بازدید 7608

ویژگی‌های یک وکیل خوب چیست؟

کد خبر: ۹۲۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 27 August 2019
 

در جوامع امروز درگیری‌های قضایی و حقوقی، امری اجتناب ناپذیر و همه گیر است. پرونده‌هایی با ماهیت مسائل مالی، جرایم غیر عمد و ارث و میراث، مهریه و غیره از پر تکرار ترین دعاوی حقوقی در دادگاه‌ها می‌باشد. طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت که افراد مسائل پیچیدۀ حقوقی خود را، به تنهایی و بدون کمک وکیل و مشارو انجام دهند. تسلط وکلا به دایرۀ کاری، آشنایی با فضای دادرسی و پیچیدگی‌های مسائل قضایی، از جمله دلایلی است که بر نیاز افراد به داشتن وکیل صحه می‌گذارد.

بنا به گزارش سایت وکلای مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)، اما شاید در کنار ایجاد این حس نیاز، سوال دیگری هم مطرح باشد و آن این که، وکیل خوب را چگونه تشخیص دهیم؟ آیا فاکتورها و ملاک های خاصی برای شناخت این قشر وجود دارد یا خیر؟

در این مطلب در پی پاسخ دادن به این سوالات هستیم، اگر می‌‌خواهید با ویژگی‌های یک وکیل خوب آشنا شوید، ادامۀ مطلب را با دقت مطالعه کنید.

-شاید شنیده باشید که اغلب مردم می‌گویند، پزشک محرم بیمار است، این حکم دربارۀ وکلا هم صادق است. یعنی وکلا در جریان پرونده‌هایی که بر عهده می‌گیرند، ممکن است با مسائل حاد بسیاری رو به رو شوند، اسرار زیادی برای آنها فاش شود و در جریان مسائل متعددی قرار بگیرند، اخلاق حرفه‌ای یک وکیل ایجاب می کند  اسرار موکل خود را تحت هیچ شرایطی افشا نکند.

-دلیل نیاز مردم به وکیل این است که در کنار یک فرد مجرب و آشنا به مسائل حقوقی، پروندۀ خود را به بهترین شکل ممکن جلو ببرند، بنابراین وکیل باید مسائل پیچیدۀ حقوقی را به ساده‌ترین ادبیات ممکن، برای موکلش توضیح دهد و او را برای اتخاذ بهترین تصمیم راهنمایی کند. یک وکیل زبده و پایبند به اخلاق، با دلایل متقن، می‌تواند روال یک پرونده را تغییر بدهد و با راهنمایی های خود، حقوق موکل خود را احقاق کند.

-صداقت و راستگویی، تاثیر بسزایی در پیشرفت و ارتقای شغلی دارد، صداقت در این حرفه هم از مهمترین اصول کاری است. یک وکیل درستکار، با درگیر کردن موکل در پروسه‌های طولانی و وقت گیر، انجام کارهای بی فایده و کم اثر، به افزایش حق الوکالۀ خود نمی‌اندیشد. انتخاب مسیر درست حقوقی، از طبیعی‌ترین حقوق یک موکل است.

-وکلای معتبر و دارای پیشینۀ شغلی قابل اتکا، در مقابل حق الوکاله های نجومی، سست نمی‌شوند و اصول حرفه‌ای خود را کنار نمی‌گذارند. طبیعتا در برخی از مواقع دست وکیل برای جا به جا کردن حق و نا حق باز است. دفاع از باطل و محکوم کردن حق، از اصول حرفه‌ای وکلا به دور است.

منبع: سایت وکیل مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار