بازدید 14120

توصیه اسلامی به حقوق‌بگیران: الان وقت خرید است/ ارزانی ۲.۴ درصدی از نگاه وزیر، مشوقی برای خرید تابستانی

در حالی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته مردم را به خرید مسکن توصیه کرده است که در برخی شهر‌ها از جمله کرمان و کرمانشاه اجاره بها به حدی بالاست که مردم به کانکس نشینی و چادرنشینی روی آورده اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد خرید یک واحد مسکونی ۵۰ متری در ارزان‌ترین منطقه تهران یعنی منطقه ۱۸ نیاز به ۳۰۰ میلیون تومان بودجه دارد.
کد خبر: ۹۲۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ 01 September 2019

تابناک اقتصادیدر حالی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته مردم را به خرید مسکن توصیه کرده است که در برخی شهرها از جمله کرمان و کرمانشاه اجاره بها به حدی بالاست که مردم به کانکس نشینی و چادرنشینی روی آورده اند. بررسی ها نشان می دهد خرید یک واحد مسکونی 50 متری در ارزان ترین منطقه تهران یعنی منطقه 18 نیاز به 300 میلیون تومان بودجه دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز گذشته مورخه 9 شهریور 1398 محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در یک چرخش 180 درجه ای در مقایسه با 15 تیرماه 1398 گفت: افزایش حباب گونه قیمت مسکن تقریباً متوقف‌شده و قیمت‌ها روند نزولی گرفته است و کسانی که حقوق‌بگیر هستند و می‌خواهند منزلی تهیه کنند در این شرایط می‌توانند خانه بخرند.

چرا وزیر راه و شهرسازی مردم را به خرید مسکن توصیه کرد؟

شایان ذکر است که وی در 15 تیرماه 1398 و در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود: تلاطم امروز بازار مسکن مربوط به بخش مسکن نیست بلکه ناشی از سوداگری و دلالی است که مثل یک آفت بزرگ، به جان مملکت افتاده و به زندگی مردم در همه بخش‌ها آسیب می‌رساند. به‌تبع این آسیب کلان، بخش مسکن هم امروز به این آفت مبتلا شده و نکته مهم این است که مردم باید متناسب با وضع موجود احتیاط کرده و خرید نکنند تا شرایط آرام شود و در وضعیت هیجانی تصمیم نگیرند.

بیشتر بخوانید

 

توصیه اسلامی به حقوق‌بگیران: الان وقت خرید است/ ارزانی ۲.۴ درصدی از نگاه وزیر، مشوقی برای خرید تابستانی

قیمت هر مترمربع مسکن 2.4 درصد ارزان شد، وزیر توصیه به خرید مسکن کرد!

شاید برای بسیاری این پرسش مطرح شده باشد که در این دو ماه چه اتفاقاتی در حوزه معاملات مسکن رخ داده است که وزیر راه و شهرسازی دوباره مردم را به خرید مسکن توصیه کرده است؟

بررسی روند قیمتی در بازار معاملات مسکن نشان می دهد که بعد از 16 ماه رشد قیمت در این بازار، بالاخره قیمت ها در مرداد ماه به مسیر نزولی بازگشت. آخرین کاهش قیمت هر مترمربع مسکن در فروردین ماه 97 رخ داده بود. بعد از فروردین ماه 97، روند افزایشی قیمت مسکن تا تیر ماه 98 ادامه داشت.

گزارش معاملات مسکن در مرداد ماه 98 نشان می دهد که قیمت هر مترمربع مسکن در این ماه به حدود 13 میلیون تومان رسیده که این قیمت در مقایسه با تیرماه 98 حدود 2.4 درصد یا 325 هزار تومان کاهش داشته است. احتمالاً همین کاهش قیمت هر مترمربع مسکن در مرداد ماه است که وزیر راه و شهرسازی را تشویق به توصیه خرید مسکن توسط مردم کرده است. اما باید به وزیر راه و شهرسازی گفت این قیمت در مقایسه با مرداد ماه سال گذشته 76 درصد یا 5 میلیون و 626 هزار تومان افزایش داشته است و کاهش 325 هزار تومانی در یک ماه نباید محمد اسلامی را زیاد خوشحال کند به گونه ای که مردم را به خرید مسکن توصیه کند.

چرا وزیر راه و شهرسازی مردم را به خرید مسکن توصیه کرد؟

جناب وزیر، خرید مسکن در ارزان ترین منطقه تهران هم رویاست!

در حالی وزیر راه و شهرسازی با کاهش 326 هزار تومانی قیمت هرمترمربع مسکن به وجد آمده است و مردم را توصیه به خرید مسکن می کند که باید گفت، با این افزایش 76 درصدی قیمت مسکن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دیگر قدرت خریدی برای مردم عادی باقی نمانده است که بخواهند حتی سرپناهی هر چند نُقلی و با عمر بالا بخرند. نمودار زیر که از گزارش اخیر بانک مرکزی استخراج شده است نشان می دهد که ارزان ترین منطقه شهر تهران برای خرید مسکن در مرداد ماه سال جاری، منطقه 18 بوده است. در این منطقه در مرداد ماه سال 98 متوسط قیمت هر مترمربع مسکن حدود 6 میلیون تومان بوده است. خرید یک واحد مسکونی 50 متری در ارزان ترین منطقه تهران یعنی منطقه 18 نیاز به 300 میلیون تومان بودجه دارد.  

چرا وزیر راه و شهرسازی مردم را به خرید مسکن توصیه کرد؟

 

حتی برخی از خانوارها امکان اجاره واحد مسکونی را ندارند و در برخی از استان ها از جمله استان کرمان و کرمانشاه به کانکس نشینی و چادرنشینی روی آورده اند. در خرداد ماه سال جاری بود که خبر کانکس نشینی برخی از خانوارها در کرمان به دلیل بالا بودن اجاره بها مطرح شد. در همین رابطه سیدعلی گلسرخی عضو اتحادیه مشاوران املاک کرمان در گفتگو با شبکه خبر گفت: خیلی از متقاضیان بخش مسکن استیجاری که توان پرداخت اجاره خانه ندارند، به دنبال زمین اجاره‌ای برای برپاکردن چادر یا کانکس هستند. همچنین احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در اوایل تیرماه سال جاری با انتقاد از افزایش نجومی قیمت خانه در چند ماه اخیر و به دنبال آن افزایش قیمت رهن و اجاره، گفت: این مسئله چنان برای مردم مشکل ایجاد کرده است که دیگر توان اجاره خانه را نیز ندارند تا جایی که تماس‌های بسیاری ازسوی همشهریان برای دریافت چادر از هلال احمر و ادامه زندگی با نصب چادر در پارک‌ها با من برقرار شده که این مسئله به مثابه یک مسئله ملی است.

بیشتر بخوانید

 

همان گونه که ملاحظه می شود خرید مسکن در ارزان ترین منطقه تهران هم برای خانوارها به رویا تبدیل شده است و حتی در برخی شهرها از جمله کرمان و کرمانشاه برخی از خانوارها قدرت اجاره کردن یک واحد مسکونی را ندارند و به کانکس نشینی و چادرنشینی روی آورده اند آنگاه وزیر راه و شهرسازی مردم را به خرید یا نخریدن خانه توصیه می کند.

در انتها اشاره به این نکته ضروری به نظر می رسد که توصیه به خرید یا نخریدن مسکن آن هم در شرایطی که مردم قدرت خرید لازم را برای انجام چنین کاری ندارند، از سوی وزیر راه و شهرسازی صحیح نیست. محمد اسلامی بهتر است کارهای عملیاتی و اجرایی بیشتری را در حوزه مسکن جهت کاهش قیمت انجام دهد تا قیمت این کالای ضروری و اساسی به دامنه قدرت خرید مردم برسد آنگاه خود مردم بهترین تصمیم گیرنده در این زمینه خواهند بود که مسکن را بخرند یا نخرند؟ اینکه وزیر راه و شهرسازی تنها اقدام به توصیه کند که کی مردم خانه بخرند و کی نخرند از عهده هر شخصی بر خواهد آمد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۳
نمیشه 30 سال کار کرد که به یه خونه رسید فقط. این نشد زندگی
خنده داره
از سر قبرهایمان برویم پول برداریم و مسکن بخربم با این قیمتهای بالا.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
اقای وزیر واقعا که
با کدام پس انداز دل خوشی داری ما لنگ خوراک روزانه هستیم
خیلی باحالی
آفای وزیر
پول تو جیب مردم باقی مونده؟ ، مردم به زور دارن ، خرج غذا و لباس رو تهیه می کنند
... قيمتها حداقل 3 برابر شده ولي حقوق کارمند و کارگر حداقل افزايش را داشته قيمت مسکن که متري 2 ميليون تومان بود الان 9 الي 10 ميليون تومان هست بعد ايشان سفارش خريد مي کنند در حاليکه هيچگونه کاهش قيمتي را شاهد نيستيم ....
این آقا فکر کرده اندکی افت قیمت نسبت به ماه قبل به خاطر اقدامات ارزنده و مدیریت درست بوده! نه داداش مردم پول ندارن با این قیمتا خونه بخرن کمی از حباب قیمت تخلیه شده، نصف هم بشه بازم برای اکثریت گرانه
بخرید تا دوباره بالا برود حتی اگر هم نمی خرید اقدام هم بکنید بالا برود
چرا نمی فهمید؟
سالهاست مردم راه خودشونا میرن واصلا به حرفای شما توجه نمیکنند.
لطفا به شعور مردم توهین نکنید. قیمت مسکن زیاد نشده بلکه ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده. هیچ ربطی هم به دلالی و واسطه گری نداره . من که یک کارمند معمولی هستم و واسطه گر و دلال هم نیستم خونه‌ام رو به قیمت سکه و دلار معامله میکنم .
چون همین الان هم کسیکه توانایی خرید دارد. اگر خرید
نکند .دیگر نمی تواند بخرد. چون بر اساس داده ها و شرایط
ما به زودی روند صعودی دوباره در مسکن خواهیم داشت.
بر همین اساس آقای وزیر پیشنهاد خرید می دهد
آقای وزیر مزاح فرمودند
انگار قیمتا شده متری 2 تومن ملت نمیخرن. منطقه5 بوده 22 شده 20. با حقوق کارآمدی یکسال نخوره نپوشه میتونه 2 مترشو بخره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
جناب كسي الزام نكرده كارمند بره منطقه ٥ خونه متري ٢٠ تومني بخره. شما گويا توقع داري منطقه ٥ بشه متري ١٩ تومن بعد شما بري اونجا خريد كني
این جمله یعنی اینکه مردم دیگه به این قیمت خونه باید عادت کنید. قرار نیست پایین بیاد...
آقای وزیر یا بدون قصد آب در آسیاب گرانی میریزد یا با قصد ... یعنی با این کاهش جزیی وقت خرید شد؟؟
واقعا جای تامل دارد این سخن وزیر مسکن
حالا حالا ها باید ارزان شود جناب وزیر
من این اقای وزیر را زیاد نمیشناسم و پیگیر کارهایش نیستم اما نویسنده محترم مقاله قیمت مسکن به دلیل تورم در کل اقتصاد افزایش یافته است با اقدامات اجرائی در حوضه ساخت و ساز کاهش پیدا نمیکند. همانگونه که الان تعداد زیادی مسکن خالی. در کشور وجود دارد.افزایش توان خرید توده مردم کاری است که در محدوده وظایف این فرد نیست. اول باید نظام وربوی را از بانکها برچید و سپس نظام اقتصادی اسلامی را که بیشتر بر مبنای اقتصاد آزاد و حمایت از توده های ضعیف است در کل سیستم اجرایی کرد .روابط با کشورهای دیگر را بازسازی کرد.دولت را کوچک کرده و تنها وظیفه برنامه ریزی کلان و نظارت را از ان خواست.مالیات های بر تولید را کاهش و مالیات بر استفاده از خدمات را افزایش دادو ووو تا کشور از این حال خارج شود
جناب وزیر، خرید مسکن در ارزان ترین منطقه تهران هم رویاست! چه اتفاقی افتاده برای مردم ؟ مردم پولدار شدند؟

خودش میگه بعد از 28 سال خونه دار شده، چطور میخاد مردم رو خونه دار کنه...
اگر قرار است مسکن خود را با جیب مردم هماهنگ کند قبل از آن اقلامی مثل سیب زمینی و گوشت این کار را میکرد. بابا عرضه و تقاضاست ربطی به توان ندارد. عرضه زیاد شود قیمت پایین می آید. نباشد قیمت بالا میرود چه مردم بخرند چه نخرند. مسکن از الزامات است. نمیشود نخرید.تا کی نخرند؟تا جمعیت زیادتر و قیمت ها بالاتر برود؟!!!!!
با کدوم پول حضرت اقا!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینقدر ارزون شده که نمیدونم پت شو بخرم شیشه شو بخرم قوطیشو بخرم لیمموییش رو بخرم هلویی اش رو بخرم استواییش رو بخرم یا همشو بخرم !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
:))))))))))))))))))دمت گرررررررررررررررررررم
باشه .منم میخرم .مثل بقیه حرفاتون...
...نشستند کنار منتظرند بازار خودش به تعادل برسه همه دنیا با استفاده از مالیات بر عایدی سرمایه دلالها و سوداگر ها را از بازار مسکن بیرون کردند ولی اینجا اجازه نمی دهند چنین طرحهایی به نتیجه برسد و اگر هم به نتیجه برسد یک طرح تو خالی بدون اثر تصویب می شود ...
اقای وزیر راه شمارابه خدا اینگونه برای مسکن ومردم نسخه نپیچید، همه فکر میکردند عباس اخوندی برود بهتر میشود ایکاش عباس اخوندی نرفته بود حداقل رک بود وصداقت داشت شما نخواهید توانست مشکل مسکن راحل کنید لذا شل کن وسفت کن دراورده اید یک روز میگویی مردم مسکن نخرید یک روز میگویی بخرید مگر تا به امروز دراین کشور سابقه داشته که چیزی که بالا رفت قیمت ان پایین بیاید؟ مسکن هم همینطور ...
مردم تو اجاره موندن مگه مردم مثل بعضی ها هستن که راحت دست کنن جیبشون خونه بخرن؟
ایشان هم درپایان دوره وزارتش میاد میگه افتخار میکنم که هیچی نساختم
کی به این حرفها گوش می کنه
اقاي وزير كجايي برادر؟ با قيمتهاي سال ٩٦ هم نميتونستيم بخريم الان كه ديگه هيچ
براي اينكه احتمالاً آقاي وزير از هزينه هاي بالاي احداث ساختمان من جمله هزينه مصالح، نيروي كارگر و افزايش بهاي عوارض تخريب و نوسازي با خبر هستند و ميدونن احتمالاً در آينده اي نزديك باز هم افزايش قيمت رخ خواهد داد. تابناك جان يه تيتر هم از مقايسه قيمت مصالح، عوارض تخريب و نوسازي و دستمزد كارگران ساختماني در مرداد ٩٧ و ٩٨ ميزدين مردم بهتر ميتونستن واسه خريداشون تصميم گيري كنن. فكر نميكنم با اين هزينه هاي سرسام آور تابناك بتونه با دو تيتر ركود و ارزوني و نخريدن و اين چيزا قيمت مسكن رو بياره پايين
مردم تو ایران نتونن خونه بخرن به درک، عوضش یه عده ای خیلی خوب میتونن تو ترکیه و گرجستان و ... خونه بخرن، خیلی راحت
اینها همه از تبعات چاپ بی رویه پول، افزایش یک شبه و بدون حساب و کتاب قیمت دلار و طلا و سایر اجناس بوده که منجر به تخریب اقتصاد از طریق نابودی سیستم قیمتی کالاها و خدمات می گردد.
صداي وزير از جاي گرم بلند ميشود
نه زماني كه گفتي وام به مستاجران ميدي
نه وقتي كه گفتي خانه گران است نخريد
و نه حالا
كسي توجهي نميكند
الان وقت خريد است بخريد كه خيلي زود گرون ميشه دوباره ، بعد نگي نگفتي ها
نفس وزیر محترم از جای گرم میاد ویا اینکه خودشو زده به آن راه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نه نمی خریم ............نه نمی خریم .............زیرا ندا رام بخریم .نمی ارزد که بخریم .متری یک میلیون به 12 الی 20 میلیون نمی ارزد .خیالت راحت .... برای اونهایی که برج هاشون رو دستشون مونده فکر دیگه ای بکنید
خيلي تشكر فقط منتظر این حرفها بوديم برا خريد لونه . ملت نون شب ندارن بخورن اينا ميگن بريد خونه بخريد .
انهایی که این قیمتها را خریدند دلالان سود جو بودند .الان دارند می زنند توی سرشان .......که چه غلطی کردیم .......البته ما از این بابت خوشحالیم جناب ....چون انها به جزای اعمالشان رسیدند .هنوز برسند .......مردم نم یخرند .............حرفشان یکی است .بانکهها را مجبور می کنیم تا سر رسیدهای ان افراد رسید فورا انها را دستگیر کنند تا انها همه ان خانهها را حراج کنند زیر یک میلون بدهند .
اینم از وزیر مسکن...
پدر آمرزیده از کجا پس انداز کنند تو نون شبشون موندن مردم...
... سیر چه داند از گرسنه چه گذرد. اینا بخدا بیدرد هستند.
واقعا از وزیر محترم ممنونیم که اینقدر راهنمای مردم هستند تنها انتقادی که هست اینه که نگفتند چه ساعتی خونه بخریم!!! نزدیک ظهر بهتره یا صبح اول وقت
...اخه كسي نيست بگه خونه متري دو تومني رو كردي 8 ميليون الان دويست سيصد تومن اومده پايين ميگي بخريد ... مگه حقوق يه كارمند چقدر تغيير كرده كه همه چيز چهارصد درصد رفته بالا اگه كسيم بخواد بخره اگه قيمتها به يك سوم الان نرسه واقعا نميتونه
ولي ايكاش مردم همبستگي داشتند اگه دو ريال اومد پايينتر از الان هجوم نبرند چون عدم تقاضا بطور مستمر موجب كاهش قيمت مي شود.
وقتی شب میخوابی صبح بیدار میشی میبینی دلار سه برابر شده و به تبع اون همه اجناس سه برابر شدن بدترین کار ممکن تو این شرایط پس انداز هست
پس انداز کنیم که بانک مرکزی با افزایش نرخ ارز همه اندوخته چند ساله مون رو خیلی شیک و مجلسی از بین ببره؟
با كدام پول؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه با حقوق بگيري ميشه در اين بازار به قيمت ها چهار برابر شده خريد كرد ؟!!!!...........
این کاملا مشخصه که از روند نزولی قیمت خونه نگران شدن در حال تحریک تقاضا هستن ... میخوان یه موج در بازار درست کنن که بلکه تقاضا زیاد بشه و باز قیمت رو بالا بکشن ...
سیر خبر از گشنه نداره سوار خبر از پیاده ... حتما با جمع کردن یارانه ها ..
مسئولین اول اوراق خرید مسکن رو بردارند که یک هزینه بی خودی و اجحافی برای خریداران و استفاده کنندگان وام بانک مسکن می باسد
آقا جان من فعال ساخت مسکنم وزیر میداند که دگر با سرو صدا نمی تواند قیمت مسکن را پایین بیاورد .هرکس می تواند بخرد قیمت مسکن دستوری پایین نمی آید سیمان از کیسه ای نهایت 15000تومان طی این دوروز شده 48000 تومان وزیر بعداً خواهد گفت من که گفتم بخرید . آقا جان عمده فعالین غول آسای مسکن بانک ها هستند اگر قیمت مسکن پایین بیاید تراز مالی دارایی های بانک ها نزولی میشود و ورشکسته اعلام میشوند. به همین خاطر قیمت بالا نگه داشته میشود. و بالاتر هم میرود ... مگر سایر افلام پایین آمده که مسکن هم بیاید. پدر جان اگر شده شریکی بخرید. همه متریال مسکن 5 برابر شده چگونه قیمت پایین بیاد . این حرف های وزیر محترم فرار رو بجو است ..اگر الان می توانید مسکن 100 متری بخرید سال آینده 50 متری هم نمی شود خرید. ما که گفتیم حالا خود دانید.
گول نخورید. اصلا زمان خرید نیست
آقای وزیر ، من کارمند که حقوقی فقط برای زیستن دارم بلکه کمتر از آن ،با چه پولی خرید کنم. حداقل حقوق کارمندان را به دلار یا معادل آن پرداخت کنید بعد پیشنهاد خرید بدهید.
فقط مالیات بر عایدی سرمایه
(با حقوق دو میلیونی ) انشا ال مییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی خریم
واحد پول را به درهم تغییبر دهید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها