بازدید 3124

روسیه به فروش اوراق قرضه آمریکا ادامه می‌دهد

کد خبر: ۹۲۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ 21 September 2019

طبق آخرین داده‌های منتشر شده توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، مسکو به فروش اوراق قرضه آمریکا ادامه داده است و ۲.۳۵ میلیارد دلار از این ذخایر خود را در ماه جولای به فروش رسانده است. 

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، طبق آخرین داده‌های منتشر شده توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، مسکو به فروش اوراق قرضه آمریکا ادامه داده است و ۲.۳۵ میلیارد دلار از این ذخایر خود را در ماه جولای به فروش رسانده است. 

میزان دارایی روسیه از اوراق قرضه آمریکا در ماه جولای ۸.۵ میلیارد دلار شد که ۶.۲ میلیارد دلار از آن را اوراق بلندمدت و ۲.۲ تریلیون دلار از آن را اوراق کوتاه‌مدت تشکیل داده‌اند. این در حالی است که میزان ذخایر روسیه از اوراق قرضه آمریکا در ماه ژوئن حدود ۱۰.۸ میلیارد دلار بود. 

در این میان ژاپن برای دومین ماه متوالی بزرگترین دارنده خارجی اوراق قرضه آمریکا در جهان شد. در ماه ژوئن توکیو میزان این ذخایر خود را ۸ میلیارد دلار نسبت به ماه قبل افزایش داد و آن را به ۱.۱۳ تریلیون دلار رساند. چین به دنبال ژاپن با ۱.۱۱ تریلیون دلار، در مقام دوم بزرگترین دارندگان خارجی اوراق قرضه در جهان قرار گرفت.

روسیه قبلا یکی از دارندگان بزرگ اوراق قرضه آمریکا در جهان بود، اما از سال قبل در راستای سیاست دلارزدایی ملی این کشور، به طور مداوم از سرمایه‌گذاری خود در اوراق قرضه آمریکا کاست. حالا روسیه در کنار کشورهایی مانند نیوزلند و عمان در قعر فهرست بزرگترین دارندگان خارجی اوراق قرضه آمریکا قرار گرفته است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی