بازدید 4340
سخنگوی تعزیرات:

اظهارات شبنم نعمت زاده خلاف واقع است

کد خبر: ۹۲۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰ 17 September 2019

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روز گذشته متهم شبنم نعمت زاده در دادگاه، گفت: وی اعلام کرده است که در کرج هیچ موسسه ای ندارد و به حوزه دارو بدون چشم‌داشت کمک کرده است که این اظهارات قطعا خلاف واقع است؛ ایشان در کرج فعالیت داشته و دارد.

به گزارش ایسنا، سید یاسر رایگانی امروز (سه شنبه) در نشست خبری خود با رسانه‌ها اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ۲۵ شهریور ماه، ۲۶۵ هزار و ۷۲ پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی وارد و ۲۵۶ هزار و ۲۳۴ پرونده مختومه شده و مجموع پرونده‌های در حال رسیدگی ۵۱ هزار و ۵۵۹ پرونده است.

وی افزود: در بخش اجرای احکام، ۱۹۰ هزار و ۱۱ پرونده وارد و تعداد ۱۸۱ هزار و ۷۶۵ پرونده مختومه شده است و متخلفان به پرداخت ۱۴ هزار میلیارد و ۳۴۵ میلیارد ریال در حق صندوق دولت و پرداخت ۴۸۵ میلیارد ریال اعاده حق شاکی محکوم شده‌اند که در مجموع ۳ هزار میلیارد و ۱۳۳ میلیارد ریال وصول شده است.


رایگانی در رابطه با طرح نظارت تعزیرات در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در این مدت ٩۴٧ اکیپ گشت مشترک تشکیل شده و ۵ هزار و ۴٢٢ بازرسی انجام شده است که هزار و ٩٣٢ واحد دارای تخلف، هزار و ٨٧٢ واحد بدون تخلف و هزار و ۶١٨ واحد تذکر دریافت کردند.


وی افزود: در این خصوص هزار ٧۵۵  مورد پرونده تشکیل شده است و متخلفان جمعا به پرداخت ۲۷ میلیارد ریال محکوم شدند.


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده‌های ارزی گفت: هزار و ٢٣۶ فقره پرونده در خصوص عدم ایفای تعهدات واردکنندگان در قبال ارز و خدمات دولتی از ابتدای امسال تاکنون وارد شده است و ۱۰۵۰ مورد متخلان به پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال محکوم شده‌اند. همچنین ۱۵۲ پرونده با ارائه مدارک برائت گرفته اند و ۲۸ پرونده به دلیل عدم صلاحیت به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.


وی درباره اجرای احکام تعزیرات در تهران نیز گفت: در ۵ ماهه نخست امسال، ۵۰ فقره پرونده درخواست تجدیدنظر، ۵۳۰ مورد مسدودالحسابی، ۵۳۰ مورد توقیف اموال در گمرکات، ۴۱۰ مورد اعمال توقیف اسناد و املاک و ۴۸۵ مورد تعلیق کارت بازرگانی انجام شده است.


رایگانی ادامه داد: همچنین ۲۱ پرونده با عودت کالا یا ارز به کشور شامل ۲ میلیون و ۵۳۱ هزار یورو، یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون روبل، ۴۳۰ میلیون روپیه، ۱۶۰ هزار فرانک، ۲۵ میلیون کرون و ۵۸ هزار یوان مختومه شده است.

اظهارات شبنم نعمت زاده خلاف واقع است


در ادامه این نشست، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روز گذشته متهم شبنم نعمت زاده در دادگاه اظهار کرد: وی اعلام کرده است که در کرج هیچ موسسه ای ندارد و به حوزه دارو بدون چشم‌داشت کمک کرده است که این اظهارات قطعا خلاف واقع است؛ ایشان در کرج فعالیت داشته و دارد.


وی افزود: ایشان گفته است که برای داروهای تاریخ مصرف گذشته به سازمان دارو اعلام کرده بودند که می‌خواهند این داروها را امحا کنند در حالی که انبار داروهای آنجای ایشان در منطقه خلج آباد کرج در پارکینگ یک منزل بود و روند قانونی امحا مشخص است، باید قبل از امحاء به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کنند، مجوز بگیرند و دارو را طی تشریفات خاصی از انبار خارج کنند.


رایگانی ادامه داد: همچنین امحای دارو نیز تشریفات خاصی دارد که هیچ کدام از این موارد رعایت نشده است.


وی اظهار کرد: حتی انبار دومی که به عنوان انبار اصلی معرفی کرده بودند هم مجوز نداشته است و موجودی انبار نیز به دانشگاه علوم پزشکی اعلام نشده بود.


سخنگوی تعزیرات حکومتی گفت: ارزش این پرونده چون بیش از ١٠ میلیون تومان است به مراجع قضایی ارجاع شده و در دست رسیدگی است.


رایگانی با اشاره به دستگیری باند قاچاق خودروهای لوکس در استان البرز گفت: این باند ١۵ خودرو لوکس وارداتی را با پلاک‌های جعلی و زیر قیمت به مردم می‌فروختند و متاسفانه یکی از سلبریتی‌ها نیز یکی از خریداران این خودروها بود و در دام این خودروها گرفتار شد.
وی افزود: از اعضای این باند پنج نفره، سه نفر در بازداشت و دو نفر نیز به قید وثیقه آزاد هستند.


سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به یک پرونده در استان خراسان رضوی اظهار کرد: با شکایت شهروندان در مورد دریافت اضافه وجه گاز، گزارش بررسی و مشخص شد که در مواردی که کنتور خوانی انجام نمی شود، مبنای محاسبه متوسط گیری ترکیبی در نظر گرفته شده که موجب دریافت اضافه وجه شده است.


رایگانی اظهار کرد: طبق قانون تعزیرات با توجه به میزان اخذ شده در 4 دوره قبض، شرکت گاز خراسان رضوی به پرداخت جریمه نقدی و استرداد وجوه اضافی محکوم شد و حکم به برکناری مدیرعامل شرکت نیز صادر شد که این حکم در مرحله اجرای احکام است.


رایگانی در ادامه از ارسال لایحه یک فوریتی به مجلس برای افزایش اختیارات سازمان تعزیرات خبر داد و گفت: در این لایحه مباحثی مانند تعطیلی خودسرانه برخی از اصناف مطرح شده مانند موضوعی که در صنف نانوایی‌ها رخ داد که دستور داده‌ایم این موارد، تخلف حساب شده و متخلف به پرداخت جریمه نقدی ۳ میلیون ریال محکوم شود و چنانچه تخلف تکرار شود به پرداخت جریمه ۵ و ۸ میلیون ریال محکوم می‌شوند.


سخنگوی تعزیرات حکومتی گفت: در این لایحه خودداری از عرضه کالا تخلف محسوب می‌شود، همچنین جریمه تخلفات دارویی که تا کنون رقم پایینی بوده را نیز در این لایحه پیشنهاد دادیم تا جریمه‌ها هر ساله بر اساس نرخ تورم سالانه محاسبه شود.


 وی افزود: در بحث خودرو نیز قرار شد اگر تولید کنندگان، خودرو را ناقص یا با تأخیر به دست مصرف کننده برسانند به جزای نقدی ۲ تا ۴ برابر خسارت وارده محکوم شوند.


وی ادامه داد: در موضوع گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب نیز چنانچه تخلف و احتکار انجام گیرد واحد صنفی متخلف، تعطیل و یا به نصب پارچه به عنوان تخلف به مدت ۵ تا ۱۰ روز محکوم خواهد شد.


سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: این لایحه قرار است به مدت یک هفته تعیین تکلیف شود و در دولت و قوه قضاییه در این رابطه مشغول رایزنی هستیم تا لایحه خوبی برای مردم به تصویب برسد.


 رایگانی همچنین در مورد گران فروشی بلیط هواپیما در پاسخ به سوال خبرنگاری اظهار کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت را تعیین می‌کنند، اما ما مرجع را این انجمن نمی‌دانیم و باید در ستاد تنظیم بازار قیمت‌ها تعیین شود و ستاد حمایت از مصرف کننده آن را به تایید برساند، بنابراین تا زمانی که تایید نشود این اقدام انجمن غیر قانونی است.


رایگانی خاطرنشان کرد: در مورد حداقل و حداکثر قیمت‌ها بحث داریم، به طور مثال در بلیط هواپیمای تهران- بندرعباس با کف قیمت ۲۶۰ هزار و سقف ۹۷۰ هزار تومان، افزایش بیش از ۴ برابری دیده می‌شود که باید کف و سقف قیمت‌ها مشخص شود.


وی افزود: همچنین تکلیف ماه‌هایی که مردم بلیت گران گرفته‌اند نیز باید تعیین شود. انجمن ابزار قانونی برای برخورد با شرکت‌های هواپیمایی را ندارد در نتیجه ضمانت اجرایی نیز نمی‌تواند داشته باشد.


سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: اگر ستاد حمایت از مصرف کننده اعلام کند و شکایت خود را به سازمان تعزیرات بیاورند سازمان می‌تواند ورود کند، ما موضع خود را اعلام کردیم و تخلف ۴ شرکت هواپیمایی در شعب سازمان تعزیرات در دست بررسی است و قطعاً به آن رسیدگی می‌کنیم و پول مردم پس از اعلام شکایت به آنها برگردانده می شود.


رایگانی افزود: ما در حال حاضر منتظر اعلام شکایت از ستاد حمایت از مصرف کنندگان هستیم.

رایگانی در ادامه آمار مهمترین پرونده‌های استانی را ارایه کرد و گفت: در سیستان و بلوچستان سربازان گمنام امام زمان (عج) در بازرسی از یک دستگاه خودروی تریلی نفتکش محموله 16 هزار و 989 لیتر نفت گاز قاچاق شامل 70 درصد نفت گاز با هیدروکربن مخلوط  شده را کشف کردند و شرکت صادر کننده کالا با توجه به مستندات موجود به پرداخت 6 میلیارد و 337 میلیون ریال و ممنوعیت از فعالیت به مدت یکسال و ضبط سوخت مکشوفه محکوم شد.

وی افزود: در پرونده دیگری مقدار 32 هزار و 500 لیتر نفت سفید از درون مخزن گاز کشف و متهم به پرداخت 4 میلیارد و 228 میلیون ریال و ضبط سوخت مکشوفه محکوم شد و همچنین بدلیل عدم اطلاع صاحب خودرو میزان 800 میلیون ریال معادل ارزش ریالی خودرو نیز به جریمه متخلف افزوده شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: مأمورین گمرک میلک در بازرسی از کامیون های ورودی از کشور افغانستان توانستند تعداد 453 هزار نخ سیگار قاچاق را کشف و دو نفر قاچاقچی را دستگیر کنند که پس از رسیدگی و احراز تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط سیگار های مکشوفه و جزای نقدی به میزان 6 میلیارد و 40 میلیون ریال صادر کرد.

وی در خصوص پرونده‌های استان سمنان اظهار کرد: مدیرعامل یک شرکت به دلیل گرانفروشی 4 دستگاه اتوبوس به پرداخت 19 میلیارد و 950 میلیون ریال جزای نقدی و ممهور کردن پروانه به مهر تخلف مرتبه اول و جبران خسارت وارده محکوم شد.

رایگانی در رابطه با پرونده‌های استان آذربایجان غربی اظهار کرد: قاچاقچی 30 هزار دلار آمریکا به ضبط ارز و پرداخت 2 میلیارد و 170 میلیون ریال جزیمه نقدی محکوم شد.

وی افزود: همچنین حکم یک میلیارد ریالی قاچاقچی 10 هزار لیتر نفت کوره نیز توسط اجرای احکام وصول شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات در رابطه با مهمترین پرونده‌ها در استان فارس گفت: فردی که اقدام به نگهداری لوازم خارجی قاچاق کرده بود در تعزیرات شیراز به ضبط محموله و پرداخت 40 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

رایگانی با اشاره به پرونده‌ها در استان آذربایجان شرقی بیان کرد: مدیر عامل یک شرکت در خسروشاه مقدار 30 تن برنج سهمیه‌ای تایلندی از اتحادیه شرکت تعاونی و روستایی مرکز استان جهت توزیع در بین اعضای این شرکت دریافت نموده ولی اقدام به فروش خارج از شبکه کرده است که در بررسی ها مشخص شده که هیچ کدام از اعضای هیات مدیره از تخصیص و دریافت سهمیه برنج مطلع نبوده‌اند و نهایتا متهم به پرداخت 6 میلیارد ریال جریمه به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی در رابطه با پرونده‌های استان مازندران نیز گفت: متهمین پرونده قاچاق 400 دستگاه ماینر استخراج کننده ارز دیجیتال به پرداخت 18 میلیارد و 223 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

رایگانی در خصوص مهمترین‌ پرونده‌ها در استان زنجان اظهار کرد: با کشف 90 دستگاه گوشی تلفن همراه از آبسرد کن اتوبوس و 3 دستگاه ماینر، پرونده تخلف در تعزیرات مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتا حکم به ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت 4 میلیارد و 690 میلیون ریال جزای نقدی صادر شد.

رایگانی هم‌چنین در رابطه با پرونده‌های استان کردستان گفت: فردی که قصد انتقال محموله 32 هزار لیتر نفتگاز با بارنامه صوری و پلمپ دست ساز را داشت، به تعزیرات حکومتی احضار و پس از احراز تخلف برایش حکم پرداخت 4 میلیارد و 369 میلیون ریال جریمه نقدی و ضبط محموله صادر شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به پروندهای استان خراسان رضوی اظهار کرد: با شکایت شهروندان در مورد دریافت اضافه وجه، گزارش بررسی و مشخص شد که در مواردی که کنتور خوانی انجام نمی‌شود؛ مبنای محاسبه متوسط گیری ترکیبی در نظر گرفته می شود که موجب دریافت اضافه وجه شده و نهایتا طبق قانون تعزیرات با توجه به میزان اخذ شده در 4 دوره قبض مطروحه، شرکت گاز خراسان رضوی به پرداخت جریمه نقدی و استرداد وجوه اضافی محکوم شد و حکم به برکناری مدیرعامل شرکت نیز صادر شد که این حکم در مرحله اجرای احکام است.

همچنبن رایگانی در خصوص مهمترین پرونده‌ها در استان اردبیل بیان کرد: متهمین پرونده قاچاق گازوئیل به پرداخت 2 میلیارد و 417 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

وی در رابطه با پرونده‌های مطرح در استان قم گفت: پرونده احتکار 340 تن کاغذ به ارزش 20 میلیارد و 740 میلیون ریال تشکیل و در حال رسیدگی است.

رایگانی سپس به پرونده‌های رسیدگی شده در استان تهران اشاره کرد و گفت: جریمه 24 میلیارد ریالی یک شرکت برای گرانفروشی مواد اولیه پوشاک و دستمال کاغذی، جریمه 14 میلیارد ریالی شرکت پگاه به دلیل گرانفروشی لبنیات و حکم 2 میلیارد ریالی یک شرکت به دلیل گرانفروشی موز واردتی توسط واحد اجرای احکام وصول شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات در رابطه با پرونده‌های استان خراسان شمالی تصریح کرد: با شکایت مدیرعامل یکی از بانک ها از یک شرکت وارداتی به دلیل عدم ایفای تعهدات و بررسی پرونده مشخص شد که این شرکت 8 میلیون و 325 هزار لیر ترکیه را برای واردات مواد افزودنی به بتن دریافت کرده اما اقدامی برای واردات نکرده که در همین راستا حکم به اعاده عین ارز و تعلیق کارت بازگانی به مدت شش ماه صادر شد.

وی افزود: فردی به دلیل قاچاق 23 هزار و 500 لیتر نفت سفید به ضبط محموله و پرداخت 2 میلیارد و 268 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

رایگانی در خصوص مهمترین  پرونده‌ها در استان همدان اظهار کرد: 4 متهم پرونده قاچاق 19 میلیون و 274 هزار و 580 لیتر سوخت به پرداخت 58 میلیارد و 450 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند و پرونده از جهت عرضه خارج از شبکه همچنان در حال رسیدگی و بررسی است.

رایگانی در خصوص مهمترین  پرونده‌ها در استان خراسان جنوبی هم گفت: پرونده قاچاق 40 دستگاه ماینر در دو پرونده به ارزش 6 میلیارد ریال تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر