بازدید 2952

اعمال تعرفه ترامپ روی کالاهای چینی در حین مذاکره

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفت: دور جدید مذاکرات آمریکا و چین در ماه سپتامبر انجام خواهد شد، اما برنامه تعرفه‌گذاری روی کالاهای چینی روز یکشنبه تغییر نمی‌یابد و روی 125 میلیارد دلار کالای چینی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۲۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ 31 August 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفت: تیم تجاری چین و آمریکا قرار است در سپتامبر ملاقات کنند و مذاکرات خود را ادامه دهند، اما افزایش تعرفه روی کالاهای چینی سر جای خود است و یکشنبه افزایش می‌یابد. 

ترامپ همچنین گفت: فکر می‌کنم که مذاکرات تجاری توانسته پکن را در مواجهه با تظاهرکنندگان هنگ‌کنگ تا حدودی نرم‌تر کند. 

افزایش تعرفه پینگ‌پنگی بین دو اقتصاد برتر جهان اکنون صدها میلیارد دلار کالای چینی و آمریکا را درگیر کرده و تهدیدی بر رشد اقتصاد جهانی محسوب می‌شود. 

ابهام در این باره که کی و چگونه مذاکرات دو کشور پایان می‌یابد، برنامه‌های سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت شرکت‌ها را پیچیده‌تر کرده است. 

ترامپ به خبرنگاران گفت: «ما به دنبال بردن این جنگ تجاری هستیم»، ما مذاکراتی را با چینی‌ها انجام می‌دهیم، ملاقات‌هایی برنامه‌ریزی می‌شود و تماس‌هایی برقرار می‌شود، فکر می‌کنم که این دیدار در ماه سپتامبر انجام شود و ادامه یابد و این چیزی نیست که ما بخواهیم آن را مخفی نگه داریم. 

کاخ سفید درباره تاریخ این دیدار اشاره‌ای نکرده است. 

تعرفه‌گذاری روی 125 میلیارد دلار کالای چینی قرار است این هفته انجام شود و ترامپ گفته است که به رغم گفت‌وگوهایی که قرار است انجام شود، تغییری در اعمال این تعرفه‌ها ایجاد نشده است. ترامپ گفت:« این تعرفه‌ها انجام خواهد شد.» 

وزیر امور خارجه چین هم روز جمعه گفت: هر دو طرف بر ارتباط مؤثر با یکدیگر تأکید دارند. 

آمریکا بر روی 125 میلیارد دلار کالای چینی تعرفه 15 درصد اعمال خواهد کرد که از جمله آنها ساعت‌های هوشمند، کفش و تلویزیون‌های فِلت خواهد بود. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر