بازدید 2885

کاهش موقتی کیفیت هوای تهران

کد خبر: ۹۱۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 24 August 2019

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزایش غلظت آلاینده‌های ازن و ذرات معلق در برخی ساعات امروز (۲ شهریور) کاهش موقتی کیفیت هوا را به دنبال دارد.

به گزارش ایسنا پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات صبح امروز (۲ شهریور) به دلیل کاهش میزان ناپایداری‌های جوی در نخستین ساعات روز و ازدیاد تردد خودروها در اولین روز کاری هفته است.

همچنین با افزایش تابش نور خورشید و فراهم شدن شرایط لازم برای شکل‌گیری آلاینده ازن برای برخی ساعات بعد ازظهر بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ افزایش موقتی در غلظت این آلاینده مشاهده می‌شود که به‌طور موقت کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت را به دنبال دارد.

به‌تدریج طی امشب همراه با افزایش حجم ترافیک، روند افزایشی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق در بعضی نواحی پر تردد دور از انتظار نیست. بر این اساس با توجه به احتمال افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران به‌طور موقت در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد و با کاهش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی فردا (۳ شهریور) شرایط برای تجمع آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق در برخی ساعات صبح فراهم می‌شود.

در طول روز نیز برقراری جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف به همراه سایر عوامل، شرایط را برای تولید آلاینده ازن فراهم می‌کند و انتظار می‌رود طی برخی ساعات بعد ازظهر فردا بر غلظت این آلاینده افزوده شود که نسبت به روز شنبه بیشتر است.

از این‌رو در برخی ساعات فردا (۳ شهریور) افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده می‌شود که برقراری شرایط ناسالم کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت را به‌طور موقت به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۶۷ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۷۱ همچنان در شرایط سالم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر