بازدید 9597
۹
پیمانه اقتصادی؛

دونالد ترامپ باز هم خواستار دلار ارزان شد/ شرایط توزیع چای وارداتی با ارز دولتی/ رکورد بیشترین رشد تولید نفت و گاز متعلق به کدام کشور است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون همتی: ما صادرات نفت خود را ادامه می‌دهیم، افزایش قیمت نفت به بالای ۶۰ دلار، پایبندی ۱۵۹ درصدی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید، سهام آسیایی اندکی رشد کرد، کاهش نگرانی سرمایه گذاران از رکود، وال استریت ژورنال: آمریکا در جنگ تجاری از چین شکست خواهد خورد و افزایش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 21 August 2019

دونالد ترامپ باز هم خواستار دلار ارزان شد/ شرایط توزیع چای وارداتی با ارز دولتی/ رکورد بیشترین رشد تولید نفت و گاز متعلق به کدام کشور است؟هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون همتی: ما صادرات نفت خود را ادامه می‌دهیم، افزایش قیمت نفت به بالای ۶۰ دلار، پایبندی ۱۵۹ درصدی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید، سهام آسیایی اندکی رشد کرد، کاهش نگرانی سرمایه گذاران از رکود، وال استریت ژورنال: آمریکا در جنگ تجاری از چین شکست خواهد خورد و افزایش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها را در بر دارد.

همتی: ما صادرات نفت خود را ادامه می‌دهیم

شبکه خبری ان‌بی‌سی در گزارشی به مقاومت سخت ایرانی‌ها در برابر تحریم‌های آمریکا پرداخت و نوشت: ایران به خوبی در حال مقاومت در برابر کمپین فشار حداکثری ترامپ است. در این زمینه عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران در مصاحبه‌ای با NBC از بیان رقم دقیق صادرات نفت ایران خودداری، ولی تأکید کرد که نفت مسیر خود را پیدا می‌کند. وی همچنین تصریح کرد: "ما صادرات نفت خود را ادامه می‌دهیم. درباره اعداد و آمار دقیق فروش نفت هم بگذارید این اعداد پیش خودمان بماند. "

افزایش قیمت نفت به بالای ۶۰ دلار

به علت خوش بینی در مورد کاهش تنش‌های آمریکا و چین و امید به اینکه هیچ یک از اقتصاد‌های بزرگ، محرک‌های اقتصادی برای دور کردن رکود اقتصادی احتمالی اجرا نخواهد کرد، قیمت نفت در بازار‌های جهانی افزایش یافت. هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۳۶ سنت افزایش ۶۰.۱۰ دلار فروخته و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳۴ سنت افزایش ۵۶.۵۵ دلار معامله شد.

دونالد ترامپ باز هم خواستار دلار ارزان شد

دونالد ترامپ بار دیگر در پیامی توئیتری از مقامات بانک مرکزی آمریکا خواست تا نرخ بهره را کاهش دهند و سیاست‌های محرک بیشتری برای اقتصاد این کشور در نظر بگیرند. وی با شکایت از بالا بودن ارزش دلار در مقابل سایر ارز‌های جهانی گفت که دلار نیرومند به طرز ناراحت‌کننده‌ای به سایر نقاط جهان آسیب‌زده است. ترامپ با رد نگرانی‌ها از وقوع رکود در اقتصاد آمریکا نوشت که عملکرد اقتصاد این کشور قطعا بسیار خوب بوده است. وی با انتقاد از جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نوشت که وی باید زودتر از این‌ها نرخ بهره را کاهش می‌داد. در شرایطی که تشدید جنگ تجاری با چین و کاهش شدید بازدهی اوراق ده ساله قرضه وزارت خزانه داری آمریکا نگرانی را از وقوع رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تشدید کرده است، ترامپ تأکید نمود، اقتصاد در وضع خوبی قرار دارد: فکر نمی‌کنم شاهد وقوع رکود باشیم. داریم خوب کار می‌کنیم و مصرف‌کنندگان نیز ثروتمند هستند. من نرخ مالیات را به میزان زیادی کاهش دادم که پول زیادی را به مالیات دهندگان برگرداند.

پایبندی ۱۵۹ درصدی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید

یک منبع آگاه به خبرگزاری تاس روسیه گفت: کشور‌های مشارکت کننده در توافق کاهش تولید در ماه جولای ۱۵۹ درصد به توافق کاهش تولید پایبند بودند. وی افزود: «درصد پایبندی به این توافق ۱۵۹ درصد بوده است که کشور‌های عضو اوپک ۱۵۶ درصد و کشور‌های غیراوپکی ۱۶۶ درصد از این توافق تبعیت کرده اند.»

سهام آسیایی اندکی رشد کرد/ کاهش نگرانی سرمایه گذاران از رکود

روز سه‌شنبه، سهام آسیایی در حالی رشد کرد که با امید به ارائه مشوق‌های اقتصادی از سوی اقتصاد‌های بزرگ جهان، ترس از رکود اقتصادی کاهش یافت و سرمایه‌گذاران با بیرون کشیدن پول خود از سرمایه‌های امن، مانند طلا، آن را به سهام، که ریسک بیشتری دارد، تزریق کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۵۳ درصد رشد کرد، در حالی که نیکی ژاپن ۰.۵۵ درصد بالا رفت. کامپوزیت شانگ‌های چین و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ، به ترتیب، با افت اندک ۰.۱۸ درصدی و ۰.۱۵ درصدی روبرو شدند. اما ای‌اس‌اکس استرالیا و کوسپی کره‌جنوبی، به ترتیب، ۱.۲۰ درصد و ۱.۰۵ درصد جهش کردند. سهام چین در واکنش به اصلاح نرخ بهره این کشور، بار‌ها به منطقه منفی و مثبت وارد شد. امروز اولین نرخ بهره چین، که با قانون جدیدی که روز شنبه معرفی شده بود، محاسبه شده است، اعلام شد که به این ترتیب نرخ بهره عملا کاهش یافت. حالا تمرکز سرمایه‌گذاران به اجلاس جکسون هول فدرال‌رزرو و اجلاس سران گروه ۷، در این هفته معطوف شده است تا سرنخ‌های جدیدی در مورد برنامه‌های آن‌ها برای شکوفایی رشد اقتصادی، به دست آورند. در بازار ارز، پس از این که نرخ سود اوراق ده ساله و دو ساله آمریکا از هم فاصله گرفت و وحشت بازار‌ها از رکود قریب‌الوقوع کاهش یافت، دلار تا بالاترین سطح سه هفته‌ای خود تقویت شد. سود اوراق قرضه ده ساله آمریکا، امروز با اندکی افت به ۱.۵۹۴۴ درصد رسید، در حالی که سود اوراق ۲ ساله در ۱.۵۲۴۵ درصد ماند. دلار در برابر ین ژاپن به نرخ برابری ۱۰۶.۵۸۰ رسید.

شرایط توزیع چای وارداتی با ارز دولتی

محمدرضا کلامی مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تأمین، توزیع و تنظیم بازار این وزارتخانه با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار، شرایط توزیع چای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را مشخص کرد، گفت: این مصوبه با توجه به تغییر وضعیت واردات چای از گروه یک به گروه ۲ و تخصیص نیافتن ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات این کالا از تاریخ ۱۸ خرداد ماه سال ۱۳۹۸ صادر شده است. این مقام مسئول افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم واردات چای از ابتدای سال ۹۸ تا قبل از این تاریخ که تاریخ تعیین شده برای اخذ مابه التفاوت ۴۸۰۰ تومانی از کالا‌های منتقل شده از گروه یک به گروه ۲ بوده، قابل توجه است. از این روی، مقرر شد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با دعوت از همه واردکنندگان چای نسبت به اخذ آمار موجودی و سوابق قیمت عرضه چای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومان اقدام کند.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار مقرر است این سازمان نسبت به معرفی واحد‌هایی که چای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را با قیمت چای وارد شده با ارز نیما به فروش رسانده اند، به بانک مرکزی اقدام کند تا مایه التفاوت از آنان اخذ شود. کلامی درباره نحوه توزیع چای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز گفت: توزیع این چای به قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌گیرد و مقرر شد وارد کنندگان چای برای تعریف شبکه توزیع تحت نظارت در قالب اتحادیه اسکاد، فروشگاه‌های زنجیره ای، تعاونی‌های آموزش و پرورش، هیأت‌های مذهبی در ایام ماه محرم و صفر معرفی شوند.

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گرانبها

پس از اینکه قیمت طلا روز دوشنبه با افزایش ریسک کردن در بازار به زیر سطح کلیدی ۱۵۰۰ دلار رسید، در معاملات روز سه شنبه به بالای ۱۵۰۰ دلار افزایش یافت. سرمایه گذاران در انتظار یافتن سرنخ‌هایی از مسیر افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در اواخر این هفته هستند. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۸ دلار و ۹ سنت افزایش ۱۵۰۴.۰۱ دلار فروخته شد. طلا روز دوشنبه ۱.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و کمتر از سطح ۱۵۰۰ دلار در هر اونس معامله شد که بیشترین کاهش روزانه از نوزدهم جولای به شمار می‌رود.

واردات ۲.۵ میلیون دلار قیچی به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت، بیش از ۶۴۲ تن قیچی خیاطی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم قیچی به کشور ۲ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۵۲۶ دلار ارز از کشور خارج شد که ارزش ریالی آن بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۱۰ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۳۲۶ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. لازم به ذکر است که قیچی از دوازده کشور جهان از جمله چین، ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان و ایتالیا وارد ایران شده است. بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات قیچی خیاطی از کشور چین به حجم بیش از ۵۳۸ تن و به ارزش ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۵۷۷ دلار بوده است.

وال استریت ژورنال: آمریکا در جنگ تجاری از چین شکست خواهد خورد

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: سیاست افزایش تعرفه‌ای ترامپ باعث افزایش شک و تردید و رکورد بازار‌ها شده است و در صورت ادامه این روش، آمریکا در جنگ تجاری از چین شکست خواهد خورد.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، سیاست دونالد ترامپ برابر چینی‌ها در حال شکست است، زیرا نتیجه رویکرد سختگیرانه آمریکا علیه چین تا کنون هیچ امتیاز چشمگیری نداشته است. به نوشته وال استریت ژورنال، آمریکا نه تنها در سیاست‌های جنگ طلبانه علیه چین دست آوردی کسب نکرده بلکه این سیاست‌ها به طور فزآینده‌ای به اقتصاد ایالات متحده آسیب رسانده است. براساس این گزارش، با سیاست‌های سختگیرانه آمریکا امروز چین با سایر نقاط جهان یکپارچه‌تر شده، در حالی که ایالات متحده منزوی‌تر شده است.

وال استریت در پیشنهادی به دولت ترامپ می‌نویسد: برای مقابله با شیوه‌های اقتصادی ناعادلانه چین، واشنگتن باید رویکرد خود را تغییر دهد و متحدین و نهاد‌های بین المللی را برای پیشبرد مجموعه‌ای از مطالبات متمرکز کند. ادامه جنگ تجاری با چین، هر دو اقتصاد را به سمت آب‌های بالقوه خطرناک سوق می‌دهد. به رغم هشدار‌های نهاد‌های اقتصادی، رئیس‌جمهوری آمریکا و مقامات ارشد کاخ‌سفید با رد هرگونه نگرانی نسبت به کاهش رونق اقتصادی تأکید کرده‌اند که هیچ‌گونه چشم‌اندازی برای ایجاد یک رکود اقتصادی متصور نیستند. ترامپ و مقامات او همزمان تصریح کرده‌اند که جنگ تجاری با چین، هیچ‌گونه صدمه‌ای را متوجه نظام اقتصادی آمریکا نخواهد کرد.

رکورد بیشترین رشد تولید نفت و گاز متعلق به کدام کشور است؟

شرکت "ریستاد انرژی" با بررسی تولید تمامی شرکت‌های تولید و اکتشاف جهان به رتبه بندی آن‌ها بر مبنای رشد تولید از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ پرداخت و بر اساس این رتبه بندی، گازپروم روسیه در رده نخست قرار گرفت و پس از آن تولیدکنندگان گاز شیل در آمریکا و چین قرار گرفتند، در حالی که شرکت BP نیز در میان سایر غول‌های نفتی بالاتر ایستاد. منابع موجود در خشکی، خواه مرسوم یا غیرمرسوم، بزرگترین منبع رشد بودند.

اسپن ارلینگستن، مدیر تحقیقات بالادستی در شرکت "ریستاد انرژی" در این باره گفت: گازپروم روسیه در زمینه رشد تولید در میان شرکت‌ها پیشرو بود و تنها شرکتی بود که طی پنج سال گذشته معادل بیش از یک میلیون بشکه در روز رشد تولید داشت. این رشد تولید عمدتا مربوط به منابع مرسوم بود و گاز سهم کلیدی در رشد تولید داشت. رشد تولید یک معیار عملکرد مهم برای شرکت‌های اکتشاف و تولید است. این معیار معمولا از سوی شرکت‌های فعال در بخش بالادستی برای اثبات رشد دارایی‌هایشان به سرمایه‌گذاران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
قیچی را دیکه بهتر نیست خود مان بسازیم؟
ما که کاره ای نیستیم ولی یه عاقلی تو مملکت پیدا نمی شه که بگه چرا به چای باید ارز دولتی اختصاص داده بشه؟؟؟؟ چای کمتر بخورند ملت چی میشه ؟
بعد یک عده در ایران میگن چرا ریال ارزان شد در مقابل ارزهای خارجی
ایران را از بازار نفت خارج کردن و میلیاردها دلا خسارت وارد شده، مسوولان شعار را بذارن کنار و با سیاست درست و تعامل با دنیا از این همه خسارت جلوگیری کنند
من سالها بشدت معتاد چای بودم . تا اینکه بعلت ناراحتی معده و حساسیت به توصیه پزشک کلا چای رو کنار گذاشتم . اولش ترک این اعتیاد سخت بود مخصوصا اینکه در هر مجلسی اول چای میاوردند . ولی الان سالهاست که چای نمیخورم و هیچ احساس ناراحتی هم ندارم هوس هم نمیکنم . چای حدود 200 ساله وارد ایران شده و قبلش اصلا نبوده و برخی مردم قهوه میخوردند . به نظر من همین مقدار ارز 4200 تومانی اگر به مواد شیمیایی صنایع دارو سازی تعلق بگیره بیشتر به سود مردمه . خب اگر اینطوره اصولا باید قهوه رو هم با ارز 4200 بیارن !!!
افزایش قیمت دلار و به تبع آن قیمت چای خارجی، فرصتی برای احیائ صنعت چای ایران و جلوگیری از نابودی مزارع چای بود، ولی با بی برنامگی این فرصت هم از دست می رود.
چای خالص و با کیفیت ایرانی به مراتب از چای طعم دار شده با اسانسهای مضر خارجی بهتر است، به جای واردات چای ، داروهای کمیاب را وارد کنید
ازعجایب روزگار (فقط درکشورما) اینست که باوجودشرکتها وبانکهای بیشمار ورشکسته ورشدمنفی اقتصادی ۶-۷ درصدی وافت (دستوری) قیمت ارز همچنان شاهدرشدورکوردرنی بورس هستیم !!!!
علت کاهش مختصر قیمت دلار هم معلوم شد . این یکی حتما کار آمریکاست
ترومپت لعنتی باز چه نقشه ای برای مردم ایران کشیده ای کور خوندی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر