حاضر شد موظف است تا ساعت ۱۸ در محل کار بماند و کار‌های اداری را انجام دهد.

شهرداری و راهنمایی و رانندگی این طرح را با هدف کنترل و کاهش ترافیک عصر و غروب ارائه کردند، اما هیأت دولت با طرح آن‌ها مخالف کرد. البته مطابق مصوبه هیأت دولت تاخیر کارمندان تا ساعت ۹ صبح مجاز بوده و آن‌ها می‌توانند هر میزان تاخیر در ورود را مرخصی بگیرند.

توضیحات استاندار تهران درباره ساعت کاری کارمندان در مهر
انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در توضیح مصوبه هیأت دولت گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی، کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان تهران می‌توانند تا ساعت ۹ در محل کار خود حاضر شوند و تاخیر آن‌ها تا این ساعت، مجاز تلقی می‌شود. کارکنان موظفند تا تاخیر خود را از طریق مرخصی ساعتی موجه کنند.

بخشنامه هیأت دولت در مورد تغییر ساعت کاری ادارات
در بخشنامه هیأت دولت که بوسیله معاون اول رئیس جمهور به همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی ابلاغ شده آمده است: «با توجه به آغاز تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ و به منظور مدیریت تقاضای سفر‌های شهری و کاهش زمان تاخیر ناشی از ترافیک سنگین در معابر اصلی و شریانی شهر تهران، کلیه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های شهر تهران مجازند از اول تا پانزدهم مهرماه در صورت تأخیر کارمندان خود تا ساعت (۹) صبح، تأخیر مزبور را مجاز تلقی کنند و در صورت لزوم ساعات تأخیر را به عنوان مرخصی ساعتی منظور دارند. در این راستا دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها مکلفند به نحوی برنامه‌ریزی نمایند که خدمت رسانی با وقفه مواجه نشود.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مملکت دست کسانی است که جهت برنامه ریزی برای پانزده روز عاجزند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل