بازدید 9334

آخرین وضعیت لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی

کد خبر: ۹۲۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰ 31 August 2019

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس آخرین وضعیت لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی و رفع اشکالات آن را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک»، حسن نوروزی در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت لایحه اعطا تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی گفت: شورای نگهبان یک اشکال امنیتی به این لایحه گرفته و همین امر موجب بازگشت دوباره آن به مجلس شده است.

وی افزود: این اشکال در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی و در حال حاضر رفع شده است.

نوروزی تصریح کرد: با توجه به بررسی های مجلس و رفع اشکالات امنیتی لایحه، به زودی آن را برای نهایی شدن به شورای نگهبان ارسال خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص رفع اشکال امنیتی این لایحه اظهار داشت: برای تامین مسائل امنیتی کشور و عدم بروز برخی مشکلات ناشی از تصویب لایحه مذکور، باید به فرزندان ذکر شده در لایحه تابعیت کنترل شده اعطا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اشکالاتی که پیش تر به این لایحه گرفته شده بود، موضوع ازدواج شرعی بود. برای جلوگیری از سو استفاده مردان خارجی و پیش گیری از برخی از ازدواج های اتباع خارجی با زنان ایرانی که تنها به منظور دریافت اقامت یا تابعیت انجام می شود، باید در کنار تصویب این لایحه تدابیر لازم برای کنترل مرزها نیز اتخاذ شود.

نوروزی تاکید کرد: با کنترل مرزها، شاهد ورود هر تبعه خارجی به کشور به منظور ازدواج سودجویانه با دختران ایرانی نخواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر