بازدید 2935
۲

علت توقف برتری اتمی مصر بر اسرائیل از زبان دانشمند برجسته مصری

اولین دارنده مدرک دکترای فیزیک هسته‌ای در مصر اعلام کرد، جنگ‌هایی که کشورش در طول دهه‌های گذشته داشته مانع از برتری آن بر اسرائیل در زمینه هسته‌ای شده است.
کد خبر: ۹۲۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ 08 September 2019

اولین دارنده مدرک دکترای فیزیک هسته‌ای در مصر اعلام کرد، جنگ‌هایی که کشورش در طول دهه‌های گذشته داشته مانع از برتری آن بر اسرائیل در زمینه هسته‌ای شده است.

به گزارش ایسنا، لطیفه النادی، دانشمند مصری دارای مدرک دکترای فیزیک هسته‌ای در گفت‌وگو با روزنامه "الیوم‌ السابع" در پاسخ به سوالی درخصوص دلیل "توقف رویای هسته‌ای کشورش" گفت: پس از جنگ سه جانبه علیه مصر در سال ۱۹۵۶ (جنگ مصر با نیروهای اسرائیلی، انگلیسی و فرانسوی) فشارها برای بستن کامل پرونده انرژی اتمی افزایش یافت چرا که ما نسبت به تمامی دولت‌های اطرافمان از جمله "اسرائیل" برتر بودیم.

النادی که موسس اولین مرکز علوم لیزر در مصر، آفریقا و خاورمیانه است و در کشورش ملقب به "مادر فیزیک هسته‌ای" است، تصریح کرد: پژوهش‌های ما از آنها پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر بودند اما ناگهان  بودجه مالی این پروژه‌ها متوقف شدند و ما قادر به خرید تجهیزات یا انجام فرآیند محافظت یا توسعه و پیشرفت تجهیزات‌مان نبودیم و دریافتیم ما دیگر اولویت رهبری سیاسی نیستیم.

این دانشمند معروف مصری خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از دانشمندان ناامید شدند، برخی از آنها به روسیه و آمریکا مهاجرت کردند اما من و برخی از همکاران تصمیم گرفتیم که در مصر بمانیم و در زمینه‌های دیگر پیشرفت داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
در سال 1956 هنوز فرانسه هم بمب اتمی نداشت چه برسه به مصر آن موقع که بسیار فقیرتر از امروز بود
حرف ایشان ادعای بی اساسی است. انگلیس و فرانسه دوتا از چهار کشور فاتح جنگ بین الملل دوم به ترتیب 1958 و 1961 اولین آزمایشات اتمی شان را ثبت کردند. سال 1956 ژنرال نجیب تو این فازها نبود چون دانشش خیلی عقب تر از فرانسه بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار