بازدید 20597
خوانده می‌شوید؛

با شناورسازی ساعت کاری موافقید یا خیر؟ با کاهش ساعت کاری چه؟

در صورت موافقت دولت با پیشنهاد مشترک شهرداری تهران و پلیس راهور، از آغاز مهرماه ۹۸، ساعات کاری ادارات در تهران شناور خواهد شد؛ ایده‌ای که در ابعاد بزرگتر هم قابل اجرا به نظر می‌رسد و حتی می‌توان آن را به دستورکاری ویژه برای تمامی ادارات در سراسر کشور تبدیل کرد و اهداف وسیع تری را نشانه رفت؛ اما نظر شما چیست؟
کد خبر: ۹۲۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 01 September 2019

در صورت موافقت دولت با پیشنهاد مشترک شهرداری تهران و پلیس راهور، از آغاز مهرماه ۹۸، ساعات کاری ادارات در تهران شناور خواهد شد؛ تصمیم ویژه‌ای که هدف از آن کاهش ترافیک شدید صبح و ظهر در شهر است که به علت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها رخ خواهد می‌دهد. تدبیری که معنای سرراست و ساده آن، اجازه دادن به کارمندان برای حضور دیرتر در محل کار برای رساندن دانش آموزان به مدارس و فرار از ترافیک شدید و جبران آن در ادامه روز کاری است.

این تدبیر البته برای سومین سال است در دستور کار قرار گرفته و تجربه آن در دو سال گذشته، مثبت ارزیابی شده است. ایده‌ای که برگرفته از ایده‌ای نوین در جهان است که به مدیران کسب و کار‌های مختلف و سازمان‌ها تأکید می‌کند در صورت شناور کردن ساعت کاری پرسنلشان، بهره وری در مجموعه هایشان افزایش خواهد یافت.

به این ملاحظه، ضرورت بازنگری در میزان ساعت کاری موظف کارمندان را هم باید افزود که در برخی کشور‌ها در دستور کار قرار گرفته و موجب شده از ساعت کاری و حتی روز‌های کاری موظف کارمندان کاسته شده و به تعطیلات ایشان افزوده شود. با این دورنما که این دست اقدامات افزایش بهره وری و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد آورد و مزایای دیگری نیز دارد.

جالب آنکه به تازگی مجلس شورای اسلامی، طرح تسری تعطیلی پنجشنبه‌های تهران به سراسر کشور را در دستور کار قرار داده بود که به نوعی، هدف یاد شده را دنبال می‌کرد؛ طرحی که البته راه به جایی نبرد، ولی بعید نیست در آینده به شکلی دیگر در دستور کار قرار گیرد، به ویژه اگر بدانیم چند روز پیش، رئیس سازمان ملی بهره‌وری تأکید کرده «ساعت کاری در ایران در قیاس با بازدهی موجود بالاست و لازم است ساختار ساعت کاری در کشور بازنگری شود.»

بنابراین، می‌خواهیم از شما بپرسیم؛


* آیا با شناور کردن ساعت کاری ادارات در تهران در فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها موافقید و آن را اقدامی موثر ارزیابی می‌کنید؟

* نظرتان درباره تصویب این طرح در ابعاد ملی و اجرای آن در کلانشهر‌ها و یا فراتر، سراسر کشور چیست؟

* درباره شناور کردن ساعت کاری ادارات در همه روزهای سال چه نظری دارید؟ آیا چنین اقدامی را در رسیدن به اهدافی چون افزایش بهره وری مفید می‌دانید؟ درباره اجرایی بودن یا نبودن این تصمیم چه نظری دارید؟

* دیدگاهتان درباره کاهش ساعت کاری ادارات و همچنین افزایش روز‌های تعطیل در هفته چیست؟ اگر موافقید، به چه دلیل و در صورت مخالفت، دلایل مخالفت تان چیست؟

پاسخ‌های شما تا ساعت 19:00 لحظه به لحظه بررسی و منتشر می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۲۱۶
به شرطی که موجب سردرگمی ارباب رجوع نگردد و نظارت درستی بر کار کارمندان انجام گیرد طرح خوبی است
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
چه باحال
به جای حل کردن مسئله صورت مسئله پاک میکنیم داداش پس کشورهای پرجمعیت چیکارمیکنن
شرکتای خصوصی کانکردین بدونین یه من ماست چقدر کره داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
ساعات کاری در کشورهای صنعتی مانند آلمان و ایتالیا و فرانسه و سوئد بسیار کمتر از ایران هست و روزی پنج یا شش ساعت کار با دو روز تعطیل در هفته دارند
ناشناس
| - |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
با 17 سال سابقه کار عملا به این نتیجه رسیدم که بهترین ساعت کار 7/5 تا 1/5 می باشد بیش از 6 ساعت واقعا خسته کننده است.
گودرزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
طرح خوبی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
من با کاهش کاری موافقم ..ولی باین شکل گه روز شنبه تعطیل رسمی شود تاارتباط اقتصادی و اداری ما با جهان بیشتر شود و روز پنجشنبه بطور نیم روز کاری تعین گردد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
الان رییس من زنگ زده اتوماسیون اداری منو باز کن و نامه ها را ارجاع بده در صورتی که خودش در خانه دسترسی دارد و ما احمق گیر آورده. بنظرم طرح یاد شده چون دارای زیر ساخت الکترونیکی و مخابراتی کامل نیستیم فعلا . تا مدت دو سال اجرا نشود. اگر فردی با کامپیوتر کار می کند و شما زنده ببینید تصویرش را چرا. فعلا زود است. و برای جامعه ما در حال حاضر قابل اجرا نیست. شما اگر شهرستان به تهران زنگ بزنی آن موقع چی؟ در همین مرکز استان ما می گویند تهران کسی کار نمی کنی همه اش در اتوبان و سفر هستند و ما خل گیر آوردند. یا فرد رییس است خانه اش تهران و یا استاد دانشگاه. بهر حال آنها بیشتر سوء استفاده می کنند و جامعه یکپارچه ما را از هم می پاشانند. نمی گوییم در بهشتیم حداقل در جهنم هم نیستیم. وحدت و اتحاد کشور از می پاشد. اصلا تا دو سال بنظرم صحیح نیست. اول زمینه کامل آماده شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
من الان در مرکز استان یکی از شهر ها شاغل هستم. خانه ام 15 کیلومتر با میدان اصلی شهر فاصله دارد و 20 دقیقه طول می کشد به سرکارم برسم و خیلی هم راحت هستم و خوب هم می خوابم. اما همکاران من خانه شان چسبیده به اداره هستند از همه دیرتر میایند و جالب است آنها تشویق می شوند و هیچ تنبیهی هم ندارند و راحت به رییس می نویسند آن هم روزانه آنها را تأیید می کند و من 20 دقیقه و راس ساعت سرکارم. چون رییس از آنها حساب می برد و خانه اش تهران می باشد و از این طریق نمی خواهد قانون اجرا شود. پس تأثیری ندارد.
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
حتی اگر هم طرح خوبی باشه چون اینا عرضه و فهم درست اجرا کردنش رو ندارن نتایج افتضاح خواهد بود مثل همیشه و مثل بقیه طرح ها
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
ساعت کار مفید در ایران ساعت 9تا 13میباشد بقیش وقت تلف کردن برای کارمندان وهزینه اضافیه برای سازمانه
باشناور كردن ساعت ادارات دولتي و غيردولتي موافقم
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
پیشنهاد میگردد این زمانبندی نسبت به شغل های مختلف بصورت شناور و متفاوت انجام گیرد مثلا دست اندرکاران بانکی یا خدمات درمانی زودتر در محل کار آماده شوند و سایر شاغلین کم اهمیت در ساعات آتی بیایند .
بینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
آقا سید عزیز! "شاغلین کم اهمیت؟!!!" دمتون گرم
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
بینای گرام ! شما در مورد طرح نظر بدید نه در مورد کامنت ها ... ضمنا منظورم شاغلینی هست که فعالیت کم اهمیت تری نسبت به سایرین دارند ... شنونده باید !عاقل باشه که هست ...
جلال
| Australia |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
آیا زیباتر نمی توان سخن گفت ؟
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
اگه دور کاری هم باشه خیلی خوبه به شرطی که مثل سری قبل فقط برای نورچشمی ها نباشه شامل همه (رسمی و قرارداری) بشه
مشکل کار نکردن کارمندان است نه ساعت کار اگر هر کارمند روزی فقط دو ساعت کار مفید میداشتند وضع چنین نبود که هست ساعت کار رو کم کنند ولی هر کس توی همین ساعات کار نکرد به بدترین وجه تنبیه شود
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
مشکل کار نکردن کارمند از سومدیرت است و ربطی به شناوری ساعت کار ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
کی گفته کارمندان کمتر از دو ساعت کار مفید دارند؟؟
هر چی به شما گفتند باید باور کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
خوب عزیزم بانک باز باشه که هیییچ توفیری در ترافیک نمیکنه چون 90 درصد ملت به عشق صبح رفتن به بانک .کله سحر با خودرو تک سر نشین میریزن تو خیابونها
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
آقا ما از 8 صبح تا 3 بعد از ظهر بکوب داریم کار میکنیم. نمیدونم کی گفته کارمندا کار نمیکنن! بنده حتی بخشی از کارو تو تایم غیر اداری تو خونه انجام میدم چون باید با ارباب رجوع خارجی در تماس باشم و هی ایمیل بزنم و ایمیل چک کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
این حرفها رو از کجا اوردین ۲ ساعت در روز
عادت کردیم هر حرفیو بدون تحقیق تکرار کنیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
بعضی ها شاید زیاد کار میکنند ولی من خودم با چشم خود چندین سال است در یک اداره دیده ام که صبح زود که کار نمیکنند و صبحانه تا ساعت 9 و ساعت 9 به بعد گپ میزدند ساعت 10 مرخصی ساعتی یا جیم فنگ میزدند تو شهر قدم میزدند تا ساعت 11 و نیم بعد هم اگر ارباب رجوع بود که هیچ اگر هم نبود که بیشتر شان نبود بیکار تا نماز و تعطیل . یعنی بیخودی حقوق میگرفتند . بعضی مواقع هم ماموریت بود .
کاملاً مخالف، چرا این موضوع باعث بی انظباطی شدید و پریشانی و سردرگمی ارباب رجوع، امکان سوء استفاده و .... خواهد بود. نظم و انظباط بخصوص برای قوه مجریه الزامی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
انضباط
ناشناس
| Sweden |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
کارمندان همینطوریشم سر کار نیستن چه برسه به شناورسازی ساعت کاریشون
جلال
| Australia |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
انضباط
نیاز واقعی کشورهای مترقی
اما ما فرهنگش را نداریم!
اول از همه مجلس اونو اجرا میکنه
تا زمانی که عوامل اصلی ترافیک و آلودگی هستند این طرح ها هیچ تاثیری ندارند. مشکلات و کمبودهای حمل و نقل عمومی، تراکم فروشی و گسترش شهرها، مهاجرت به شهرهای بزرگ برای شغل و درآمد ........
صد در صد
کارمند که زندانی نیست بحث یک عمر زندگی ادمهاست
زوری نگه داشتن افراد و بی توجهی به زندگی شخصی افراد باعث میشه کارمند نارضایتی خودشو جور دیگه بروز بده با کم کاری یا ...
سوا از اینکه تعطیلات تو ایران از همه دنیا کمتره و به خاطر پراکندگی نتیجه ای جز خونه نشینی تو روزهای تعطیل نداره و استفاده بهینه از تعطیلات نمیشه. نتیجه ش کارمند پرخاشگر هست. کارمندی که دلسوز سیستم نیست. سوا اینکه سیستم حمل و نقل تو ایران خیلی ضعیفه و واقعاً کارمندهای شهرهای بزرگ برای حضور صبح زور با مشکلات مواجه هستند. اگه حسودی و نگاه های تنگ بینانه به کارکمند نداشته باشیم و منطقی بخواهیم رفتار کنیم باید شیوه که اروپایی ها دارند رو پیاده سازی کنیم.
- با ساعات کاری شناور در تمامی ایام موافق میباشم.
- همچنین با کاهش ساعات کاری نیز موافق میباشم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
داداش ایجاد ساعت خواب و چرت قیلوله چی؟ قلیون، سیخ جگر اینارو موافق نیستی؟
ملت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
باش تا اموراتت بگذره
بعضی از کارهای کارمندان در هر ساعتی قابل انجام میباشد به عنوان مثال اینجانب وظیفه ورود اطلاعات در سامانه را دارم و ارباب رجوع هم ندارم میتوانم ساعت 10 صبح در سرکارحاضرشده و تا6 عصر کارها را به اتمام برسانم و امثال من باعث کاهش ترافیک میشوند
با سلام
بنظر من ادارات بهتر است از ساعت 6 صبح تا 2 بعد از ظهر باشند و مدارش از 9 صبح تا 1 بعد از ظهر خیلی از کشور ها این چنینند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
بهترین ساعت 6 ساعت می باشد. که می تونه از 8 تا 2 یا 7/5 تا 1/5
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
میخوای از ساعت 4 صبح باشه تا 12؟؟؟
کارمندی که قراره ساعت 6 صبح سرکار حاضر باشه باید ساعت 4 صبح از خواب بیدار بشه. اینطوری همش باید چرت بزنه و حوصله کار کردن هم نداره
لطفا قبل از ارسال یا ارائه نظر کمی از عقل و منطق خود استفاده کنید. باور کنید برای استفاده از عقل قرار نیست مالیات بپردازید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
شش صبح؟؟؟ مگه کارمندا مرغند؟ بعد کارمندی که 6 صبح بیاد اداره چطوری بچه اش رو 9 صبح راهی مدرسه بکنه؟
لیدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
اونوقت بچه ها چه جوری خودشون ساعت 9 مدرسه برن وقتی پدر مادر از 6 صبح سرکار باشن؟؟؟؟؟؟؟
من مخالفم چون با شناور شدن ساعات ادارات یک عده قانون را دور می زنند و در رفت و /امد کارکنان هرج و مرج می شه و معلوم نمی شه چه کسی کی میاد و میره همه باید سر ساعت بیاند و برند ادارات موش آزمایشگاهی نیست ارباب رجوع داره لطفا به ساعات اداری دست رده نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
با سامانه های ورود و خروج به راحتی می توان ساعت موظفی رو رصد کرد مهم اینه که ساعت کاری رو پر کنید مثل خانمهایی که ساعت شیردهی دارن و معمولا ساعت کاریشون رو در سامانه شناور تعریف می کنند
با کاهش ساعت کار و افزایش تعطیلات موافقم برای اینکه دولت نبایست کارمندان خود را به دید ابزاری بنگرد و در ساعات غیر اداری آنها اعمال سلیقه نماید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
چقد هم که شما کارمندای دولت با ارباب رجوع خوبید و کار مفید انجام میدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
ناشناس 11:54 عزیزم خوب و بد همه جا هست همچنین توی صنف شما
با کم کردن موافقم. چون یکی دو ساعن پایانی کار ( ما هر روز تا ساعت 3 سر کاریم) واقعا راندمان شدیدا پایین میاد. اما شناورسازی نه. چون همون تبصره بر قانون میشه و سلیقه مکان و زمان و فرد و ارگان توش دخیل میشه و هرج و مرج!
سلام.من تهران نیستم تا بتونم دقیقا شرایط اونجا رو درک کنم ولی اینطور که مشخصه اوضاع ترافیک در ساعات شروع بکار یا پایان کار ادارات و مدارس بسیار به هم ریخته و پیچیده است و این طرح تاحدودی با جابجا کردن ساعات کاری میتونه این مشکل رو برطرف کنه ولی منتظر مشکلات جدیدی باید باشیم.مثلا اینکه کارمند قبلا تعطیل که میشد میرفت خونه به امور فرزندان میرسید( درس بچه ، غذای بچه،نظافت ) ولی حالا قراره دو ساعت دیرتر برسه خونه چون از اونطرف دو ساعت دیرتر رفته سرکار.خب کار و بار منزل میمونه رو زمین مگر اینکه کلا ساعت کاری کم بشه که در اینصورت خوبه.
آموزش و امور متداول شهروندی را الکترونیک بکنید، ترافیک و بسیاری از مسایل حل میشه.
برای مثال: بارکد را از همون چوب خط آموختیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
يعني چي؟
کاهش ساعت کاری بهتره ...


تکلیف مشخص میشه ...
با افزایش تعطیلات آخر هفته و تعطیل کردم جمعه و شنیبه(مانند تمام کشورهای دنیا که دو روز تعطیلات آخر هفته دارد) موافقم
شناور کردن ساعات کار موجب سردرگمی است
کاهش ساعات کار مشکلی ندارد چون بازدهی کارمند ایرانی در حد لاک پشت است و سه ساعت هم نباشد هیچ اتفاقی نمی افتد
جالبه كه همين طرح زمان احمدي نژاد اجرا شد اما چون ما مردمي هستيم كه با مجري طرح كار داريم نه ويژگيهاي طرح بنابراين اون موقع افرادي كه موافق ايشون نبودن ميگفتن طرح خوبي نيست . طرح بسيار عالي است .مدارس از 9 صبح شروع بشه كه دانش اموزان مجبور نباشن خواب آلود سر كلاس حاضر شن . ادارات نيز از 9 شروع بشن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
همون موقع هم کاهش ترافیک رو به چشممون دیدیم ولی بعضی ها اصرار داشتند که تاثیری نداشته!!
نمی دونم چرا؟
وقتی کار مفید در روز زیر یک ساعته؛ اصولا ماندن طولانی در محیط کار فقط هدر دادن انرژی و زمانه!
کاهش ساعت کاری اتفاقا محیط کار رو هدفمندتر می کنه و در نتیجه ممکنه باعث افزایش بهره وری بشه که این نیاز به مدیریت غیرسنتی و نتیجه گرا داره.
شناور کردن ساعات کاری هم به ویژه در شهرهایی که ترافیک آزاردهندست مثل تهران یک نیاز قطعی است و فقط تفکر سنتی مدیران قدیمی از همچین رویکردی نگرانی داره.
شناور سازی ساعت کاری در ایران باعث خواهد شد مدیران و رئیسان و پارتی داران و گردن کلفتان سرکار حاضر نشوند و کسی هم نتونه چیزی بگه از کارمندان و کارگران و زحمتکشان چندبرابر کار خواهند کشید. . کشورهایی که قانون درست حسابی دارند و ان قانون هم سفت و سخت اجرا می شود نسخه اش خیلی فرق دارد. ما خوب می دونیم قانون چه جوری اجرا میشه
حداقل ساعت کاری مراکز دولتی ای که ارباب رجوع ندارن رو کم کنید،از 7 صبح تا 4:15 خیلی ستمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
ساعت 8 شروع میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
لشکر سیاه بهتر از نبود نیرو می باشد. قبول داریم درد سرمان و مشکلاتمان بیشتر است لیکن آن را زیادتر نکنیم..
اگر در کاهش ترافیک موثر باشد موافق هستم. حتی اگر اداراتی که ساعت کاری آنها زیاد تاثیر در امورات کشور ندارد. بهتر است کاهش پیدا کند.
پس از فراهم ساختن زیر ساخت های فنی و فرهنگی کار خوبی خواهد بود.
چرا همه گیر داده اند به کارمندان، مگر در سایر بخش های کشور کار به نحو احسن انجام می شود از پزشکی، پرستاری، بانکی، معلمی و غیره فقط کارمند حقوق بگیر هست که گیر داده اید؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
عزیزم چرا عصبانی میشی؟چند بار به شما گیر دادن مگه تاحالا؟صبح تا شب به پزشکا گیر میدن یه بارم به شما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
یه چیزی افتاده تو دهنشون ول کن هم نیستند!
کارمند کارش رو انجام میده اونهایی هم که بیکارن لابد کاری بهشون محول نشده وگرنه مگه مدیر میذاره کارمند کارش عقب بیفته؟؟
چرا با پزشکان که یک بار از بیمار ویزت میگیرن و آزمایش مینویسن و دفعه بعد برای دیدن جواب آزمایش دوباره ویزیت می گیرن کسی کاری نداره؟؟ دفعه اول واقعا کاری جز نوشتن آزمایش در دفترچه انجام نمیشه ولی بابتش پول می گیرن!
به نظرم هر چه قدر در جهت افزایش رضایت شغلی کارمندان گام برداشته بشه، کمه. چون مطمئنا کارمندی که راضی باشه کارش رو خوب انجام میده و کل جامعه منتفع میشن.
به نظرم طرح خوبیه
برای زمان بازگشایی و در طول سال تحصیلی ایده بسیار خوبی است چرا که باعث کاهش هجوم خودروها در یک مقطع و زمان خاص به کریدورهای ارتباطی شهر شده و متعاقب آن تسهیل آمد و شد را در پی خواهد داشت . اما پیشنهاد میگردد این زمانبندی نسبت به شغل های مختلف بصورت شناور و متفاوت انجام گیرد مثلا دست اندرکاران بانکی یا خدمات درمانی زودتر در محل کار آماده شوند و سایر شاغلین کم اهمیت در ساعات آتی بیایند .
اجراي دو روز تعطيل با هدف اين كه فرصت براي انجام امور خانه و خانواده وجود داشته باشد .
* آیا با شناور کردن ساعت کاری ادارات در تهران در فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها موافقید و آن را اقدامی موثر ارزیابی می‌کنید؟ جواب : تغییر عادات مردم بسیار سخت است در این گونه تغییرات ان بخش که مفید به حال معلمان و کارکنان مدارس است باقی میماند و بقیه سر جای خودش بر میگردد . لذا به هیچ وجه موافق نیستم

* نظرتان درباره تصویب این طرح در ابعاد ملی و اجرای آن در کلانشهر‌ها و یا فراتر، سراسر کشور چیست؟ جواب: دیگه بدتر رجوع شود به بند 1

* درباره شناور کردن ساعت کاری ادارت در همه ایام سال چه نظری دارید؟ آیا چنین اقدامی را در نیل به اهدافی، چون افزایش بهره وری مفید می‌دانید؟ درباره اجرایی بودن یا نبودن این تصمیم چه نظری دارید؟ جواب : بهروه وری کاملا مقوله ای جدا از چند ساعت کار کردن است و بیشتر به دو مسله اجرای درست قوانین و فرهنگ فردی بر میگردد . لذا موافق نیستم

* دیدگاهتان درباره کاهش ساعت کاری ادارات و همچنین افزایش روز‌های تعطیل در هفته چیست؟ اگر موافقید، به چه دلیل و در صورت مخالفت، دلایل مخالفت تان چیست؟ جواب : بهترین کار کم کردن حداقل 30% کارکنان دولت است ، کاهش ساعات کاری این یک زره خدماتی هم که دولت میدهد را هم از دست خواهیم داد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
داداش شما احتمالا افسر پادگان نظامی چیزی نیستی؟
مرگ بر امریکا
با سلام
با شناوری سازی ساعت کار با این شرایط که امکان زودتر آمدن کارمندان و زودتر از محل کار هم باشد موافقم.
با کاهش ساعت اداری موافق هستم.
با سلام
سوالی که مطرح نمودید لایه اجرا است. اول هدف مشخص شود شاید استراتژی های دیگری هم مطرح گردد.
هدف شما از این کار چیست؟
بیایم روی اهداف صحیت کنیم

در خدمتیم
خسته نشدی اینقدر نظر سنجی کشککی گذاشتی؟
مردم از حرف خسته اند
با شناور شدن ساعت کار موافقم
با کم شدن ساعت کاری کاملا موافقم چون باعث بالارفتن راندمان کاری و جلوگیری از هدر رفتن آب و برق و گاز و انرژی می شود به شرط اینکه از اضافه کار اجباری که هیچ تاثیری در روند بهتر کارها ندارد وفقط روسای ادارات برای پرزنت کردن خودشان ایجاد می کنند جلوگیری شود
با تعطیلی دو روز اخر هفته برای تمامی کارکنان موافقم نه اینکه یه سری مجبور به کشیک باشند
بله
به شرطیکه حق پایمال نشود
بله
با سلام به نظر من میتونن ساعات کاری برخی از ادارات که بیشتر تو حوزه ستادی کار میکنن وارباب روجوعی به اون شکل ندارن رو شناور سازی کنن وهمینطور ساعات کاری اول صبح رو هم میتونن تغییر بدن و مثلا ساعت 8 یا 9 چون این ساعت از خیلی وقته که به همین روش بوده ، قدیمترها مردم شبها زودتر میخوابیدن و اول صبح راهی میشدن ولی الان بدلیل مشغله های شهرهای بزگ تازه خیلیها دیر وقت میان خونه واینکه صبح بر طبق روال قدیم بخوان برن سر کار خیلی منطقی به نظر نمیرسه حتی خیلی از مردم هم تو شهرهای بزرگ واسه اینکه بخوان برن واسه کارهای اداری وغیره مراجعه داشته باشن دیر تر میتونن از خونه برن بیرون آخه چه کاریه که همه از بازاری گرفته کارمن دانشجو محصل باید توی یک تایم بزنن بیرون خوب طبیعیه که ترافیک پیش بیاد، ختم کلام اینکه افراد رو مدیران کلان وشهری دسته بندی کرده و به سبب اهمیت کاراشون ساعات مختلفی رو برای شروع کارشون در نظر بگیرن، از تجارب شهرهای پرجمعیت جهان هم که میشه الگو برداری کرد.
با شناوری ساعت کار موافقم
کار من سیستم سازی کسب و کار است و بیش از دو دهه تجربه کار دارم، هدف بیشتر کارمندان و کارکنان کار با حداکثر توان و انرژی است، همه خود را متعهد به محل کارشان می دانند. مشکل بهره وری نداشتن سیستم در استخدام، نگهداری، ارتقاء .... کارکنان است. باید از کارکنان در جای درست و متناسب با توانمندی هایشان استفاده کرد.
وقتی که از ماهی توقع بالارفتن از درخت داشته باشید. و از شیر توقع حرف شنوی از گوسفند و شکار پرنده را داشته باشی .... هیچ کدام کارایی و بهره وری نخواهند داشت.
اگر در پایین بودن بهره وری مشکلی وجود دارد، مشکل کارکنان نیستند، مشکل نداشتن سیستم و تفکر سیستمی مدیران است.
کار بدی نیست ولی اگه فکر میکنین تاثیر شگرفی در اوضاع ترافیک داره اشتباه میکنین!!.راه حل مشکل ترافیک تمرکز زدایی از شهر های بزرگ هست.در کشورکانادا مرکز استان همیشه بک شهر کوچک هست نه شهر اصلی .مثلا شهر ویکتوریا مرکز استان بریتیش کلمبیا هست نه ونکوور.اونجا زیر ساختها کاملا رعایت شده و خیابان کشی بر اساس تراکم جمعیت انجام شده و لذا مشکل ترافیک وجود نداره.حالا شما پایتخت رو کردین تهران و امکانات پزشکی و تحصیل و کارخانجات و مراکز بازرگانی و....هم تجمیع کردین اونجا. شهر رو هم بصورت تراکم فروختین و خیابانها بزودی قفل خواهد شد و جمعیت گرسنه و جویای کار همچنان مانند سیل به مرکز هجوم خواهند اورد و شما با این طرح مُسکن میخواید کاری برای ترافیک بکنید؟بیمار سکته کرده در ای سی یو بستری هست شما میپرسین استامینوفن بهش بدیم یا نه؟فکر اساسی بکنید عزیزان
پاسخ ها
مهدی
| - |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
تمرکز زدایی بسیار نکته درستی ایت. در ایران همه چیز از تفریح تا کار و اقتصاد و دین و ... همه و همه در تهران . متمرکز شده
در اکثر کشورهای پیشرفته ساعات کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و آخر هفته دو روز تعطیله .در کشورهایی مثل فنلاند و دامارک بالاترین سطح نشاط اجتماعی رو دارن قانون 33 ساعت کار در هفته رو تعیین کرده قطعا کاهش ساعات کاری در ایران باعث بهره وری بیشتر و نشاط بالا و و همچنین کاهش ترافیک شدید خواهد شد که قطعا همه اینها منجر به کاهش اتلاف انرژی و جلوگیری ار استهلاک زیر ساختهای کشور و صرفه جویی خوبی در هزینه ها خواهد شد ضمنا در ایران پراکندگی تعطیلات نتیجه اش این میشه که اگر بر حسب اتفاق یه مناسبتی بخوره به آخر هفته دیگه تمام جاده ها قفل میشه بلیط هواپیما و قطار بشدت گرون میشه و آمار تلفات جاده ای هم بالا میره بنابر این بااین طرح موافقم چون بنفع مملکت و کشورمه .
کل ساعت کارکرد مفید یک کارمند کمتر از 30دقیقه هست.

در دنیا با کاهش ساعت کاری در طول هفته به کارکرد مفید بالاتر رسیده اند.

ساعت کاری در ایران باید از ساعت 9 تا12 باشه قبل و بعد از این ساعت به شکل شناور و به عنوان اضافه کارصورت بگیرد.
پاسخ ها
ابراهيم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
كارمندان خيلي كار ميكنند توهين نكنيد كم كاري مربوط به مسوولين است همش جلسه هستند يا گير دادن به كارمند
از مسئولین خواهشمندم تکلیف میزان ساعات کارکرد در شرکت ها را مشخص کنند . هر شرکت برای خودش یک جور حساب می کند یکی 220 ساعت یکی 192 ساعت
پاسخ ها
مسعود رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
حالا هشت ساعت در ماه چاله ای را پر نمی کنه دوست من
با سلام خدمت همه عزیزان
ساعت کاری در سوید ۴۰ ساعت در هفته هست که زمان غذا را شامل نمی شود. یعنی ۵ ساعت به این زمان اضافه می شود. به نظر در کشور ما زمان کاری حدود ۴۰ ساعت در هفته است که تفاوت چندانی با کشورهای پیشرفته ندارد.
کاهش زمان به ۳۵ ساعت در هفته و گشترش فرهنگ کار در خانه مفید به نظر می رسد.
در بعضی مشاغل که با مراجعین مربوط است فشار کار کارمندان بسیار بالاست (در مقایسه با سوید) و بهتر است با گسترش بیشتر ابزار الکترونیک حجم فشار کاهش یابد.
دو وقت استراحت نیم ساعت در صبح و بعد از ظهر در سوید معمول است که همکاران به گپ و گفتگو سپری می کنند. به نظر فرهنگ خوبی است.
پیشنهاد می کنم ساعت کاری ۴۰ ساعت بماند ولی وقتهای استراحت در صبح و بعد از ظهر قرار داده شود تا فشار کار کمی کاهش یابد.
بعد از شکوفایی کامل اقتصادی کاهش زمان کار بسیار جذاب به نظر می رسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
کار 40 ساعت خوب است برای همه.بهر حال انسان در خانه هم باشد نوعی بیماری است.و افراد تنبل بار می آیند. جنب و جوش نباشد انسان چاق می شود. نباید تمام قوانین کشور را تند تند عوض کرد آن موقع سنگ روی سنگ بند نمی شود . اجازه بدین خودمان هم به سایر کشور ها روش زندگی خودمان را یاد بدهیم.مثلا من خانه کسل و افسرده هستم پیش همکارم می آیم درد و دل می کنم خوب می شوم.در هر طرحی تمام مزایا و معایب توسط متخصصان هر رشته و نیز افرادتحت کنترل باید بررسی شود. قانون برای راننده تاکسی خود راننده نظرش مهم است در ابتدا.نظر آن اول استعلام شود.
بله صد در صد کلی ترافیک کم میشه
کل کار مفید ایرانی به عنوان شغل چند ساعته که بخواد شناور باشه ؟
کارمند نهایت 2 ساعت مفید ازاد نهایت 4 ساعت مفید مابقی وقت صرف تحلیل و تفسیر چای و سیگار میشه .
مشکل ساعت کار نیست مشکل فرهنگ کار که جاشو به تن پروری و پرتوقعی داده .
با شناورکردن ساعات کار ادارات موافقم
با کاهش ساعت کاری کاملا موافقم 5 ساعت کار مفید بهتر از 8 ساعت کاری هست که الکی وقت کشی بدون انگیزه بکنی
سلام:1- با شناور شدن ساعت کاری موافقم :زیرا با این کار کارکنان در دو هفته اول به امور مدرسه بچه ها رسیدگی می کنند و وبعد در کار با ماندن جبران می کنند 2- با کاهش ساعت کاریی موافقم : زیرا اولا این کار باعث می شود مصرف انرژی در دستگاهای دولتی کمتر شود ثانیا در اکثر کشورهای پیشرفته ساعت کاریی هفتگی از 6 الی 10 ساعت از کشور ما کمتر است ولی راندمان کاریی بیشتری دارند تحقیقات علمی اخیر هم ثابت کرده است هرچه کارکنان بیشتر درکنار خانواده و به تفریحات و امور خانواده رسیدگی کنند جامعه پویا تر و با نشاط تری خواهند داشت
مملکت داره غرق میشه بعد دنبال شناورسازی ساعت کاری هستی
لازم است ساعت کار ادارات و بازار تنظیم گردد. بخصوص بازار بسیار افسار گسیخته است معنی ندارد تا ساعت دوازده شب بازار باز باشد. قبلاً سعی شده بود بازار نیز ساعت هشت شب بسته شود و افراد به خانه بروند و با هم باشند تا خانواده تقویت گردد و نابسامانی امروزه نباشد. ساعت شروع ادارات باید نه صبح تا جهار عصر باشد تا دو و سه شغلی از بین برود به شرطی که حقوق تنظبیم شود تا با یکبار کار کنند همه بتواند زندگی کند و به این ترتیب زمینه کار برای همه فراهم شود.
با سلام
ما کشوری پهناور با افق نوری و دمای متفاوت فصلی هستیم بهتر است ساعات کاری در کشور ما بر اساس مناطق جغرافیایی و توسط هر استان تعیین شود من اواخر بهمن ماه پارسال برای ماموریتی اداری کردستان بودم ساعات کاری ادارات 8 صبح بود اما بخاطر بارندگی و برف تا ساعت 10 هیچ کارمندی نمیتوانست به اداره بیاید دو هفته بعد بندر ماهشهر بودم با هوایی بهاری و لطیف که همه حاضر بودند بجای ساعات مقرر ده یا دوازده ساعت سر کار باشند این تنوع اب و هوایی باید در نظر گرفته شود
ساعات کاری کمتر باعث انگیزه و بهروری بیشتر میشه من با 18 سال سابقه با کم شدن ساعت کاری موافقم
موافقم

از ساعت 7 صبح تا ساعت 17 عصر ، 7 ساعت شناور باشد .
(الان کار روزانه 8 ساعت است که بنظرم منطقی نیست . چون خدمات الکترونیک دولت در مقایسه با دهه 50 که این تعداد ساعت کار در روز مصوب شده بود خیلی گسترده تر شده است و نیاز به حضور فیزیکی هم نسبت به آن زمان کمتر )

ضمنا دولت باید در مشاغلی که نیاز به حضور فیزیکی افراد نیست ساعت کاری فیزیکی را "کاهش" بده . خیلی از مشاغل خصوصا مشاغل دولتی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کارشناسان این حوزه از منزل یا هر جای دیگر امکان کار کردن دارند . این رویه در کشورهای اروپایی متداول است .

امیدوارم روزی !! برسه که حداقل بالای 70 درصد خدمات دولتی که قابلیت الکترونیک شدن دارند ، الکترونیکی شده باشند که نیاز به مراجعه خدمت گیرنده و همین طور الزام حضور فیزیکی خدمت دهنده برداشته شود.

که پس از آن روزها !! ترافیک و آلودگی هوا هم کمتر شود
عین خروس که صبح با طلوع خورشید شروع میکنه به عربده کشی
ما هم باید لای پنجره رو باز بذاریم ببینم کی آفتاب میزنه پاشیم بریم سر کار
4 میلیون کارمند بیکار مگه چه کاری میکنند جز علاف کردن مردم اگه اداره ها کلا تعطیل بشه و کارمندان برن خونه هاشون مملکت از شرشون راحت میشه پول نفت رو میچپونند تو حسابشون یه چیزی هم طلبکارند ببندید این معدن بی کاری
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
منم موافقم به خدا .۲۵ ساله وقتم رو بخاطر کار مسخره دولتی هدر دادم.عصرها میرم مغازه واسه خودم کار میکنم خدا شاهده اگه این ۲۵ سال کارمند دولت نبودم و صبح ها هم میرفتم ابزار فروشی خودم کار میکردم الان بجای آزرا سوار مرسدس بودم
* آیا با شناور کردن ساعت کاری ادارات در تهران در فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها موافقید و آن را اقدامی موثر ارزیابی می‌کنید؟
ـ پاسخ : بله ، قطعا موثر است و طرح خوبی است .

* نظرتان درباره تصویب این طرح در ابعاد ملی و اجرای آن در کلانشهر‌ها و یا فراتر، سراسر کشور چیست؟
ـ پاسخ : کلیت طرح بسیار خوب است . با درنظر گرفتن اینکه فیزیولوژی هر فرد (کارمند) با دیگری متفاوت است و در نتیجه ساعت اوج بازدهی در اشخاص متفاوت خواهد بود . البته اجرای طرح باید بخوبی انجام شود که به کار ارباب رجوع لطمه وارد نشود .

* درباره شناور کردن ساعت کاری ادارات در همه روزهای سال چه نظری دارید؟ آیا چنین اقدامی را در رسیدن به اهدافی چون افزایش بهره وری مفید می‌دانید؟ درباره اجرایی بودن یا نبودن این تصمیم چه نظری دارید؟
ـ پاسخ : طبق توضیح فوق ، خیلی مناسب است . میتوان محدوده ساعتی کاری تعریف کرد که مثلا از 7 صبح تا 6 عصر هر کارمند موظف به حضور به میزان مثلا 6 یا 7 ساعت در محیط کاری باشد . قطعا هرشخصی با توجه به ویژگیهای خود تصمیم خواهد گرفت که بهترین و پربازده ترین زمان کاری او در چه ساعاتی خواهد بود . در نتیجه بهره وری افزایش میابد . به نظر من این طرح با نظارت درست کاملا اجرایی است .

* دیدگاهتان درباره کاهش ساعت کاری ادارات و همچنین افزایش روز‌های تعطیل در هفته چیست؟ اگر موافقید، به چه دلیل و در صورت مخالفت، دلایل مخالفت تان چیست؟
ـ پاسخ : با افزایش روزهای تعطیل هفتگی کاملا موافقم بشرط اینکه روزهای جمعه و شنبه باشد که با تعطیلات بین المللی همخوانی بیشتری داشته باشد . قطعا دو روز تعطیلی فرصت مناسبی برای تجدید قوا و در نتیجه افزایش بهره وری است . برای جبران آن هم میتوان از تعطیلات مذهبی کم کرد .
برای کاهش ساعت اداری هم بهتر است کار برای افراد بصورت پروژه ای تعریف شود ، کار روزانه افراد مشخص شود و هر شخص موظف باشد آن کارها را در آن روز به اتمام برساند . ضمنا مبنای حقوق و پاداش انجام کارها باشد نه ساعت حضور !!! به این ترتیب قطعا افراد تلاش خواهند کرد کارها را سریعتر به اتمام رسانده و زمان بیشتری را به خود اختصاص دهند . البته این مقوله نیازمند نظارت و سیستم دقیقی ست که مطمئن شود کارمند کار خود را به درستی بانجام رسانده .
در جنگ اقتصادی هر فرد ایرانی باید بیشتر کار کند چون هر ایرانی مانند یک سرباز می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
اخه برا جمعیت چند میلیونی کارمند که یک وظیفه تعریف شده مثل سایر کشورها دارند مگه چه کاری هست..وظیفه ای که مثلا در ژاپن با 300 هزار کارمند انجام میشه..پس نتیجه این که این چند ملیون فقط صرف رفع مشکل بیکاری هستند و بنابریاین کم شدن ساعت کاری شون در هزینه دولت صرفه جویی میکنه..این ایده شما برا بخش خصوصی هست.
با ساعت کاری شناور موافقم. اگر از 9 کار شروع بشه خیلی هم بهره وری افزایش خواهد داشت ولی کاهش ساعت کاری رو خیر. بهتره که ساعت کاری بشه از 9 تا 17. کارمندان هم بتونند بصورت شناور 9 تا 10 بیان سرکار و از اون طرف هم 5 تا 6 برن خونشون. به گونه ای تنظیم بکنند که در طول هفته 40 ساعت رو سرکار باشند.
اگر کاهش ساعت کاری ابلاغ بشه باید متناسب با اون حقوق ها رو هم کسر بکنندتا بهره وری اتفاق بیفته
سلام.
این موضوع با دو مسئله مرتبط هستش: ۱) مختلف بودن کارها و اهمیت بعضی حرفه ها، ارتباط برخی حرفه ها با خارج از مرزها، رابطه برخی کارهای یک اداره با ادارات دیگر، نیازهای ارباب رجوع، کیفیت کار کارمندان، و ... ، و ۲) ارتباط این موضوع با موضوعات دیگر زندگی شهری، مثل حمل و نقل و ترافیک، آلودگی هوا، جمعیت، قابلیت دورکاری و الکترونیکی شدن کارها و زیر ساختهای لازم، مسئله میزان ساعت کار با حقوق و دستمزدها، تغییرات اقلیمی و فصلی، وغیره.
پس،
در مرحله اول مسلماً باید در کارها و شغلها تقسیم بندی مختلفی صورت بگیره.
در مرحله دوم، باید موضوعات مختلفی، اول حل بشه. بعد، اگر اهداف خوبی باقی بمونه، میشه درباره به صرفه بودن این طرح نظر داد.
به طور کلی، هر چه به راحتی زندگی ما در زمینه های مختلف، به نظم و پیشرفت در کشور، به بهداشت روان و تن آدمها و به مدیریت درست امور، کمک کنه، طرح مفیدیه؛ (به شرط اینکه برای درست کردن ابرو، چشم رو کور نکنیم و در اجرا، کار رو به دست آدمهای شایسته آینده نگر بسپاریم و همانطور که شما، تابناک محترم، به ایده های عمومی توجه میکنی، مسئولان به نظرات عموم تعلّق خاطر نشون بدَن.)
شناور کاری ساعات ادارات در سایر شهرهای کشور نیز اثرات مثبتی بر مدیریت شهری، رسیدگی به امور منزل داشته و از سویی می تواند تاثیر مهم و مثبتی در ایجاد انگیزش و بهره وری سازمانی داشته باشد. امروزه اکثر مرخصی های پرسنلی در سازمان ها که باعث عامل تنش بین نیروی انسانی و مدیر می شود به همین مساله غیر انعطاف بودن سازمان ها از حیث ساعت ورود و خروج می باشد که با شناور کاری تا حدود زیادی مرتفع می گردد.
کاهش ساعت کاری خوب است...بجای هشت ساعت کار بیهوده اگر 4 ساعت کار مفید انجام دهند هم خوب میشود و هم ملت راضی...
سلام،
من علاوه بر ساعت کاری قانونی در ماه نزدیک90 ساعت هم اضافه کار دارم چون اضافه کار نباشه اقساط را نمی شود پرداخت کرد.
4 روز کار در هفته بهتر است.
هر سال تو شهریور این صحبتا تو سایتای خبری پیش میاد ولی متاسفانه هیچ وقت اجرا نمیشه 44 ساعت کار در هفته خیلی مدت طولانیه که باعث بی انگیزکی تو محیط کار و افسردگی تو جامعه میشه چون اصلا نمیشه برای خانواده وقت گذاشت به نظر من باید باید ساعت کاری 7 تا 14 و ساعت مدارس 9 تا 13 باشه و پنج شنبه ها هم تعطیل بشه تا مردم به کاراشون برسن و راندمان کار بالا بره و هزینه های جانبی مثل آب و برق و... برای شرکت ها کم بشه...
با سلام
مسئول محترم
به جای شناور کردن ساعت کار روزانه که مفید آن در ایران بصورت میانگین 1.45 دقیقه است کار روزانه را کاهش دهید کمی فکر سلامت جامعه و رفاه و آسایش خانواده هاباشید وکلای ملت شریف بی رغیب
ساعت کار و مزد دریافتی و رفاه فراهم شده برای کارکنان دولت با کارکرد و رفاه اجتماعی با کشورهای هم سطح ایران را مقایسه کنید بعد خودتان خداوکیل تصمیم بگیرید.
شرکت های خصوصی از هیچکدام از این طرح های پیشنهادی استقبال نمی کنند و تا وقتی قانون رسمی نشود عملا فقط در ادارات دولتی اجرا می گردد و همچنان بی فایده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
دقیقا شرکتها و بانکهای خصوصی از هیچ قانونی تبعیت نمیکنن و مثل یک برده با کارکنانشون رفتار میکنن از کارمنداشون قرارداد سفید امضا گرفتن 2 بعد نصف شب هم بخوان میکشوننشون اونجا
شناور کردن ساعات کار موضوع خوبی هست و میشه گفت مردم تهران از الان ترس ترافیک نیمه دوم سال و باز شدن مدارس رو داریم جدای از اون مبحث کار نکردن یا کم شدن ساعت کار کارمندان موضوع جدای شناور شدن ساعت کار هست و ارتباطی با این موضوع نداره
شناور کردن 15 روز مابقیش چی این طرح به اصطلاح هوای پاک که فقط محض پول چاپی از مردم توسط شهرداری میباشد زندگی همه مختل کرده خونم تو طرح چه جوری تردد کنم آیا وسیله نقلیهعمومی کافی هست که این طرح دادن بعدم بعد از ساعت 19 خیابانها که شلوغ میشه
این آقایی که این طرح داده (آقای آقایی)د مدیر عامل راه اهن بوده که الان به عنوان مشاور تو راه آهن و الان هم تو شهرداری یا به اصطلاح منبه درامد برای شهرداری باز کرده به فکر مردم هست مردم همه مشکلات اقتصادی دارن با این اوضاع دولتمردان بی کفایت به جای آسایش مردم فقط زندگی واسه مردم سخت تر میکنن
من موافق هستم چون شاید بعضی وقتها صبح نخواهی زودتر بیایی و یا بعضی وقتها بخاهی زودتر بیایی
یا حس کار کردن الان نداری و یا بخاطر بردن بچه ها به مدرسه مجبور هستید دیرتر و یا زودتر از کار بیرون بیایید
به نظر من خیلی مفید است و بازده کار بالا می رود
شناور کردن ساعت شروع کار طرح خوبی نیست چون برای مراجعه کنندگان به ادارات مشکل ایجاد می کند.
باید ساعات کاری واحدهای مختلف تغییر کند و یکی نباشد مثلا دانشگاهها 7/30 مدارس 8 بانک ها 8/30 ادارات 9 حتی می شود تا نیم ساعت هم این ساعات را تغییر داد. البته نحوه تنظیم این ساعت ها مهم است مثلا مدارس نباید بعد از ادارات باشد چون والدین بسیاری از دانش آموزان هر دو کارمند هستند.
از نوع کامنت ها خیلی خوب معلومه که کارمند ها تو ساعت اداری مشغول چه کاری هستند !!!!! :-)
این طرحها برای بخش دولتی خوبه وگرنه که شامل بخش خصوصی نمیشه پس من نظری ندارم
فقط با اب درمانی موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
البته همرا با یک قاشق عسل و آبلیموی تازه
خواهشا دست به تركيب نزنيد موسوولين واقعا بيكارند دلار را درست ميكنند 4200 توماني مي وميخواهند صفر هاي پول كم كنند حالا واقعا بيكاري به اوج رسيده سرجاي خود بشنيد اگر كار نداريد شطرنج وطناب بازي ..... وبراي كشورهاي ديگر نقشه بكشيد بازهم خواهش ميكنم اين دوسال آرامش خود راحفظ كنيد مردم را گيج نكنيد پناه بر خدا بگذاريد كار كارت سوخت به كجا ميكشد پناه بر خدا
کار مفید در این میانگین 1.45 دقیقه اس در مقابل مزد دریافتی هم خیلی زیاد کار میکنند.
قدیم یک نفر کار می کرد 10 نفر نان میخورد الان دونفر کار می کنند یک نفر را نان می خورد.
استثمار نیرو کار تا کی میخواد ادامه پیدا کند.
کاری کردین 2 میلیون نفر کارکنان دولت هم نارضی شوند.
عدالت اجتماعی کجاست
یک کارمندبا مدارک تمام امتیازات و رتبه های شغلی مساوی 1.5 میلیون حقوق می گیرد.
نفر دیگر ....
کاملا با انعطاف پذیری ساعت کاری و کاهش آن موافقم چون قانون که همه ابعاد رو در بر نمی گیره و منطق شکننده ای داره و نیازهای انسانی رو نادیده می گیره و به انسان مثل روبات نگاه می کنه خودش بیشترین عامل قانون شکنی و بی نظمی هست
باكاهش ساعت كاري و افزايش تعطيلات موافقم چون با اين عمل لااقل بطالت و افزايش روند استفاده از تلفن آب و برق و اينترنت و ... كاهش مي يابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
اگر مصرف برق و گاز کاهش پیدا کند درآمد اداره آب و برق کم میشه
با هیچ کدوم
نه خیر
سلام با کاهش ساعت کاری برای مردان در روز به ۶ساعت ۳۰دقیقه وبرای خانمها ۵ساعت در روز ایده آل است علت اول اینکه بنیان از هم پاشیده خانواده که به علت کمی دستمزدها او وارد شدن خانمها به عرصه کار صورت پذیرفت از بین میرود از هم پاشیدن خانواده علت بروز اصلی مشکلات اجتماع است بیکاری و اعتیاد وخود کشی و کشتارهای خانوادگی که دارد رو به ازدیاد گذاشته است اگر دستمزد ها واقعی شود بسیاری از خانمها در خانه به مهمترین وظیفه یک انسان نه یک زن که همان محکم کردن بنیان خانواده است میپردازد
با تعطیلی همه ارگانها و نهادها موافقم . اخه راندمان ندارند
اکثر کارمند فقط مصرف کننده هستند و سود دهی ندارند، حالا شما بیا ساعات اداری رم کم کن براشون
موافقم کاملا چون خانواده مهمتر از کار می باشد از ساعت 8 تا14 بهترین زمان کاری میباشد هر فصل هم تعطیلات یک هفته ای لازم دارد در تابستان خوزستان دو هفته تعطیل شود بهتر است
ساعت کاری 8 تا 14
شناور كردن ساعات اداري تبعات دارد براي افرادي كه بچه كوچك مهد كودكي يا مدرسه اي دارند چون مهد كودكها و مدارس كه شناور نيستند- ما مي مانيم و شناوري در بي نظمي ايجاد شده و بچه هايي كه پدر و مادر شناور دارند و خودشان نمي دانند چگونه در اين بي نظمي شنا كنند!
درباره شناور کردن ساعت کاری ادارات در همه روزهای سال چه نظری دارید؟ آیا چنین اقدامی را در رسیدن به اهدافی چون افزایش بهره وری مفید می‌دانید؟ درباره اجرایی بودن یا نبودن این تصمیم چه نظری دارید؟
باكاهش ساعات اداري سازمان ، ارگان ها ، مراكزدوتتي ستادي (اداري ) پايان ساعات كار13بشود. ناهاري قطع ، راندمان بالا ، كاهش مصرف انرژي ، كاهش هزينه هاي اداري و...
ولي مراكزي مانند خدماتي مثل اورژانس ، پليس ، بيمارستان ها همان ساعات اداري انجام وظيفه نمايند
ازما گفتن
عزیزکم مصوبات و قانون را چه می کنید مگر الکی است و دلبخواهی است که هرکی هر ساعتی گفت
شما باید در طول روز و هفته اون چند ساعت کاری را پر کنید و کمتر از ان تخلف از قانون است
ضمن اینکه به تجربه ثابت شده که این طرح های اجق وجق بیشتر اختلال ایجاد می کند
بابا یک فکر اساسی کنید
ساعت کاری 5 ال 6 ساعت برای تمامی سازمانها کافیست و بیش از آن وقت گذرانی کارمندان و اتلاف هزینه برای دولت است چون در تمامی ادارات دولتی ساعت کاری مفید تا ساعت 13 عصر می باشد.و من ا.. توفیق
فقط و فقط کاهش ساعت کاری! از ساعت 13 به بعد هیچ کارمندی توان و انرژی ادامه کار نداره مخصوصا" اگر مستقیما" با ارباب رجوع در ارتباط باشه. دولت احمدی نژاد اگه مشکلات زیادی داشت حداقل اینو خوب فهمیده بود که در تهران ساعت کاری باید کم بشه!
در قلب تهران شرکت ساپکو (تهیه و توزیع و تامین قطعات ایران خودرو) قانون ساعت کاری وزارت کار را رعیت نمی کند و ما به جای 44 ساعت در هفته 47.5 موظف به کار هستیم.
در اردارات دولتی کارهای کارمندان با هم متفاوته...نمیشه همه رو به یه چشم دید ..واقعاً بعضی از ادارات کلا با دوساعتم در روز بازم تایم زیادی براشون میمونه...ولی در کل اگه ساعات اداری رو کم کنن هیچ اتفاقی نمیفته
خیلی خوبه، کارمندان بسیار پرکار ادارات ما تا ساعت ۱۰ صبح می‌خوابند ولی از آن طرف تا ساعت ۵ بعد از ظهر کار میکنند. فکر میکنم میزان بهره وری در اداراتمون از ژاپن هم سبقت میگیره. آفرین بر این نبوغ
موافقم و تصمیم بسیار مناسبی میباشد. در ابتدا به صورت موفقتی اجرا بشه بهتره تا در اینده طرح در صورت داشتن اشکالات برطرف شود
گاهی ادارات استان ها باید تماس با مرکز در پایتخت داشته باشند . شناور بودن زمان اداری در پایتخت برابر خواهد بود با عدم دسترسی به مرکز!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
الان بیشتر تماس ها توسط اتوماسیون اداری انجام می شود
ساعت کار زیاده در ایران خیلی هم زیاده 6 ساعت کافیه 2 روز هم تعطیلی چون یک روز تعطیلی هم خیلی کمه.
وقتی همه چی زندگی شناوره باید ساعت کاری هم شناور باشه
موافقم
بنظرم ترافیکو کم میکنه
تو ایران همینطوری هم کارمندا کار نمیکنن این طوری هم که بشه میشه نور علی نور
با کم و زیاد کردن یاشناور کردن ساعات کاری هیچ مشکلی حل نخواهد شد و نیاز به تحولی بسیار بنیادی در ساختار و معماری سیستم اداری باید رخ دهد تا بهره وری ارتقا یابد در حال حاضر حضور فیزیکی زیاد و کار مفید کم است بنابر این کار بنیادی این است که یک الگوی کارمند سالاری به جای رئیس سالاری در واحدهای اداری کوچک نظیر یک اداره کل بصورت الگویی اجرا شود و مدیر اصلی بر اساس رای افراد سازمان مثلا به مدت یک سال انتخاب و مدیران زیر دست نیز براساس رای افراد مجموعه خودشان انتخاب شوند. در این سیستم افراد سازمان خود را در تعریف اهداف سازمانی و پیشبرد آن مسئول خواهند دانست و روابط ناسالم تقسیم پست تضعیف و تفکر هم افزایی سازنده بهبود و بهره وری افزایش می یابد فعلا با وضعیت موجود بحث کم و زیاد کردن زمان کار هیچ فایده ای ندارد. این روش اصلاح در صورت موفقیت می تواند به تدریج به واحد های بالا دستی تسری یابد.
با این طرح موافقم . بینید الان در دنیا سبک کار مثل سبک زندگی دچار تغییر شده اینکه ما با ابزار روز مثل قدیم کار کنیم میشود همین سیستم اداری و اجرایی و بهم ریتخگی و در هم تنیدگی نامتجانس در زندگی شهری . الان کشورهای توسعه باقته سیستم کار مثل سیستم زندگی عشایری شده یعنی فرد برای انجام کار الزاما در محیط خاصی حاضر نمی شود بطور مثال هزینه زندگی و مالیات و بیمه در کشوری مثل فنلاند یا سوئد و ... چقدر هست ؟ فردی که به سیستم جدید مشغول به کار هست سه ماه یا چهار ماه از سال خودش رو در سفر به ترکیه یا تایلند و یا هر جای دیگر که هزینه کمتری دارد میگذارند و کارش را با شبکه های تحت وب انجام می دهد و هم از محیطی که دوست دارد استفاده میکند هم هزینه هایش کمتر می شود و هم اینکه زمان را مدیریت کرده است.
این طرح طرح مناسبی هست کاش در همه کشور اجرایی شود. البته من از کلیات طرح اطلاع دقیق ندارم ولی عنوان و موضوع برای کشور ما لازم است
حتی به طنز ما پیشنهادی داده بودیم مبنی بر اینکه بدلیل نبود کیفیت خدمات در سازمان ها و ... بیایید کارکنان را شش ماه اول و دومی کنید و یک عده ای شش ماه اول سرکار بیاییند و باقیمانده در شش ماه دوم اینجوری هم هزینه ها مدیریت می شود هم ترافیک روان تر می شود هم بهر وری بدون هزیه زیاد بهبود پیدا میکند
به شرطی که ساعات ورود و خروج کارمندان در بازه مشخصی تعیین شود مثلا صبح از 7 الی 9 و عصر از 15 الی 17 و مشخص باشد که آیا کارمند توی اداره هست یا خیر؟
بنظر من اگر ادارات تعطیل بشه و کارها اینترنتی انجام بشه خیلی عالی میشه مخصوصا اگر شهرداری به کل تعطیل بشه و کار تمیز کاری شهر هم به شرکت های خصوصی واگذار بشه ما صد سال جلو می افتیم
هم کاهش ساعات اداری و هم شناوری آن نه تنها خوب است بلکه ضروری نیز هست. آمار و تحقیقات رسمی، وجود رابطه معکوس بین ساعات کاری و بهره وری را ثابت کرده است. هر چه تعلل کنیم بیشتر زیان می کنیم و عقب می افتیم.
شناور کردن ساعت کاری کارمندان باعث مشکلاتی در خصوص برنامه ریزی برای مهد کودک کودکان کارمندان میشود و تداخل نگهداری از کودکان را در پی خواهد داشت
کاهش ساعت کاری بسیار مناسب می باشد چرا که همانطور که همه کارمندان میدونن بعد از ساعت 14 واقعا کارایی از کارمند صورت نمی گیرد جز اینکه برق و آب و گاز اضافی مصرف میکند
به نظر بنده همین که اداره آب و برق و گاز و تلفن تعطیل بشه ، همه چی درست میشه چون هر کدوم به طریقی خون مردم رو کردن تو شیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
بعد آب و برق و گاز و تلفن شما رو کی میخواد تامین کنه؟؟
با کم شدن ساعت کاری علاوه بر افزایش راندمان ، به نوعی افزایش حقوق غیر مستقیم کارمند هم اتفاق میوفته و درصد افزایش حقوق بیشتر میشه...کارمندی که نیازمنده میتونه به شغل ددومش راحت تر برسه و وقت بیشتری داره برای کار و یا استراحت در خانه... همسر و فرزنداشو بیشتر میبینه !
با شناور شدن برخی مشاغلی که ارباب رجوع ندارن علاوه بر تمرکززدایی ساعت ترافیک، باعث میشه کارمند طبق ساعت فیزیولوژیکی بدنش بخوابه و بیدار بشه و با انرژی بیشتر سرکار حاضر بشه و از اونطرف تجربه بهم ثابت کرده هرچی ساعات پایانی محل کار خلوت تر باشه تمرکز بیشتری برای کار کردن اتفاق میوفته! سریعتر هم به خونه میرسه!
در قانون کار هم 44 ساعت کاری مهم بوده نه ساعته شروع و پایان که خیلی از کارفرماها کج فهمیدن و طبق سنت عمل میکنن و بعضا محل کار رو با پادگان اشتباه میگیرن!
كاملا موافقم. بخصوص برخي مشاغل كه ارباب رجوع ندارند و كارشان تحقيق و پژوهش‌هاي علمي است شناور شدن ساعت كار و در شرايطي دوركاري منطقي‌تر بنظر مي‌رسد.
باسلام لطفا نظر ندید همینطوری کشور را به تعظیلی کشاندبد و ادارات تعطیل و کار نمیکنند خانواده مجبوره کودک خودشون را برسونه حالا اگر کارمنمدی که فرزند داره ساعت کارش را متفاوت قرار بدید یعنی اون را وادار میکنیید دو بار از خودرو استفادهکنه
دوباره اول مهر شد یادشون افتاد یه فکری کنند. با احترام به تمام کارمندان کوشا و وظیفه شناس.من خودم حدود نیم ساعت در یک اداره دولتی مهم منتظر بودم وبعد از نم ساعت فهمیدم کارمند خاطی در پشت قسمت ارباب رجوع مشغول بازی با موبایلش میباشد. این ها مسائل برای ادارات دولتی ما وجود دارد الیته همکار کنار دستی فرد مذکور هم هست که همیشه سرجایش مشغول کار است اما بیخود مملکت داغون نیست که.چون همه درست عمل نمیکنند.حالا ساعت کاری شناور بشه باعث سو استفاده یه عده است خوب به نفع بعضی ها میشه ولی واقعیت اینه که وقتی یه طرحی مطرح میشه همیشه چون جامع و کامل و علمی نیست راه در رو واسه یه عده است.طرف اصلا مجرده میخواد بخوابه صبح دیر بیاد سرکار بعد ارباب رجوع بیاد یک ساعت وایسه بگه بچه مو برده بودم مدرسه.متاسفانه مشکل اصلی ایران اینه که داره با دروغ رشد میکنه مثلا اسم مملکت را کذاشتیم اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
حرف شما درسته ولی به نظرم برای اینکه این مشکلات پیش نیاد باید فکر کنیم و پیشنهاد بدیم وگرنه معتقدم ساعت کاری ادارات طولانیه و بدون بازده و فقط باعث افزایش مصرف انرژی و خستگی روحی و
جسمی کارمند میشه
با کاهش ساعات کاری موافقم چون عملا بعد از ساعت 1 بعد از ظهر هیچ بازدهی در ادارات وجود ندارد
موافقم چون باعث كاهش ترافيك كاهش آلودگي و كاهش كلاهبرداري مي شود
کاهش ساعت کاری با توجه به نسبت کار موجود به انبوه کارمندان دولت الزامی است.یعنی اینهمه کارمند و متناسب با آن کاری وجود نداره .لذا فقط برق و آب و...تو ادارات حروم میشه.از 8 تا ساعت 2 مثل زمان احمدی نژاد بهترین ساعت کاری است
این طرح ها مطمئناً در ایران جواب نمی دهد. همانطور که با تغییر ساعت شش ماه اول هیچ اتفاق خاصی نیفتاد. بهتر است که اصلا این طرح اجرا نشود. این طرح شناور سازی ساعت کار هم کاملا بی اثر است و هم سازمان ها آنرا اجرا نمی کنند و می گویند باعث هرج و مرج می شود.

اما یک پیشنهاد:

ساعت کار موظف ما از ساعت 8:00 الی 16:45 است. و تا ساعت 19 اضافه کار می مانیم. البته به ندرت کارمندانی را در ساعت اضافه کار می بینید که در حال کار کردن باشند. من کارمند ساعت شش صبح بیدار می شوم و ساعت 21 به خانه بر می گردم!

در نهایت سازمان به طور میانگین به پرسنل حدود70 ساعت رؤسا 90ساعت و مدیران 120 ساعت اضافه کار پرداخت میکند.

نتیجه: اگر سازمان به طور میانگین 50 ساعت بدون حضور ساعت اضافه کار پرداخت کند، بدون شک هزینه های جاری سازمان کاهش پیدا میکند و پرسنل نیز ساعات بیشتری را در کنار خانواده می گذرانند و به امورات شخصی و خانوادگی می پردازند. همچنین بهره وری بالاتر می رود.
البته در صورت ضرورت پرسنل به اتوماسیون سازمان که تحت وب است وصل می شوند و کارها انجام می دهند.
با کار نکردن کلا موافقیم. کم کردن شناور کردن غوطه ور کردن همه جوره هستیم داداشش
من که اهل و ساکن تهران نیستم
چرا باید نظر بدم؟!!
فقط خواستم بگم
از این به بعد من دیگه در انتخابات شرکت نمیکنم.
خسته نباشید.
تو این کشور دیگه با چیزی موافق یا مخالف نیستم چون با هر چی موافق یا مخالف بودم فرقی نداشت و عاقبت مثل پتک بر مغز سرم فرود اومد.
به نظرم که نمیارید ش خیلی ازمجموعه هایازیرمجموعه ها وجودشان بی خودی است.مثلا دفترخدمات بیمه ای نیروهای مسلح وتامین اجتماعی وخدماتی غیره .....اگررایگان باشنده کسی می میردازنداشتن پول یانرسوندن به بیمارستان وهم تمامی این ساختمانها ومجموعه هاوپرسنل جایی دیگه هزینه میشونداین دوربان خیلی جاهاوسازمانها ونهادهاومجموعه هاوجوددارددرسته؟؟؟؟
عنوان شناور بر این طرح نادرست است چرا که موجب سردر گمی ارباب رجوع و حضور میای کارکنان در سر کار خواهد شد .
از آنجا که هدف تقسیم بار ترافیکی است لازمه اش اینستکه درداولویت اول بفکر دانش آموزان ابتدایی
بود تا صبح را با آرامش بیشتر از خواب بیدار شوندو
با اطمینان به مدارس برده و برگردانده شوند و غذای آنها به وقت ظهر را در نظر داشت .
یعنی یک چیز را محور اصلی قرار داد و سایر متغیر ها را حول آن شکل داد .
بنظر میرسد اگر ابتدایی ها ساعت هشت و نیم سر کلاس باشند و دبیرستانیها ساعت ۸ ساعت خوبیست .
لذا سایر ادارات و با نک ها بعد از این ساعت .
تا با بیرون آمدن همزمان هر دو طیف از خانه هم او بمدرسه رود و هم والدین به سر کار ........................
پس باید بیرون آمدن همزمان از خانه دانس أموزان
و والدین هم محور قرار گیرد .
حال برای برگشت همزمان یکی از والدین به همراه
فرزندان نیز در هر اداره یا موسسه و یا بانک موردی
فکری شود .
والله میگن احمدی نژاد بد بود ولی زمانش ساعت کاری 8 تا 2/30 بود. خیلی عالی بود. خدا امواتشو بیامرزه! راحت میرفتیم راحت هم می اومدیم. تازه نهار هم میرفتیم خونه میخوردیم. برق اداره صرفه جویی میشد. خلاصه مایه برکات زیادی بود. یاد ایامی.... هی...
مدیران سالها است که مدام درحال آزمایش بر روی مردم هستند مملکت داری هنر می خواهدنه بی برنامگی و آزمایش های ناموفق .
راههای دیگری هم هست. عقیم سازی والدین به صورت غیرمستقیم جلوی ترافیک اول مهرماه را می گیرد.
هم شناور کردن ساعات کاری اتقاق مثبتی خواهد بود --- هم کم شدن ساعت کاری
به عنوان یک کارشناس در یک اداره نیمه خصوصی ساعت کاری از 8 تا 15:00 کاملا منطقی به نظر میرسه
کاهش ساعت کاری و تهطبلی دو روزه بهترین گزینه است زیرا طبق آخرین تحقیقات به عمل آمده در فرانسه هر ساعت کاری بیش از 39 ساعت در هفته یک درصد از بهره وری نیروی کار می کاهد و مزایای تعطیلی دو روزه شامل کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری و گردشگری داخلی و توزیع درامد و توزیع سفر در تمام سال و کاهش ترافیک جاده ای و افزایش صله ارحام و کاهش آلودگی هوا و کاهش امراض قلبی و عروقی و بیماریهای روانی
موافقم مخصوصا برای مشاغلی که ارباب رجوع ندارند و کار ایشان تابع مکان و زمان اداری نیست مانند محققان در موسسات تحقیقاتی.
صد در صد موافقم اصولی و درستش هم همین هست اصولا بین ساغت 7 تا 9 کار زیادی هم انجام نمیشه حالا اگر بحث ارباب رجوع هست میشه مثلا بانک ها رو استثنا کرد در سایر ادارات هم برخی نفرات زودتر بیایند و کسایی که دورتر میاند از اون طرف بیشتر بمانند
کلا با کم کردن تعداد کارمند دولت خیلی موافقم. اصولا یکی از خصوصیات کشورهای توسعه نیافته دولتی است بسیار وسیع با بهره وری بسیار اندک.
کلا با کم کردن تعداد کارمند دولت خیلی موافقم. اصولا یکی از خصوصیات کشورهای توسعه نیافته دولتی است بسیار وسیع با بهره وری بسیار اندک.
اگر هدف کاهش ترافیک است خیر موافق نیستم..خصوصا برای شرکتهای دولتی که ارباب رجوع دارن....مشکل ترافیک تهران را در نقشه واقعی مترو تهران بیابید....یک یا ۲ رینگ ۱۰۰ کیلومتری دور خطوط مترو مشکل عدم دسترسی به مترو و سرعت در دسترسی به مناطق مختلف تهران نسبت به وسایل نقلیه دیگر را حل خواهد کرد....بقیه راهها مسکنهایی است که با استفاده بیشتر فقط باعث زخم معده و کبد میشود.
طرح خوبی است
با کاهش ساعت کار از ساعت ۷/۳۰ صبح تا۱/۳۰ بعد از ظهر موافقم چون بعد از ۱/۳۰ دقیقه نه تنها کارایی ندارد بلکه هزینه های متعددی بر ای دولت هم دارداز جمله هزینه های سرمایش و گرمایش و استهلاک و مصرف لوازم مصرفی وهزینه غذا و.....بدون آنکه خروجی برای دولت و مردم داشته باشد. اگر امکان کاهش نباشد با شناور شدن ساعت کار از ۷صبح تا ۹ صبح موافقم و به جای آن کارمند در ساعت پایانی جبران کند .وضعیت فعلی به جای کارایی بیشتر نمایشی از ساعات کار طولانی بدون بهره وری است.
یکی از دوستانم در یکی از ارگان های نظامی (نواحی) کار می کنه می گه چند سال در کل کشور این کار ازمایشی انجام شد و موفقیت آمیز بود
روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 1 الی 8 شب ( دیگه مرخصی نیاز نداشتند)
البته یک ماهی است دوستان شهرستانی اعتراض کردند و در شهرستان ها برداشته شد.
به جای کاهش ساعت کاری یا شناور کردن آن لطفا ساعت کاری را افزایش دهید و5شبه را تعطیل کنید تا کارمندان عزیز نتواند شغل دوم هم داشته باشد به خاطرترافیک هم می توانید پارگینگ ادارات را برای خودروهای کارمندان تعطیل کنید تا آنها از سرویس یا وسیله های عمومی اسفاده کنند
من با کاهش ساعت کار اغلب ادارات موافقم.فکر میکنم با سه ساعت تمام کارها انجام میشودچون الان کارها و درخواستها اینترنتی قابل انجامه.(بجز مراکز درمانی) . حتی بازار هم لازم نیست صبح تا شب باز باشه.هم مصرف انرژی کمتر میشه و هم شلوغی خیابونا
دوم معتقدم ساعت کار مدارس هم طولانی است .ضمنا خیلی ستمکاریه که بچه دبستانی رو ۶ونیم از خواب بیدار کنی و بفرستی مدرسه.دبستان از ۹ شروع بشه و تا نهایتا یک ظهر باشه.درسهای بیخود و مزخرف رو حذف کنند تا با ۴ساعت مدرسه بشود مهارتهای لازم رو به بجه یاد داد
و ممنون از تابناک برای این نظرسنجی
اگر این کار اتفاق بیفتد بدلیل اینکه بار ترافیک توزیع می شود برای شهرهای بزرگی مثل تهران خوب است اما باید برنامه ای مدون و دقیق برای آن نوشته شود که اولاْ در آن با استفاده از فناوری اطلاعات بسیاری از فعالیت هایی که با ارباب رجوع سر و کار دارد از طریق رایانه و فضای مجازی و پیشخوان دولت که در سطح شهر و یا کشور وجود دارد انجام شود. ثانیاْ یک شبکه اجتماعی مختص دولت ایجاد شود که ارتباطات از طریق این شبکه بصورت ارتباطات گروهی فراهم شود. ثالثاْ به جای حضور محوری در محیط کاری که بلای جان کارمندان شده است به فعالیت محوری و کار محوری در کار توجه شود.
الان دیگه مثل قدیم نیست که همه کارها بصورت سنتی و فیزیکی انجام شود و اگر کار فیزیکی هم وجود داشته باشد توسط بخش خصوصی انجام می شود مگر مشاغل خاص. الان ۹۰ درصد فعالیت های یک کارمند از قبیل نامه نگاری و بررسی و تحلیل توسط رایانه انجام می شود و این کار کنار یک شبکه اجتماعی مستقل اداری می تواند از راه دور هم انجام شود.
بعضی از ادارات ،فی المثل شهرداری تهران نیامدن کارمندان به اداره ،و دریافت حقوق ماهانه سودش بیشتر از آمدن به اداره میباشد ؟ یک زمانی بعضی از کارمندان ، دور کاری میکردند ؟،،که میشود آنرا احیا نمود ؟،،
شناور کردن فقط سر گردانی مردم را به دنبال خواهد داشت
در مورد کم کردن ساعات :در حال حاضر یک کارمند چند ساعت کار مفید دارد که بخواهیم از آن کم کنیم
پناه بر خدا و وای به حال مردم
من یک کارمند تازه باز نشسته هستم و خوب میدانم در ادارات چه خبر هیت
بهانه واسه جیم شدن کارمندان فراهم شد
نه
من موافقم ...............با ساعت 7/5 تا 2/5 بعد ازظهر ...........این درست ترین ساعت کاری است که کارمند می تواند نهایت کار را بکند ....هرچه قدر هم سرش شلوغ باشد در این 8 ساعت کار میکند مردم تابع عادت هستند ..............بقیه ان بی خودی
با سلام
اقا والا من بعد از هفت سال کار اداری واقعا احساس می کنم ادم احمقی هستم روزانه حدود چهار تا پنج ساعت کار بیکار هستم تازه اداره ما من بیشتر از همه کار می کنم و تا جایی که خبر دارم کل استان اوضاع به همین منوال است صددرصد شناور سازی ساعت کاری درست است و هر اداره ای که کار دارد ساعت کاری بیشتر و هرکدام که کار ندارد برود منزل و اینقدر هزینه انسانی و مالی برای اداره و شخص به بار نیاورد. اگر دقیق مطالعه شود قطعا خوب است.
با توجه به نوع کارهای موجود در سازمان ها و شرکت ها در شهرهای بزرگ می بایست قوانین حمایتی برای روی آوردن به دورکاری، شناور شدن ساعات کاری و افزایش روزهای تعطیل داشته باشیم . . . البته نخست می بایست حداقل حقوق و مزایا را به بالای خط فقر برسانیم تا این موضوعات کارکرد خود را داشته باشند
با کاهش ساعت کاری موافقم
ساعت شناور سالهاست در دنیا انجام می شود و برای بسیاری از سازمان ها عالیست
در ابتدا از این که این سوالات پرسیده شده است تشکر میکنم. به نظر من این هم قدمی در راستای دموکراسی است. حتی اگر نظرات در نظر نهایی تاثیر داده نشود. چون عادت می کنیم نظر ذینفعان را هم داشته باشیم.
به نظر من کاهش ساعات کاری و تغییر تعطیلی از پنج شنبه به شنبه بیشتر کمک می کند
به هرحال با حالت کنونی ما 4 روز کاری ارتباطمان با دنیا قطع می شود در آن صورت 3 روز خواهد شد.
وقتی این قدر بهره وری در کشور پایین است بهتر است ساعت کاری کم شود حتی اگر نیم ساعت هم کم شود.
البته این هم اضافه کنم که با توجه به شغل خودم کاهش ساعت کاری از ساعات حضور خودم کم نخواهد کرد و این نظر من برای عموم مردم است.
تابناک شما هم گشتی ودست گذاشتی رو نقطه حساس ملت ایران نازکی کار کلفتی نان وانوقت انتظار پیشرفت را هم دارید بجای اینکه بگویند کار بکنیم همه بدنبال کارنکردن هستند وان دوستی که گفته هشت ساعت سر کار هستن دوست عزیر همه این مدت وشاید بیشتر در محل کار حضور دارند ولی فقط حضور دارند واینکه میگویند دو ساعت کار میکنند در ایران کار مفید را میگویند در ایران هشت ساعت سر کار هستند ولی شکر خدا با اندن موبایل های پیشرفته یا در اینترنت سازمان فعال هستند ویا با دوستان مشغول اس بازی در بانک واداره هم فرقی نمیکنه ویا مدت نیم ساعت در محوطه باز محل خدمت مشغول سیگار کشیدن اینطوری ما هشت ساعت سرکار هستیم همین هایی که در ایران کار میکنند اگر بتوانند ومهاجرت کنند مثلا بروند ژاپن ویا هر کشور دیگر حاضرند هشت سال را کارکنند ولی با هشت ساعت در ایران زمین وتا اسما ن متفاوت است
صد در صد موافقم. احمدی نژاد 2 تا کار خیلی خوب انجام داد یکی اینکه ساعت کاری ادارات رو تا 2:30 قرار داد که در کاهش ترافیک عصر تهران موثر بود. به علاوه باعث شده بود تا پدیده وارونگی هوا و افزایش آلودگی هوای تهران که معمولا از آذرماه شروع می شد تاخیر افتاده و از دی ماه شروع بشه. دومین کار خوبش برقراری دورکاری بود که اون هم اگه درست اجرا می شد فوق العاده بود مخصوصا برای تهران، چون بیشتر ادارات تهران کار ستادی انجام میدن و ارباب رجوع ندارن و به راحتی می تونن بصورت دورکار وظایفشون رو انجام بدن. اما چون مدیران ما مدیریت بلد نیستن و تنها کاری که بلدن اینه که به رفت و آمد کارمند و حضور و غیابش گیر بدن بنابراین از نظر بعضی ها موفق نبود و به همین خاطر کنار گذاشته شد. حتی اداراتی که ارباب رجوع دارن می تونن فرایند کار رو بازتعریف کنن تا دیگه به حضور ارباب رجوع نیازی نباشه. واقعیت اینه که وقتی دورکاری برقرار بشه خیلی از فرایندها سیستمی و منظم میشه و اینطوری کم کاری و سوء مدیریت عده ای آشکار میشه که به ضررشونه و به همین خاطر با اون مخالفن. حتی میشه کاهش ساعت کاری رو با دورکاری جبران کرد. در واقع کم کم تا دورکاری کامل برنامه ریزی کرد.
من موافقم اما مشروط.
در کشورهای متمدن ارزش انسان والاتر شمرده می شود. یکی از آشنایان بعد از هجرت به اروپا در شرکتی مشغول به کار می شود. می فرمود با ذهنیت ایرانی ماه اول بعد از اتمام ساعت موظفی ساعاتی رو برای اضافه کاری می ایستادم. بعد از چندین روز از طرف رییس شرکت فراخونده شدم . جمله جالبی رو اشاره کردند گفتند اگه حقوقت کفاف زندگی رو نمی دهد اضافه میکنیم نیازی به اضافه کاری نیست !؟؟؟؟ تازه اجبار در تفریح هم دارند...
اگه دیدگاه فرهنگی جامعه ما و عملکرد والامقامان را این طور میبینید بسم ا... و گرنه وقت مردم رو نگیرید بزارید به درد خودشان برسند
موفق باشید
راه کار بسیار خوبیه بنظرم باید تا ساعت 9( یعنی شروع بعضی دستگاهها از 7 بعضی 8 و اخری 9) همه سر کار باشند مثلا بیمارستانها 7 چون مراجعین شهرستانی دارن بانکها 8 و ادارات دولتی 9 اگر به مخاطبین هر دستگاه توجه داشته باشین متوجه نحوه توزیع ترافیک در ساعات مختلف میشوید
همه کشورهای پیشرفته ساعت کاری شون نه صبح هست نه هفت و نیم
ما که در محیط کارمندی هستیم فارغ از مسایل خانوادگی و طول مسیر راه تا اداره درتهران ، واقعا از ساعت 2 بعد از ظهر به بعد فقط اتلاف عمر کارمند است و البته اتلاف سرمایه و انرژی سازمان متبوع.به نظرم پیشنهاد دوستان برای شروع کار در تهران هفت و نیم صبح و دو بعد از ظهر معقول تر و کارشناسانه تر به نظر میرسد.
فقط باکاهش ساعت وشناوربودن ادارات دولتی موافقم لطفا دست به ساعت مدارس نزنید
بعد ارباب رجوع چطور وقت خودش رو با شناورها تنظیم کنه؟همین الان که به گِل نشستن هم دستمون بهشون نمیرسه وای به حال روزایی که شناور بشن
با سلام اولا دولت و مجلس ما باید بررسی کند چند کشور در دنیا هستند که 6 روز سر کار می روند و کشورهایی که با ما در این دسته هستند چه کشورهایی هستند!!!! ایران و دو الی سه کشور بدبخت در دنیا فقط 6 روز در هفته سر کار می روند!!!!!!!!! دوما مجلس و دولت محترم بررسی کنن ببینن تعطیلات(رسمی و آخر هفته) ما و کشورهای دیگه چند روز می باشد!!! ایران 76 روز چین(نماد کار) 122 روز کشورهای غربی و آمریکا 124 روز تقریبا!!!!!بعد صبح تا شب با آمار دروغین میگن ما بیشتر از همه جای دنیا میریم سر کار!!!!!سوما چرا باید تهران پایتخت کشور مرکز تماس با دنیا 2 روز آخر هفته تعطیل باشه و بقیه شهرها نه!!!! آیا نباید کل کشور 2 روز جمعه و شنبه تعطیل باشن که ما ضرر کمتری با بابت مراودات با دنیا داشته باشیم و بنیان خانواده که ادعای آنرا داریم قویتر بشه!!!!!!!!! چهارما در ایران حداقل ما به صورت موظفی 44 ساعت در فته کار می کنیم مجلس و دولت محترم تحقیق کنن ببین کجا دنیا این میزان ساعت کاری در هفته دارن و با تحقیق به چند ساعت در هفته رسیدند!!!! مجلس و دولت محترم تحقیق کنن و ببینن کجای دنیا ساعت 7:30 میرن سر کار!!!! بیشتر کشورهای دنیا 8 و بیشتر همه دارن میرن به سمت شاور شدن!!! ما بیشتر از همه میریم سر کار و کمتر از همه بهره وری داریم واقعا چرا!!!! اول تعطیلات کم دوم ساعت کار زیاد سوم کار ساعت شروع به کار زود چهارم درآمد کم بابت کار و در نهایت کار دوم و سوم و خسته بودن و عدم وقت و تلاش و سرمایه گذاری روی کار اول پنجم عدم ثبات کاری و زور زیاد کارفرما و تغییر مداوم شغل و از بین رفتن تجربه ها و دانش های خاص ششم ناشایسته سالاری هفتم ریش سفید گرایی و تجربه گرایی محض بدون در نظر گرفتن دانش و تخصص(مثلا یه کارگر بعد بیست سال شده مدیر مهندسی!!!! آیا اصل دانش مدیریت و مهندسی داره یا صرفا یه تکنیسین خوبه) هشتم ادامه تحصیل هر کسی در هر رشته و گرایشی مثلا تکنیسین و اپراتور فنی و حرفه ای ادامه تحصیل میده میشه مهندس و نمیتونه یه معادله حل کنه فقط دست به آچاریش خوبه!!!! نباید دولت مجوز ادامه تحصیل و یدک کشیدن هر عنوانی را بده که فردا همه بشن دکتر و مهندس و کارگر و تکنیسین گیر نیاد!!!! سیستم تربیت تکنیسین ژاپن را بررسی کنید!!!! نهم عدم تناسب رشته تحصیلی با کار به علت پارتی بازی و استخدام فله ای و عدم شایسته سالاری!!!! دهم وجود قراردادهای مختلف و گاها 5 نمونه در یک سازمان با حقوق و مزایای مختلف که باعث بی انگیزه شدن پرسنل و بحث و جدل میشود!!! دهم نحوه مدیریت کردن افراد متناسب با هر کار و شغلی که عدم تناسب بسیر در ایران دیده می شود!!!!!!!!!!! یازدهم عدم تناسب حقوق اقشار جامعه با هم کارگر 1.5 میلیون درآمد در ماه مهندس با 16 سال درس و زحمت 2 میلیون در ماه درآمد و یک پزشک عمومی با 19 سال درس 20 میلیون در ماه درآمد و یک پزشک متخصص با 23 سال در و زحمت 200 میلیون درماه درآمد!!!!! کدام کشور در دنیا حقوق دریافتی از دولت (نه درآمد) بالاترین و پایین ترین فرد اون جامعه حداقل 130 برابره!!!!! آیا این باعث عدم تناسب درآمد با هزینه ها نمیشه!!!!!چرا باید ویزیت پزشک 50 هزار تومان باشه وقتی درآمد کارگر ما 1.5 میلیونه!!!! یا هزینه جراحی 30 میلیون!!!! آیا ما باید چیزهایی که دیگران تجربه کردن و اصلاح کردن را مجددا تجربه کنیم و هزینه کنیم!!!!! آیا کارشناسان ما در دولت و مجلس این را نمی دانند یا می دانند و دست روس دست گذاشته اند چون به نفع خودشان نیست یا شاید زیاده خواهی مدیران نماهای ما نمی گذارد!!!!!!!!!!!!!!!!!
بیش از 70درصد دولت رو میشه تعطیل کرد و کارمندا توی منزل از طریق اینترنت و اتوماسیون کارها رو انجام بدن
هم ترافیک کم میشه هم تو مصرف انرژی صرفه جویی میشه و هم در مجموع به نفع بیت الماله
اضافه کاری الکی هم نمی گیرن
پیشنهاد میشه تو تمام ادارات یک استخر احداث کنند و کارمندان از صبح تا عصر در ساعات کاری برای خودشان در استخر شناور بمونند اینجوری راندمان خیلی بالا میره. هم در مصرف برق و هزینه تلفن صرفه جویی میشه و هم استهلاک ماشین آلات اداری مخصوصاً کامپیوتر و غیره خیلی میاد پایین. کارمندان هم به رضایت کامل شغلی نایل می‌شن. فکر میکنم این طرح بدی نباشه. البته شربت بعد از استخر و استحمام هم نباید فراموش بشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی