بازدید 15865

قتل یک دزد در خشم مال باخته

کد خبر: ۹۲۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱ 02 September 2019

پسر جوان در تعقیب دزدان گوشی تلفن همراهش ناخواسته دست به قتل زد و فراری شد.

به گزارش «تابناک» به نقل ز روزنامه خراسان، این مرد که عذاب وجدان پیدا کرده بود با پای خود نزد پلیس رفت و تسلیم شد.

صحنه‌ای عجیب
شامگاه چهارشنبه ۳۰ مرداد امسال مرگ دلخراش جوان موتور سواری به ماموران کلانتری خزانه گزارش شد و تیمی از تجسس برای تحقیقات پلیسی پای در صحنه مرگبار گذاشتند.تیم پلیسی با حضور در محل حادثه پی بردند که جوان موتور سوار برخلاف جهت اتوبان زیر چرخ‌های خودروی پرشیا افتاده و در دم جان باخته است.

ادعاهای راننده خودرو پرشیا
راننده خودرو پرشیا که از ترس شوکه شده بود در همان محل تصادف به ماموران گفت: در مسیر خانه در حال حرکت بودم که دیدم یک موتور خلاف جهت اتوبان در حال رانندگی است و چراغ‌های یک خودرو پشت سر او نشان از یک تعقیب و گریز داشت.وی افزود: جوان موتور سوار فاصله کمی با خودروی من داشت که ناگهان راننده پراید با سرعت بالا از پشت به موتور سوار کوبید و دیگر هیچ اتفاقی را نمی‌توانستیم کنترل کنیم و جوان موتور سوار به شدت به زمین خورد و زیر خودرو من رفت.

راننده خودرو پرشیا ادامه داد: در کنار خیابان توقف کردم و با دلهره از خودرو پیاده شدم. راننده پراید با دیدن صحنه مرگبار در حالی که توقف کرده بود به سرعت پا به فرار گذاشت و از محل دور شد و هر چه پسر موتور سوار را صدا زدم جوابی نشنیدم. وی افزود: تنها کاری که می‌توانستم انجام دهم تماس گرفتن با اورژانس و پلیس بود و من در ماجرای مرگ این پسر موتور سوار بی گناه هستم.

تحقیقات پلیسی
به این ترتیب تیمی از ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده برای تحقیقات ویژه وارد عمل شدند و در گام نخست ماموران دوربین‌های مداربسته محل حادثه را مورد بررسی قرار دادند.

در این مرحله مشخص شد که اظهارات راننده خودروی پژو پرشیا صحت داشته و وی در زیر گرفتن جوان موتور سوار نقشی نداشته است.تیم تشخیص هویت در بازرسی بدنی از جسد پسر جوان سه قمه و دو گوشی تلفن همراه به دست آوردند که در همان لحظه یکی از گوشی‌های تلفن همراه به صدا درآمد و با توجه به این که پدر این جوان پشت خط بود خانواده راننده موتور شناسایی شدند.

ماموران در ادامه تحقیقات پلیسی اطلاع یافتند که یک جوان دیگر پشت فرمان موتور بوده و پس از زمین خوردن موتور پا به فرار گذاشته است.
تجسس‌های میدانی در صحنه جرم ادامه داشت و شاهدان یک شماره پلاک از خودروی پراید را که از صحنه تصادف فرار کرده بود در اختیار ماموران قرار دادند.

وقتی شماره پلاک خودروی پراید در سامانه پلیس ثبت شد مشخص شد که پلاک متعلق به یک خودروی پژو بوده است.

تسلیم شدن قاتل
تحقیقات پلیس برای دستگیری راننده پراید ادامه داشت تا این که پسر جوانی با حضور در اداره پلیس خود را به عنوان راننده پراید که در اتوبان آزادگان با یک جوان موتورسوار تصادف مرگبار داشته است، معرفی کرد.احسان به ماموران گفت: روز حادثه در کنار خیابان توقف کرده بودم و در حال نوشتن پیامک بودم که ناگهان دو جوان موتور سوار به من نزدیک شدند و در یک چشم برهم زدن اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کردند.
وی افزود: داخل گوشی تلفن همراهم تصاویر و فیلم‌های خصوصی زیادی داشتم به همین دلیل به سرعت پشت فرمان خودرویم نشستم و آن‌ها را تعقیب کردم.

پسر جوان ادامه داد: دو پسر جوان با حرکات مارپیچ و با سرعت زیاد سعی می‌کردند فرار کنند و من نیز سایه به سایه آن‌ها را تعقیب می‌کردم تا این که در اتوبان آزادگان به دلیل شلوغی اتوبان ناگهان سرعتشان را کم کردند و من هرچه پایم را روی ترمز فشار دادم خودرو متوقف نشد و از پشت به موتور دزدان زدم که موتور با خودرو پرشیا برخورد کرد و آن‌ها روی زمین افتادند.

احسان گفت: بعد از این حادثه راننده موتور پا به فرار گذاشت و من که در کنار اتوبان توقف کرده بودم خواستم به پسر جوان کمک کنم که دیدم سرنشین عقب موتور به شدت زخمی شده و از ترس سوار بر خودرو شدم و پا به فرار گذاشتم.

پسر جوان ادامه داد: در این مدت عذاب وجدان داشتم و باور کنید قصد نداشتم باعث مرگ آن‌ها شوم و فقط می‌خواستم گوشی تلفن همراهم را پس بگیرم.

وی افزود: بعد از چند روز وقتی فهمیدم پسر جوان فوت کرده است دیگر آرامش نداشتم و هر روز عذاب وجدان داشتم و فکر می‌کردم راننده پژو پرشیا که در این حادثه بیگناه بود دستگیر شده است به همین دلیل تصمیم گرفتم خودم را تسلیم پلیس کنم.

بنا بر این گزارش، احسان به دستور بازپرس پرونده در اختیار ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

تحلیل کارشناس
مال باختگانی که یک شبه قاتل می‌شوند
علی رامبد- حقوقدان

در پرونده‌هایی که سرقت رخ می‌دهد و مال‌باخته در تعقیب فرد سارق مرتکب درگیری و نزاع یا حتی قتل می‌شود باید به چند شاخصه مهم اشاره کرد. نخست این که چرا فرد مال‌باخته در این شرایط باید مجازات و مجرم شناخته شود؟ نکته مهم دیگر این که برخی این نوع موارد را عادلانه نمی‌دانند و به همین دلیل است که خودسرانه و بدون اطلاع از عواقبی که در انتظارشان است سارق را تعقیب می‌کنند و در اولین فرصت فراهم شده با او درگیر می‌شوند که ممکن است منتهی به قتل و جنایت‌های هولناک شود.

خوشبختانه در قانون در مباحث جزایی برای هر عملی که رخ می‌دهد و جرم تلقی می‌شود مجازات‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده طبیعتا برای فردی که مرتکب سرقت شده است نیز در قانون مجازات مشخصی وجود دارد و قانون گذار برای او حد تعیین می‌کند و چنان چه مجازات خاص تلقی شود قانون گذار نیز عمل وی را در شرایط حد تلقی نمی‌کند و شرایط تعزیری مانند حبس و زندان برای مجرم در نظر می‌گیرد؛ بنابراین هر فردی که مرتکب سرقت می‌شود قانون گذار بر اساس نوع سرقتی که انجام داده مجازات وی را تعیین کرده است و او را محکوم می‌کند، اما در برخی موارد دیده می‌شود مال باخته به صورت شخصی و فردی با سارق درگیر می‌شود که برخوردهای فیزیکی بین آن‌ها سبب فوت یا به قتل رسیدن سارق می‌شود که در چنین شرایطی قتل عمد به شمار می‌رود و مجازات سنگین تری در انتظار فرد مال باخته است.

در حالی که تعقیب و گریز و دستگیری سارقان به عهده مراجع قضایی و نیروی انتظامی است و هیچ فردی نباید تصمیم گیری فردی داشته باشد و خود شخصا به جست وجوی سارق بپردازد. به هر حال در چنین شرایطی دفاع از خود و عصبانیت پذیرفته نیست و قانون از این مال باختگان که انتقام شخصی می‌گیرند حمایت نمی‌کند. نقص عضو، وارد کردن جراحات و قتل عمد اعمال مجرمانه‌ای به شمار می‌رود که هر کدام مجازات‌های تعیین شده‌ای دارد و افراد نمی‌توانند به راحتی ثابت کنند که در دفاع از حق خود مرتکب قتل شده اند و معاف از مجازات شوند. زیرا در این قبیل حوادث دو جرم مجزا رخ داده است. شاید از نگاه مردم چنین احکامی ناعادلانه تلقی شود در حالی‌که مقتضیات جامعه برای حفظ امنیت و نظم این شرایط را می‌طلبد.

چون فردی که دچار هر عمل مجرمانه‌ای شده است از سوی قانون گذار به اشد مجازات می‌رسد و مال باخته نمی‌تواند ادعا کند که فرد مقابل باید به مجازات بیشتری محکوم شود به هر حال تحت هر شرایط رخ داده دستگیری سارقان در حیطه کاری و شغلی مقامات قضایی است و مال باخته نمی‌تواند تصمیم شخصی بگیرد. البته باید گفت اثبات دفاع مشروط در چنین پرونده‌هایی برای تبرئه از قتل عمد کار دشواری است و در موارد خاص و استثنا صورت می‌گیرد و اغلب شهروندان به دلیل آگاهی نداشتن از قوانین تصور می‌کنند می‌توانند سارق را هدف ضرب و شتم قرار دهند و یا در نهایت به قتل برسانند گاهی اوقات دیده می‌شود جای مال باخته و مجرم تغییر می‌کند و در برخی حوادث مجرمان و متهمان از مال باخته بیشترین شکایت را دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶۹
انتشار یافته: ۶۵
مال باخته ها بشینن تا نیروی انتظامی سارق اموالشونو دستگیر کنه!!!اینقدر که علف زیر پاشون سبز شه...
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
باسلام
مثل من که علف زیر پام سبز شده.
حقش بود اینجوری تقاص پس داد
در برخی موارد دیده می‌شود مال باخته به صورت شخصی و فردی با سارق درگیر می‌شود که برخوردهای فیزیکی بین آن‌ها سبب فوت یا به قتل رسیدن سارق می‌شود که در چنین شرایطی قتل عمد به شمار می‌رود و مجازات سنگین تری در انتظار فرد مال باخته است.


خیلی خیلی جالبه.
مجلس باید ورود کنه و این قانون مسخره رو تغییر بده.
من به راننده خودرو که مال باخته بودکاملا حق میدم اینگونه مواردبایددفاع ازخودتلقی شود نه قتل عمد! پسرمن چندسال پیش باقمه توسط چهارموتورسوار زورگیری شد بقیین دارم اگردران صحنه پشت فرمان بودم و ان زورگیران بیشرف رامیدیدم حتما هرچهرتایشان رازیر میگرفتم بااینهابایداینطوری رفتارکرد!!!!
اگر حد شرعی در مورد سارقان اجرا میشد و قطع ید صورت می گرفت، اونوقت میتونستید بگید مالباخته حق درگیری با سارق را ندارد.
وقتی خود حکومت به احکام اسلامی عمل نمیکنه، پس نباید چنین انتظاری از مالباخته داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
احسن، عجب حرفی زدی
وقتی قوه قضاییه ناتوان است، مردم مجبور میشوند از جان و مال و ناموس خود شخصا دفاع کنند. فرض کنید سارقی شب به منزل شما امده با یک قمه، چکار کنید صبر کنید تا خانواده تان را بکشد که شاید بعدا دستگیر و محکوم شود؟؟؟؟
با سلام. قانون گذار بایستی قوانین را باز بینی کنند ، اگر به این منوال باشد سارقان احساس امنیت بیشتر و مجازات کمتری را بدست می آورند و در بحث دفاع از خود دقت بیشتری نمایند . خوب اگر به موقع از خودم دفاع نکونم خودم میشوم مقتول حال قانون هر مجازاتی را که برای قاتل انجام دهد چه اثری به حال من مثلا مقتول میشود ؟!!
آقای حقوقدان اگه خودت اقدامی نکنی و به پلیس مراجعه کنی بهت بگن شانس اوردی با قمه کاریت نکرده اونوقت حالت جا میاد
خب هر کی باشه دنبال مالش میره. شما نمیرید؟ این چه قانونیه که دزد ؛ دزدی میکنه، بعد به هر دلیل مالباخته مجرم شناخته میشه؟ اگه این اتفاق نمی افتاد؛ گوشی اون بابا پیدا میشد؟ با سه تا قمه و .....؟؟؟
خونه ما رو سه ماه پیش این آقایون دزدا جارو کردن؛پلیس خیلی راحت گفت پیدا نمیشه. خب منم اگر دزد رو همون موقع تو خونم میدیدم شاید میکشتمش. قانون همه جوره دست دزدها رو باز گذاشته.
با همین قانون های مسخره دزدها این جسارت رو پیدا میکنن که هر کاری بکنن و از هیچ چیز نترسن نه از قانون نه از چیز دیگه ای. قانون باید اینقدر محکم باشه که طرف برای انجام دزدی واقعا بترسه نه اینکه بگه حالا یه کاریش میکنیم.
دزد رو که بگیرین بعد از مدت کوتاهی دوباره آزاد میشه و برمیگرده به زندگی قبلیش
آن جوان دزدی که کشته شده به درک . نتیجه کارش را دیده است. ضمن اینکه این آفتابه دزد کنونی ، دزد ماهر آینده می شد و فقط برای جامعه ضرر داشت پس بهتر که مرد و مردم از دستش راحت شدند. مالباخته هم حق داشته که دنبال دزد برود و اینکه این گونه جوانک دزد کشته شده تقصیر او نبوده و باید آزاد شود تا عدالت برقرار شود. اگر از دزد کشته شده حمایت شود مطمئنا ناامتی در جامعه افزایش می یابد چرا که دزدان امنیت بیشتری را حس می کنند.
مقتضیات جامعه برای حفظ امنیت و نظم این شرایط را می‌طلبد؟؟؟ آیا اقتضای جامعه آنست که اینهمه سارق متنوع وجود داشته باشد ؟ ضمنا دفاع از خود در چنین شرایطی امری کاملا غریزی است.
اما اگر مالباخته در اثر دزدی کشته شود ممکن است هرگز دزد/قابل یافت نشود.
قانون ضعف دارد
اگر درست گفته باشی و موضوع چیز دیگه ای نباشه، دمت گرم،!!!!
اگر هر کس به وظیفه خود عمل میکرد، حرف شما بسیار متین. متاسفانه همیشه (در اکثر مواقع) مراجع قضایی و نیروی انتظامی در تعقیب سارق و متجاوز آنقدر کند هستند که امیدی به آنها نیست، و تقریباً همیشه مراجع قضایی بدون آنکه به قمه و سرقت و آزار و تجاوزی که (در این گونه موارد مثل بالا، قربانی عمل خود میشوند) و قبح عمل آنها نگاهی داشه باشند، عمل دفاع از خود یا تعقیب سارق و متجاوز را جرم تلقی کرده و قربانی تجاوز یا سرقت را مجدداً مجرم تلقی میکنند. هین موارد هیچ سنخیتی با عدالت ندارد. اگر میخواهید عدالت را اجرا و اعمال کنید به وظیفه خود حفظ جان و مال و ناموس مردم، اهتمام کنید، نه کسی را که به خاطر اهمال کاری شما، از خود دفاع کرده ، مجازات کنید.
خود قانون گذار اگر مواجه با متجاوزی که به حریم خانواده اش تجاوز کرده بشود احتمالا دست روی دست میگذارد تا متجاوز سرقت ، تعدی و تجاوز انجام و پس از رفتن متجاوز ، به پلیس اطلاع میدهد . این قانون ممکن است خیلی مترقی باشد ولی نه برای جامعه ما .
.... تحت هر شرایط رخ داده دستگیری سارقان در حیطه کاری و شغلی مقامات قضایی است و مال باخته نمی‌تواند تصمیم شخصی بگیرد. البته باید گفت اثبات دفاع مشروط در چنین پرونده‌هایی برای تبرئه از قتل عمد کار دشواری است و در موارد خاص و استثنا صورت می‌گیرد و اغلب شهروندان به دلیل آگاهی نداشتن از قوانین تصور می‌کنند می‌توانند سارق را هدف ضرب و شتم قرار دهند .... گاهی اوقات دیده می‌شود جای مال باخته و مجرم تغییر می‌کند .....

نتیجه گیری: قانون حمایت از مجرم!!!!!!!
وقتی سارق به سراغتان آمد جهت پیشگیری از وقوع جرم لطفا اموالتان را دو دستی تقدیم ایشان نموده!!!!! و هرگز مقاومت نکنید!!!! سپس با پلیس تماس بگیرید تا اگر لطف و عنایتی و شانسی در کار بود اموال مسروقه به شما برگشت داده شود.

به لطف همین قوانین است که مجرمان و سارقان راست راست تو کوچه و خیابان های شهر ها می چرخند و چند صدمین سرقت و جرم خود را بی محابا انجام می دهند!!!! بی چاره مردم عادی!!! خدا وکیلی چه امنیت آبکی داریم!!!
امنیت !!!
جناب کارشناس، اگرچه سخن شما از نقطه نظر حقوقی کاملاً صحیح است، ولی باید به یاد داشت که پدیده ‘ویجیلانتیسم’ یا انتقام و مجازات خودسرانه قانون توسط شهروندان، در جامعه ای رواج می یابد که شهروندان از اجرای مجدانه یا عادلانه قانون توسط نهادهای انتظامی و امنیتی و قضایی نومید شده باشند. متاسفانه در دو مورد سرقت که من به پلیس مراجعه داشته ام با برخوردی بی تفاوت و سرد مواجه شده ام و به حق قانونی خود که پیگیری پرونده توسط پلیس بوده دست نیافته ام.
يهويي بفرماييد با چاي و شيريني از دزد محترم پذيرايي كنيم !!!
دست مالباخته درد نکنه . اینجوری باید با دزدان بیرحم قمه کش رفتار کرد. اگر چند نفر دیگشون اینجوری به درک واصل بشن حساب کار دست بقیه میاد.با عرض معذرت در مواردی که دزد موفق هست پلیس هیچ کاری نمی تواند بکند جز تماشا کردن
یک سوال
مگر در اسلام دفاع از جان و مال و ناموس واجب نیست؟ پس چرا اگر این فرد در دفاع از مال خودش اینکار را کرده باید مجازات بشه؟؟؟؟
قانون حکم خدا نیستش ، که لایتغیر باشد ، ممکنه یه قانون در یه شرایط خاصی توسط عده معدودی افراد با معلومات مشخص و زمان و مکان مشخص تنظیم شده باشد ، و میبینیم سالیان سال بر گرده مردم سنگینی میکند و سر آدمهای بی گناه را بالای دار میبرد ، آدم بی خبر و بی اطلاع از همه چیز را درگیر ماجراش کرده اند ، و در نهایت به قتل مجری این پروسه منجرشد ، اونوقت میگن دزدی یه حکم دارد و قتل حکمی دیگر در قانون ، منفک کردن این دو عمل بدون در نظر گرفتن روابط پیچیده این دو عمل ، منجر به حکم نسنجیده است که سر بی گناه بالای دار رفتن هستش ، آقای حقوق دان کسی نمیگه اشخاص خودشان حکم بدن و اجرا کنن و این یعنی هرج و مرج ، برو قانون را اصلاح و بروز کن که سر بی گناه بالای دار نره ، برو قوانین امر به معروف و نهی از منکر که یک عمل مترقی اجتماعی است رواجش بده و ازش بهره بگیر تا این اتفاقات کور کاهش پیدا کنه ...
چهار ماه پیش گوشی هم اتاقی منو زدن رفته 50 هزار تومان هم داده شکایت کرده هنو اثری ازش نیس پس این قانون گذار کجاس ؟ قانون گذار وقتی می تونه بگه دزد رو تعقیب نکنین که بیاد جریمه مال دزدی شده رو بده بعد خودش بره دنبال دزد.
به نظر شما اگه جریمه دزدی و قانون شکنی کافی بود الان شاهد این همه سرقت و زورگیری بودیم؟ فقط تو اون قسمتی که خطرش کمتره و مربوط به مال باخته است حداکثر مجازات تعیین می شه وگرنه تا حالا شده که دست سارق رو قطع کنند؟ مگه حد اسلامی نیست؟ فقط اعدام قاتل حد اسلامیه؟
دزد قمه به دست و چاقو به جیب همان بهتر که بمیرد. این چنین افرادی از قتل و تجاوز و ... هم ابایی ندارند
به همین دلیل است که سرقت زیاده چون سارق مطمئن هست که اولا قانون نمیتواند او را بگیرد و ثانیا اگر مالباخته او را بگیرد، قانون از او حمایت می کند !
بگفته این حقوقدان قانون ازسارق بیشترحمایت میکند.هیچ فردی سارق را تعقیب نمیکند.بنابراین فضای سرقت امن است .
ای بابا. عجب دنیای زورکیه
دمش گرم رفته دنبال مالش هم مالش رو پس گرفته هم یه دزد رو ادب کرده و به سزای عملش رسونده. اگه رفته بود پیش پلیس با پوزخند بهش میگفتن اومدی دنبال نخود سیاه.
قانون وقتی محترم شمرده میشه که بشه اون رو اجراش کرد. قانونی که فقط روی کاغذ میشه نگاش کرد همین پی آمد هار هم به دنبال داره . شما بعنوان شاکی یه سر به دادسرا ها بزنید. مختون سوت میشکه. خدا شاهده من خودم شاهد این بودم که با فرقون پرونده میاوردن دادسرا و تحویل دفتر بازپرسی میدادن. موقعی که شخص شخیص دزد خیلی راحت مشغول کار خودشه و کسی هم نیست بهش بگه بالاچشمت ابروست. خوب مردم هم بخاطر حفظ مالشون مجبور میشن خودشون دست به کار بشن.
باید منتظر پلیس می شد!!!
بالاخره یک دزد به سزای اعمالش رسید. باقی دزدان که باکی از دستگیر شدن ندارند
خیلی جالب است مال باخته از ترس شکایت سارق اقدامی نکند وسارق همراه با مال سرقتی وباخیالی راحت فرار کند درعوض مال باخته به پلیس ودستگاه قضایی مراجعه کرده و از شخص مجهولی شکایت کند وپس از کلی هزینه و رفت وآمد تشکیل پرونده وباطل کردن تمبر تنها جوابی که دریافت می کند "اگر دستگیرش کردیم خبرت میکنیم"است که معمولا این سارقین یا شناسایی ودستگیر نمی شوند ویا در زمان دستگیری عملا مال سرقتی را نوش جان کرده اند وبه اصطلاح به عنوان مجرم جهت تکمیل دوره کار آموزی وحرفه ای تر شدن به زندان تشریف می برند در هرصورت احتمال اندکی وجود دارد که مال باخته بی نوا به مالش برسد (عجب قوانین وکشور گل وبلبلی داریم با این وضعیت باز گلی به جمال سارقین که اندکی حرمت نگه می دارند) اما سوال اینجاست چرا باید مال باخته بدنبال سارق بدود مگر حاکمیت به نمایندگی از مردم اختیار تمام انفال را ندارد و مالیات دریافت نمی کند که بتواند امنیت وآسایش را برای مردم فراهم کند اگر سارقی وجود دارد وامنیت اموال مردم را به مخاطره می اندازد قصور حاکمیت است وباید جبران خسارت مال باخته را بکند واگر توانست سارق را دسگیر وخسارت خود را دریافت کند واین وسط مال باخته متضرر نشود ولزومی بر درگیر با سارق نداشته باشد وناخواسته در گیر قتل عمد نشود.
در پاسخ به این نظر کارشناس این پرسش مطرح می شود که؛ اگر دستگاه انتظامی و قضایی در دستگیری دزد موفق نبودند حاضرند خسارت مال باخته را بپردازند؟ طبق امار واقعی چند درصد خسارت دزدی ها جبران شده است؟ خصوصا در بحث دزدی گوشی تلفن همراه، پلیس تاکنون چند درصد انها را سالم کشف و به مال باخته برگرداند. در کشوری که دستگاه قضایی و پلیس ناتوان و نامطمئن از انجام وظایف خود می باشند، آیا مردم مجبور به احقاق حق خود نیستند؟ آیا مردم در کشوری که دستگاه قضایی و پلیس ناتوان یا بی تمایل از برخورد با اختلاس گرانی هستند که به کل جامعه خسارت جبران ناپذیر وارد می کنند، می توانند اعتماد کنند؟
متاسفانه در ایران قانون بصورت بخشی و موردی به اجرا در می آید، در بخشی که کمترین هزینه را برای حکومت دارد.
دست کم 4 مرتبه دزد به من زده و اموال مرا غارت کرده است. و در هیچ یک از این پرونده ها مجری قانون دزد را دستگیر نکرده و هیچ تلاش جدی برای دستگیری سارقان انجام نشده و هیچ خسارتی به من پرداخت نگردیده است. تعداد بسیار زیاد پرونده های مفتوح همانند، در خوشبینانه ترین حالت نشان از عجز، ناتوانی و یا انفعال دستگاه های مربوطه است. با چنین ضعف بزرگی قوه قضاییه حتی شایستگی قضاوت هم ندارد چه رسد به تعیین اشد مجازات برای مال باخته.
ایراد اساسی صدور چنین احکامی در آینده ای که فرد مالباخته به خاطر همین ضعف دستگاه های متولی خود به خلاف و دزدی روی می آورد بیشتر نمایان می شود.
نتایج حمایت قاونی از مجرمین با هر هدفی که انجام شود در جامه فاجعه بار خواهد بود.
این قانون خیلی مسخره است یک دزد میاد خانه تو و معلوم نیست چکار میخواهد بکند تو برای دفاع از مال جان ناموس خودت با دزد در گیر میشوی ومیزنی یارو دست میشکنه دزد از تو شکایت میکنه وتو میری زندان تا دیه هم ندی آزاد نمیشی هم پول باید بدی هم رضایت . حکایت این طرف موبایل زده دو تا قمه هم داشته معلوم نیست چند نفر زده لت و پار کرده و گوشیشون زده حالا مال باخته را گرفتن باید بهش جایزه هم بدن که این کار را کرده.
بعد از چند روز وقتی فهمیدم پسر جوان فوت کرده است دیگر آرامش نداشتم و هر روز عذاب وجدان داشتم و فکر می‌کردم راننده پژو پرشیا که در این حادثه بیگناه بود دستگیر شده است به همین دلیل تصمیم گرفتم خودم را تسلیم پلیس کنم. چه خوب! کاش همه انسان ها به اندازه تو وجدان داشتند. امید وارم معرفی خودت به پلیس مجازاتت راتخفیف دهد.
به به زندگی شیرین شود ... زین پس اگر با قمه زدن ناک اوت تان هم کردند لب باز نکنید تا مبادا مجازات شوید
حکم درست صادر بشه و دست دزد به سبب دزدی قطع بشه، غلط میکنه نسبت به مالباخته بیشترین شکایت رو داشته باشه.
وقتی که نیروی انتظامی قدر به پیدا کردن سارقین نیست تکلیف مال باخته بدبخت چیه؟
این موتور سوارای خلاف جهت اتوبان یکی دو ساله زیاد شدن . تکلیف چیه اگر‌ بزنیم سقط بشن ؟
خوب اگر دستگاه های مسئول نتوانند وظیفه خود را انجام بدهند و جامعه ناامن بشود طبیعی است که مردم از خودشان دفاع بکنند
واقعاً باعث تاسف است که شما نمی توانید دزد خودتان را دنبال کنید چون هر اتفاقی ممکن است بیافتد و دزدها هم از اینم موضوع کاملاً اطلاع دارند و بنابراین در پناه قانون و بی اراده ای مسئولین تامین امنیت بصورت کاملاً وقیحانه ای هر کاری که میخواهند انجام میدهند .
درسته معمولا حق با سارق هست . مال باخته اگر با دزدیدن گوشیش در حال مکالمه منجر به نجات مریضی باشه و سرقت گوشی باعث مرگ طرف مقابل بشه قاااااانون گذار فقط به اندازه سرقت یه گوشی مجازاتش میکنه . چون در مرگ طرف بی تقصیر شناخته میشه. اما اگر مال باخته یه پخ بکنه و آقا دزده سکته کنه بمیره ، مال باخته قتل عمد مرتکب شده. حتی اگه مثلا باطری قلبش خالی کرده باشه. خلاصه که برای من هم پیش اومده . اخرش حق با آقا دزده هست. و مال باخته صاحب هیچ چیزی نخواهد بود.
کجایی اسلام ؟ کی میایی امام زمان ؟ همین نویسنده این مطلب اگه به مالش تعرضی بشه نمیتونه وایسه نگاه کنه . مگه میشه جلوی چشمات سوار ماشینت بشه بره بگی بفرمایید آقای دزد من میرم شکایت میکنم . مرد حسابی چرا قوانین را نصفه نیمه اجرا میکنید . اگه وضع درست باشه که دزدی نشه و اگه دزد دستش قطع بشه و اگه ........ بله اونوقت اگه دزد را گرفتی تحویل قانون میدی شک نکنید در این جور قضایا خیلی های دیگه هم مقصر هستند
چرا باید فرد مال باخته با درگیری با سارق باعث قتل سارق شده ، قتل عمد حساب شود ، عدالت حکم می کند که فرد مال باخته هیچگونه مجازاتی نشود ، قانون و عدالت از گناه کار و سارق نباید حمایت کند ، اگر اینطور باشد و هر کسی احساس امنیت جانی داشته باشد می رود دنبال سرقت ، اینکه نشد عدالت و حمایت از مظلوم
چند درصد از این سارقین دستگیر می شوند.؟ چند درصد به سزای اعمالشون میرسن؟ مردم مجبورن خودشون از مالشون مراقبت کنند. حتی رئیس پلیس می گوید اگر خواستن کیفتون رو بدزدن مقاومت نکنین.... خیلی جالبه . اگر لازمه کادو پیچ هم بکنیم یه روبان هم روش بگذاریم. اول پلیس دزدها رو بگیره بعدا توقع داشته باشه که مردم خودشون دنبال مالشون ندوون.
مال باخته اگر فورا اقدام نکند دیگر دستش به مالش نخواهد رسید. پلیس 110 در حضور در صحنه و رسیدگی بسیار تعلل میکند (من خودم سه مورد تجربه دارم). تمام مواردی که کشف می شود اتفاقی است.
هیچ قتل عمدی نباید به پای راننده پراید نوشته بشه...اگر پلیس این دزدان را قلع و قم کند همه چیز درست میشود...
چند بار از ما دزدی شد و موضوع رو به پلیس واگذار کردیم ولی دزدی پیدا نشد
متاسفم از اینکه مالباخته شناسایی شد
اگه شاهدی نباشه فقط باید این میکربها رو کشت زحمت پلیس و دستگاه قضایی و جامعه و دولت و قربانیهای بعدی و حتی خانواده خود مجرم کم خواهد شد و خود مجرم هم از این زندگی سگی نجات پیدا می کنه
فکر می کنم همین قوانین هست که باعث میشه توی خبرها بخونیم طرف 90 بار سابقه دزدی داره هنوز داره به دزدی هاش ادامه میده
یعنی مالتو ببرن.بشینی نگاه کنی
اگر قانون به درد بخور بود اینهمه دزدی افزایش پیدا نمیکرد.
البته خود سرقت علل زیاد دارد.
راننده پراید کار خوبی کرد در اسلام قتل در دفاع از خود یا ناموس یا مال حلال است
اقای رامبد دزد میاد خانه خودت و ایجاد وحشت برای خودت و خانواده میکند و با شما درگیر بشه فقط باید جلو خانواده کتک خورد چون وظیفه مرد خانواده نیست درگیری و دفاع از خانواده اش کجا دنیا همچین قانون دارد دزد وارد حریم خانه کشتنش حلال است نه جرم است طبق شرع اسلام
وقتی کلانتری ها کاری نمی کنند، عاقبت کار می تواند همین باشد که اتفاق افتاده. والله گوشی S9+ مرا از دستم دزدیدند و روز بعد در کلانتری 118 ستارخان حاضر نشدند آن را علیرغم داشتن گزارش زرد رنگ پلیس موتور سوار، ثبت کنند.
تا قانونها رو اصلاح نکنید و خلاء هاش رو از بین نبرید هیچ مشکلی حل نمیشه. پلیس هم در اینجور مواقع تا تصمیم بگیره حرکت کنه و به داد مالباخته برسه سال تموم میشه بعدش چنان طرف رو درگیر کاغذبازی می کنند که کلا می گذره از تمام از دست داده هاش چون به جایی نمیرسه اگر هم خودش از خودش دفاع کنه میشه قاتل.یکم وظایف پلیس رو گسترش بدید و از محدوده گیر دادن الکی و غیر الکی به محدوده امداد رسانی فراتر ببرید.پلیس راهنمایی و رانندگی هم که بدتر از پلیس امنیت فقط در حد برگ جریمه پر کردن فعالیت میکنه نه گره ترافیکی باز میکنه نه موقع تصادف به روی خودش میاره که من اینجا حضور دارم . تو جمشیدیه یه اف جی کروز در جهت مخالف با سرعت به سمت بالا حرکت کرد و نزدیک بود چند نفر رو زیر کنه یه ماشین پلیس هم ایستاده بود و چند تا سرباز رو فرستاده بود تا ماشینا رو جریمه کنند این ماشین از کنارشون گذشت رفت بالا دور زد با همون سرعت اومد پایین از پلیسه می پرسم شما این ماشین رو دیدی؟ میگه نه متوجه نشدم . میگم : غیر از جریمه کردن کار دیگه ای هم داری ؟ با خنده گفت : نههههه
پس طبق گفتە این وکیل و بە اصطلاح کارشناس از این بە بعد دزدان قمە کش و بیرحم کە جهت سرقت بهمون حملە کردن باید هر چە داریم با کمال احترام تقدیمشون کنم و احیانا ازشون خواهش کنیم کە برای خوشحالیشون یکی دو نوک قمە هم نثارمون کنن تا خدای ناکردە بە دزدان و قمە کشان محترم ببرنخورە و با خیال راحت برن بە ادامە کاراشون برسن، اخە مرد حسابی مگە پلیس میتونە همە دزدیها را کشف کنە پس تکلیف مالباختە بدبخت و بیچارە وبیگناە چە میشود
ظاهرا" با این توصیفات حادثه قتل غیر عمد و بیشتر به حادثه رانندگی شبیه است تا نزاع .
همینه که توی مملکت ما دزدها اینقدر پررو و زیاد شده اند. مطمئن هستند که قانون ! از اونها حمایت لازم را به عمل می آورد . یعنی نمیشه این قانونها را درست اصلاح کرد که یه ضرر دزد باشه نه مال باخته ؟
باید به پلیس زنگ میزد تا اگه وقت کرد بیاد و سارق رو دستگیر کنه !
متاسفانه قوانين ما عملا مدافع دزد است و نه مالباخته،دزدي در داخل خانه همسايه ما با صاحبخانه در گير و مجروح شده بود قاضي براي همسايه ما حكم پرداخت ديه صادر كرد،، حال آنكه دزدي كه دوسال قبل در بومهن سر صاحبخانه را بريده بود هرگز شناسايي و دستگير نشد
این نتیجه اهمال وناتوانی پلیس است ویا با هزار زحمت یکی ازانها به دام می افتد فوری ان را ازاد می کنند ودوباره وچندباره مگر پلیس نمی بیند ایشان همراش دو تا فمه و دوتا موبایل سرقتی بوده معلومه بوده زورگیری می کند با دل رحمی بعضی از انها ازاد می کنند تا برای دهمین بار دستگیر بشند یا نشند همین دفاع از دزدان است که انها را جری میکند وهیچی باکی از عوافب ان ندارند بفول ان اقا بشین تا پلیس از هزار گوشی دزدیده شده گوشی شما را پیدا کند یا نه این قدر این دزدیها عادی شده که مردم فکر می کنند باید خودشون از اموالشان حراست کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل