بازدید 2157

قیمت نفت افزایش یافت

کد خبر: ۹۲۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 10 September 2019

قیمت نفت روز سه‌شنبه با خوش بینی به احتمال توافق اوپک و کشورهای دیگر برای ادامه کاهش تولید، برای پنجمین روز متوالی افزایش پیدا کرد و به بالاترین حد در شش هفته گذشته رسید.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۶ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۲ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۷ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۱۲ سنت رسید.

نفت آمریکا روز دوشنبه بیش از دو درصد صعود کرده بود در حالی که قیمت نفت برنت با ۱.۷ درصد افزایش بسته شد. این افزایش در واکنش بازار به انتصاب شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، پسر پادشاه عربستان سعودی به عنوان وزیر انرژی این کشور صورت گرفت.

شاهزاده عبدالعزیز که یکی از اعضای قدیمی هیات سعودی در اوپک بوده است، اظهار کرد که ارکان سیاست عربستان سعودی تغییر نخواهد کرد و توافق جهانی برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز حفظ خواهد شد.

وی در ادامه افزود که گروه اوپک پلاس که متشکل از کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه است، برای بلندمدت همچنان به قوت خود باقی می‌ماند.

استفن اینس، استراتژیست بازار منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت "اکسی تریدر" در این باره گفت: دیدار هفته جاری تولیدکنندگان اوپک پلاس در ابوظبی این امید را برانگیخته که ممکن است کاهش بیشتر تولید در کار باشد.

 با این حال تولید نفت روسیه در اوت همچنان فراتر از سهمیه توافق شده این کشور تحت توافق اوپک پلاس بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، اگر نفت روز سه شنبه را با افزایش به پایان ببرد، طولانی‌ترین روند افزایشی نفت از اواخر ژوییه تاکنون خواهد بود اما موانع مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین به قوت خود باقی مانده است.

مدیران کنفرانس سالانه نفت آسیا اقیانوسیه اعلام کردند انتظار دارد قیمت نفت امسال به دلیل ابهامات پیرامون اقتصاد جهانی، جنگ تجاری آمریکا و چین و افزایش عرضه نفت آمریکا تحت فشار نزولی قرار بگیرد.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده اند ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته احتمالا برای چهارمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان