بازدید 3181
۱

سرمایه‌گذاری در آمریکا سخت‌تر می‌شود

کد خبر: ۹۲۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۱ 20 September 2019

دولت آمریکا در نظر دارد محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا لایحه جدیدی را برای ارائه به کمیته سرمایه گذاری خارجی آمریکا آماده کرده است که بر اساس آن، هر گونه سرمایه‌گذاری خارجی از جمله خرید خانه و ملک تا فاصله ۱۶۰ کیلومتری مراکز نظامی آمریکا ممنوع خواهد شد. طبق قوانین سال گذشته، کمیته سرمایه گذاری خارجی آمریکا می‌تواند جلوی سرمایه‌گذاری اتباع خارجی را در صورتی که آن را مغایر امنیت ملی تشخیص دهد بگیرد. این سرمایه‌گذاری‌ها که به عقیده کارشناسان برای مقابله با چین محدود شده‌اند، طیف وسیعی از زمینه ها از سرمایه گذاری در تکنولوژی‌های حساس گرفته تا زیرساخت های آمریکا را در بر می‌گیرد.

طبق بخش دیگری از مفاد پیشنهادی وزارت خزانه داری آمریکا، در صورتی که یک دولت خارجی مالک بیش از ۴۹ درصد سهام شرکت سرمایه گذار باشد، حسابرسی ویژه از آن ممکن خواهد بود.

رویکرد سرسختانه آمریکا در جذب سرمایه خارجی در ماه های اخیر باعث کاهش شدید سرمایه گذاری برخی کشورها از جمله چین در آمریکا شده است. برخی از مقامات آمریکایی، چین را متهم به سرقت اطلاعات و فناوری این کشور از طریق سرمایه گذاری کرده اند.

داده‌های منتشر شده توسط مرکز تحقیقات اقتصادی"رودیوم گروپ" نشان می دهد که حجم سرمایه‌گذاری‌های چین در آمریکا با ۸۸ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۶ به ۵.۴ میلیارد دلار رسیده است.

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری مستقیم آمریکایی‌ها در چین نیز کاهش یافته است به گونه‌ای که آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۸ تنها ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مستقیم در چین انجام داده اند.

قرار است از ماه اکتبر محدودیت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری خارجی در ۲۷ صنعت کلیدی آمریکا از جمله ارتباطات و تجهیزات نیمه رسانا اعمال شود. یک مقام آگاه در وزارت خزانه داری آمریکا گفته است که آمریکا از سرمایه خارجی استقبال خواهد کرد اما سر امنیت ملی خود کوتاه نخواهد آمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تکنولوژی هزینه بر است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان