بازدید 3768
۱
در پی بازداشت پوری‌حسینی و سفر خارجی مالک جوان

سرنوشت ایران ایرتور چه می‌شود؟

کد خبر: ۹۱۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 17 August 2019

سرنوشت ایران‌ایرتور که واگذاری‌اش حواشی زیادی از قیمت بسیار پایین تا طی نشدن مراحل قانونی آن داشته و حالا که رییس سازمان خصوصی‌ سازی پس از استعفا بازداشت شده و مالک این شرکت هواپیمایی نیز در سفر خارجی به سر می‌برد، تا کجاها پیش می‌رود؟

به گزارش ایسنا، شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در سال ۱۳۵۱ توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر  برای انجام تورهای داخلی و خارجی راه ‌اندازی شد و از سال ۱۳۷۱ از شهر مشهد به عنوان مرکز عملیات پروازی در بخش فعالیت‌های پروازی شروع به کار کرد. پس از گذشت چند سال با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و آغاز خصوصی‌سازی، ایران ایرتور در سال ۱۳۹۰ از مجموعه ایران ایر جدا و به شرکت تعاونی هسایار وابسته به وزارت دفاع واگذار شد. اما به دلیل اینکه وزارت دفاع نتوانست اقساط آن را بپردازد این واگذاری لغو و طی برگزاری چند مزایده در نهایت ایران ایرتور در سال ۱۳۹۴ به مجید شکاری به عنوان یک بخش خصوصی واگذار شد.

پس از این واگذاری که به گفته مالک جدیدش به قیمت ۳۴ میلیارد تومان انجام شده، حواشی بسیاری پیرامون این مسئله به وجود آمد و برخی نمایندگان مجلس در مکاتبات و اظهاراتشان به تخلفات صورت گرفته در این رابطه معترض و خواستار رسیدگی جدی دستگاه‌های متولی شدند.

البته برخی بهارستانی‌ها اسمشان بیشتر از همه به چشم می‌خورد، نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی که همیشه با مصاحبه‌های جنجالی‌اش علیه این شرکت و نحوه و قیمت واگذاری‌اش در رسانه‌ها حضور داشت و ضیاءالله اعزازی عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی که در نامه های جداگانه به رؤسای قوه‌قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور خواهان فسخ قرارداد این واگذاری و برگزاری مجدد و قانونی آن به صورت مزایده عمومی برای همه متقاضیان واجد شرایط شد.

البته ۱۰ روز گذشته مجید شکاری –مالک شرکت هواپیمایی ایران‌ ایرتور- درباره این حواشی به خبرنگاران گفت: ضمن رد همه اتهامات مطرح شده درباره طی نشدن مراحل قانونی برای واگذاری ایران ایرتور، تمام مراحل قانونی برای خرید این شرکت طی شده و با پرداخت ۳۴ میلیارد تومان، ۳۸۵ میلیارد تومان بدهی را تحویل گرفتم. وی افزود: به ادعای نماینده همه دستگاه‌ها که روز مزایده در سازمان خصوصی‌سازی حضور داشتند و از درخواست من برای خرید این شرکت تعجب کرده بودند، آن روز چهارمین باری بود که ایران ایرتور به مزایده گذاشته می شد اما هیچ کس حاضر به خرید آن نمی شد و من هم به عنوان تنها شرکت کننده در مزایده که قیمت پیشنهادی ام بالاتر از قیمت پایه اعلام شده بود، برنده مزایده شدم و تا امروز با افزایش اشتغالزایی و درآمد زایی توانسته‌ام به کمک پرسنل متخصص و دلسوز این شرکت، حجم زیادی از بدهی‌های سر رسید شده ایران ایرتور را پرداخت کنم.

این اظهارات از سوی شرکت مذکور در حالی مطرح می‌شود که پوری حسینی چهارشنبه هفته گذشته ضمن استعفا و کنار رفتن از این شرکت، بازداشت شد و گفته می‌شود یکی از دلایل بازداشت وی، پرونده واگذاری شرکت ایران ایرتور و دیگر واگذاری‌های حاشیه‌ساز بوده است.

در پی این اتفاقات خبرنگار ایسنا، به دنبال مصاحبه با مالک این ایرلاین رفت که با پاسخ جالب توجهی از سوی مسئولان ایران ایرتور مواجه شد: "آقای شکاری در ایران نیستند و به قصد سفر رفته‌اند. "

حالا باید دید در شرایط جدید چه اتفاقاتی می‌افتد و آیا پرونده واگذاری این شرکت هواپیمایی از قیمت واگذاری، نحوه واگذاری، تعهدات مالک جدید برای پرداخت بهای ۱۵ توپولوف شرکت و ... برای همیشه بسته خواهد شد یا این حاشیه‌ها همچنان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عجب مملکت شده!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان