بازدید 8787
۱

خودروی ضدکمین «رعد» رونمایی شد

کد خبر: ۹۱۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 13 August 2019
طی مراسمی با حضور وزیر دفاع، فرمانده نیروی زمینی ارتش، نمایندگان ستاد کل نیرو‌های مسلح، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی از خودرو پیشرفته زرهی ضد مین و ضدکمین «رعد» درسازمان صنایع دفاع در اصفهان رونمایی شد.
خودروی پیشرفته زرهی ضد مین و ضدکمین «رعد» رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع در آئین رونمائی از خودرو زرهی ضد مین و ضدکمین «رعد» با تقدیر از تلاش متخصصان سازمان صنایع دفاع (ساصد) که با تلاش و اراده خود تأمین تجهیزات پیشرفته نیرو‌های مسلح را در حوزه رزم زمینی وجهه همت خویش قرار داده اند گفت: خدا را شاکریم که تخصص در زمینه صنعت دفاعی را با سلاح ایمان وعمل به رهنمود‌های حکمیانه فرمانده معظم کل قوا در مقام اجرا و با تولید دستاورد‌های دفاعی پیشرفته به منصه ظهور گذاشتیم.

وی با بیان اینکه امروز قدرت «بازدارندگی» و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون به اوج خود رسیده است، افزود: راهبرد وزارت دفاع روز آمدسازی تجهیزات دفاعی مورد استفاده نیرو‌های مسلح با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و عدم وابستگی به بیگانگان و متناسب با نوع تهدیدات متنوع پیرامونی است.

وزیر دفاع در تشریح ویژگی‌های خودرو تاکتیکی ضدمین و ضد کمین "رعد "گفت: طراحی و ساخت خودرو "رعد" براساس نیازمندی نیرو‌های مسلح برای دستیابی به محصولی با قابلیت سرعت بالاتر، حرکت در شیب‌های طولی و عرضی تند و عبور از موانع سخت انجام شده است.

امیر سرتیپ حاتمی درتشریح مشخصات این خودروافزود: "رعد" با پلت فرم ۶ در ۶ به منظور انجام مأموریت‌های امنیتی و حفاظ ایمنی سرنشینان خودرو در مقابل مین و تله‌های انفجاری و بمب‌های کنار جاده ای، متناسب با اقلیم و آب و هوای کشور و بر اساس بدنه نفربر به صورت یکپارچه و کف "V" شکل طراحی شده است و فاقد شاسی می‌باشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه این خودرو در برابر نفوذ گلوله‌های هسته فولادی، ترکش و انفجار مین ضد تانک در زیر خودرو بسیار مقاوم می‌باشد گفت: این خودرو در تراز خودرو‌های ضد مین و کمین با سطح استاندارد‌های حفاظتی بالا علاوه بر حفاظت از سرنشینان نفربر، تمامی قطعات و مجموعه‌های اصلی نفربر به غیر از سیستم تعلیق در برابر برخورد گلوله، ترکش و انفجار محافظت شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه خودرو زرهی ضد مین و ضدکمین "رعد" خودرویی مناسب نبرد‌های نامتقارن، داخل شهری و پاسگا‌های مرزی و مناطق عملیاتی است گفت: این خودرو قادر است امنیت فرماندهان، شخصیت‌ها و نفرات در عبور از مناطق مشکوک به تله‌های انفجاری و بمب‌های کنار جاده‌ای را تأمین نماید.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه خودرو پیشرفته زرهی ضد مین و ضدکمین "رعد" نمونه‌ی روز آمد سازی شده و پیشرفته‌تر نسل قبلی"طوفان" است گفت: سیستم موتور، انتقال قدرت، وزن عملیاتی، شعاع عملیاتی، سرعت، قابلیت حمل سلاح، ظرفیت حمل نفرات و بار، سیستم حفاظت در مقابل انفجار و سطح حفاظت بالستیک بدنه در خودروی " رعد" به شکل کاملاً چشمگیری به روز‌تر و قوی‌تر شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: وزارت دفاع در اعتلای قدرت بازدارندگی دفاعی فعال جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و آماده است با کمک به صنایع مختلف کشور از جمله شرکت‌های خودروسازی، امنیت اقتصادی مردم در این حوزه را با ساخت قطعات مورد نیاز خودروسازان تأمین نموده و بدون رقابت با بخش خصوصی جای خالی شرکت‌های خارجی را پر نماید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱
ضد کمینه؟ یعنی جاهایی که راهور کمین گذاشته کار خاصی میکنه؟ من خریدارم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان