بازدید 90154
با مدیرعامل جدید ایران خودرو بیشتر آشنا شوید

فرشاد مقیمی کیست؟

فرشاد مقیمی متولد سال ۱۳۵۵ می‌باشد. وی دانش آموخته رشته کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت است و در حال دفاع از رساله دکترای خود در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه آزاد تهران می‌باشد.
کد خبر: ۹۲۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 26 August 2019
تابناک اقتصادیفرشاد مقیمی متولد سال ۱۳۵۵ می‌باشد. وی دانش آموخته رشته کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت است و در حال دفاع از رساله دکترای خود در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه آزاد تهران می‌باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی، هفته گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت خبر از برکناری یکه زارع از مدیرعاملی ایران خودرو داد و اعلام کرد: "مدیرعامل ایران خودرو به صورت عمدی و بدون هماهنگی قیمت محصولاتش را افزایش داده و به همین دلیل برکنار می‌شود. افزایش قیمت خودرو قانونی نبوده و باید بررسی شود که آیا اشتباه نرم افزاری یا خطای شخصی بوده است. " بدین ترتیب هاشم یکه زارع که از شهریور ماه ۹۲ به مدت شش سال مدیرعامل ایران خودرو بود از این سمت کنار رفت. یکه زارع در همان روز برکناری در دفتر کار خود بازداشت شد.

ربیعی همچنین عباس علی آبادی مدیرعامل مپنا را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی کرد، اما علی آبادی بنا به دلایلی این سمت را نپذیرفت و سرانجام از بین گزینه‌های جدید اعلام شده برای مدیرعاملی ایران خودرو، فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به اتفاق آرای اعضای هیات مدیره ایران خودرو، امروز مورخه ۴ شهریور ماه ۱۳۹۸ به عنوان جوان‌ترین مدیرعامل این گروه خودروسازی منصوب شد.

فرشاد مقیمی کیست؟
 

فرشاد مقیمی کیست؟

فرشاد مقیمی متولد سال ۱۳۵۵ در تهران می‌باشد. وی دانش آموخته رشته کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت است و در حال دفاع از رساله دکترای خود در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه آزاد تهران می‌باشد.

مقیمی در عمر ۴۳ ساله خود دارای سمت‌های اجرایی مختلفی بوده است. از سوابق اجرایی فرشاد مقیمی می‌توان به عضویت وی در هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیر برنامه ریزی راهبردی و بودجه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ریاست انجمن بهره وری ایران، معاونت سازماندهی و امور پشتیبانی دبیرخانه کمیته پیشبرد بهره وری وزارت و راه و ترابری و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اشاره کرد. وی همچنین تا پیش از این، به مدت ۹ ماه معاونت امور صنایع وزارت صنعت؛ معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را بر عهده داشت.
 

نظرات خودرویی فرشاد مقیمی در یک ماه اخیر

مقیمی در ۵ مرداد ماه سال جاری به عنوان معاون وزیر صنعت با بیان اینکه برای تامین قطعات خودرو‌های ناقص با چند منبع در حال مذاکره هستیم و قرارداد‌هایی نیز در این زمینه منعقد شده است، اظهار کرد: مکانیزم تامین قطعات و تجهیزات رو به بهبود است و برای کاهش ارزبری قطعات نیز پروژه‌های ساخت داخل را دنبال می‌کنیم. وی ادامه داد: برای تقویت داخلی‌سازی از ثبت‌سفارش قطعات وارداتی نیز جلوگیری می‌شود.

همچنین وی طی مصاحبه دیگری در ۷ مرداد ماه سال جاری با بیان اینکه نهضت ساخت داخل به ویژه در صنعت خودرو در چارچوب یک برنامه مدون در حال پیگیری است، گفت: در این خصوص ۱۱ برنامه مصوب را در دستور کار قرار داده ایم که تک تک آنان در حال انجام است.

مقیمی در پاسخ به این سوال که چه تدابیری اندیشیده شده تا واگذاری شرکت‌های خودروسازی به بخش خصوصی دچار مشکلات واگذاری در دهه ۸۰ نشود، گفت: واگذاری‌ها را باید از دو جنبه شروع کرد که آن شرکت‌های زیرمجموعه شرکت‌های خودروسازی است. مقیمی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های تابعه بایستی واگذار شوند، گفت: مثلا سهام بانک پارسیان که در اختیار یکی از شرکت خودروسازی است به چه درد تولید می‌خورد؟

وی گفت: داشتن ملک و املاک از دیگر فعالیت‌های غیرمولد شرکت‌های خودروسازی است، گفت: این اقلام نیز بایستی فروخته شود. مقیمی افزود: روند واگذاری این قبل از شرکت‌ها و اموال غیرمولد شرکت‌های خودروسازی را به صورت هفتگی رصد و به صورت ماهانه گزارش می‌دهیم. وی تاکید کرد: شرکت‌های تابعه خودروسازی باید به قطعه سازان و بخش خصوصی واقعی واگذار شود.

مدیرعامل حال حاضر ایران خودرو در مصاحبه دیگری در ۱ شهریورماه گفت: در واگذاری سهام دولتی خودروسازان همچون واگذاری سهام در سایر بخش‌ها باید تمامی مراحل و فرایند‌های قانونی طی شود. وی همچنین با توجه به پی گیری قطعه سازان نسبت به خرید الباقی سهام دولتی در شرکت‌های خودروساز خاطر نشان کرد: در واگذاری این بخش از سهام دولت در شرکت‌های خودروساز به قطعه سازان هیچ مشکلی وجود ندارد.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر