بازدید 5239
۱

تولید منحصر به صنعت نیست

کد خبر: ۹۲۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 19 September 2019

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی در مجلس گفت: تولید پیش از آن‌که درگیر چالش‌های کمبود فناوری باشد درگیر مسائل اقتصادی است‌.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا فولادگر در نشست خبری، اظهار کرد: نتیجه راهبرد مقاومت در سیاست داخلی و خارجی در حال ظاهر شدن است و مقاومت مردم در این رابطه اثرات مثبتی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: باب مذاکره با اروپا بسته نشده است و اگر اینستکس عملی شود و تحریم‌ها را تمدید نکنند گام‌های بعدی مذاکره امکان‌پذیر خواهد بود. باید گفت مذاکره چه عملی شود و چه عملی نشود ایران به عنوان یک کشور مقتدر راه خود را با پیروی از امام شهیدان و رهبر معظم انقلاب ادامه خواهد داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی که در کمیسیون تولید ملی انجام گرفته است، تصریح کرد: جلسات متعددی با رئیس بانک مرکزی و رئیس برنامه بودجه در رابطه با تولید ملی برگزار شده‌ و بر آن هستیم تا به طریقی بخش‌های خصوصی را به کار بگیریم.

فولادگر با بیان اینکه تولید منحصر به صنعت نیست، تصریح کرد: زمانی که از تولید صحبت می‌شود مقصود تنها صنعت نیست و بخش‌های گوناگون چالش‌های زیادی را در عرصه تولید پیش رو دارند و مشکلات آنان باید رسیدگی شوند تا رونق تولید بهبود یابد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس با اشاره به تهیه گزارش در ارتباط با رونق تولید، گفت: در مرحله فعلی گزارشی در خصوص رونق تولید جمع‌بندی شده و قرار است در صحن علنی مجلس قرائت شود، در این جمع‌بندی‌ها به ندرت نیاز به قانون‌گذاری است و فقط باید بحث اجرای قوانین دنبال شود.

وی دولت و قوه قضاییه را ناظران قوانین رونق تولید دانست و تأکید کرد: با نظارت دو قوه مجریه و قضاییه تصمیم‌گیری‌های مناسبی در خصوص اجرای قوانین اتخاذ خواهد شد و متذکر می‌شویم که تولید پیش از آن که درگیر چالش‌ کمبودهای فناوری باشد درگیر مسائل اقتصادی است‌.

فولادگر افزود: از لحاظ بازار مالی و بازار سرمایه، امیدواریم اصلاحات مربوطه در شش ماه پایانی سال انجام و درگیری‌های مسائل اقتصادی حل شود و طرح مالیات بر عایدی سرمایه طرح‌ریزی شود تا افرادی که برای سودجویی در بازار وارد می‌شوند کنترل شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص نظام‌ بیمه‌ای و ارزی، یادآور شد: اصلاح و مدیریت لازمه دو نظام بیمه‌ای و ارزی است تا بهبود روندها در این دو نظام محقق شوند، همچنین مسائل تجاری و مدیریتی از چالش‌هایی هستند که با نظام بندی آن‌ها می‌توان بسیاری از چالش‌ها را حل کرد.

وی با اشاره به روند قانون رفع موانع تولید، گفت: این قانون در چهار سال گذشته به مرحله اجرا رسیده و در حوزه‌های مختلف بررسی شده است و گزارش‌ها نشان می‌دهد بسیاری از دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را در این خصوص اجرا کرده‌اند، در بخشی از این قانون پیش بینی شده تا دولت به مطالبات و بدهی‌های خود به بخش خصوصی رسیدگی کند، چراکه ساماندهی بخش‌های خصوصی می‌تواند یاری دهنده رونق تولید باشد.

فولادگر فضای کسب و کار را یکی از چالش‌های مهم رونق تولید دانست و با شرح اقدامات انجام شده در این خصوص، گفت: در کمسیون ویژه حمایت از تولید ملی پایشی تحت عنوان آمار کسب و کار و کمبودهای آن ایجاد شده که هر سه ماه یک‌بار در مجلس و اتاق‌های بازرگانی ارائه می‌شود، طبق این پایش‌ها از ابتدای سال 97 تا ابتدای سال جاری غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت‌ها، بی‌ثباتی قوانین و بروکراسی‌های اداری در روند کسب و کار موانع مهمی بوده‌اند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس، تأکید کرد: همیشه بر این باور بوده‌ایم که مبارزه با فساد، امنیت سرمایه‌گذاران را به خطر می‌اندازد، اما این‌گونه نیست و در این راه مجلس از رویکردهای قوه قضاییه استقبال می‌کند.

 

فولادگر در رابطه با لایحه ساماندهی سهام عدالت، گفت: این لایحه پس از ماه‌ها در کمیسیون به نتیجه رسیده و به صحن علنی مجلس راه پیدا کرده است، در این لایحه دولت مکانیزمی برای مردم قرار داده تا مردم، خود برای سهام‌هایشان تصمیم‌گیری کنند و در دوره‌ای پنج‌ساله سهام‌ها را به فروش برسانند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد تغییرات در ماده یک، هفت و سی‌ام، اصل 44 قانون اساسی، خاطرنشان کرد: در تغییراتی که به وجود خواهد آمد، اختیارات هیئت مقررات زدایی با ریاست وزیر اقتصاد افزایش می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یکی از چالش ها اینه که تکلیف مردم روشن نیست ...بخرند یا منتظر ارزانی باشند ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی