بازدید 1853

رژیم صهیونیستی درصدد اخراج کارگران فیلیپینی‌

صدها کودک فیلیپینی که در اراضی اشغالی متولد شده‌اند با خطر اخراج روبه‌رو هستند.
کد خبر: ۹۱۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 10 August 2019

صدها کودک فیلیپینی که در اراضی اشغالی متولد شده‌اند با خطر اخراج روبه‌رو هستند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، سیفان ۱۱ ساله و میخائیل ۹ ساله در تل‌آویو زندگی می‌کنند و به مدرسه اسرائیلی می‌روند و زبان عبری فرا می‌گیرند. هر دوی آن‌ها نیز مثل دیگر دختربچه‌ها در تل‌آویو شلوارک و تی‌شرت می‌پوشند اما به صورت مخفیانه زندگی می‌کنند چراکه اقامتشان در اسرائیل غیرقانونی است.

مادرشان رامیلا سال ۲۰۰۳ برای کار به عنوان یک خدمتکار مثل ۲۸ هزار فیلیپینی دیگری که در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند به این اراضی کوچ کرده بود.

رامیلا با یک فیلیپنی ازدوج کرد اما زمانی که از فیلیپین برای کار به اراضی اشغالی رفت متعهد شد که خانواده‌ای تشکیل ندهد. او بین ترک اسرائیل یا فرستادن فرزندش نزد خواهرش در فیلیپین جهت حفظ ویزای خود مخیر بود اما او ماندن را انتخاب کرد.

رامیلا می‌گوید: زمانی که سیفان را به دنیا آوردم گریه می‌کردم که آیا باید او را به فیلیپین بفرستم؟ اما من تصمیم گرفتم او را پیش خودم نگه دارم.

از آن موقع این خانواده دیگر به صورت غیرقانونی در اسرائیل زندگی می‌کنند. سیفان و میخائیل نمی‌توانند به ویزا یا اسناد رسمی اسرائیل دست یابند اما براساس قانون می‌توانند مدرسه بروند.

رامیلا می‌گوید: من و همسرم به عنوان خدمتکار منازل کار می‌کنیم، نه مرخصی داریم، نه بیمه و نه بازنشستگی.

براساس آمار سازمان "کودکان متحد اسرائیل" که به کودکانی مثل سیفان کمک می‌کند ۶۰۰ خانواده فیلیپینی در معرض خطر اخراج هستند. اخیرا یک مادر و پسر در جنوب تل‌آویو بازداشت شدند.

از ژانویه ۳۶ خانواده از جمله ۲۴ خانواده فیلیپینی بازداشت اما بعدا به قید وثیقه آزاد شده‌اند که باید تا قبل از اول اوت اراضی اشغالی را ترک می‌کردند اما به گفته این سازمان هنوز هیچ کسی اخراج نشده است.

مرکز مهاجرت و مسکن رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این افراد به اتهام اقامت غیرقانونی بازداشت شده‌اند اما به کودکانشان اجازه تکمیل سال تحصیلی را داده‌اند. با آغاز فصل تابستان مجددا خطر اخراج آن‌ها وجود دارد.

سیجال روزن، از سازمان اسرائیلی " آوارگان و مهاجران" که از برخورد نامناسب با فلسطینی‌ها ناخرسند است، گفت: تل‌آویو این کارگران را تشویق به مهاجرت به اسرائیل کرده است."

اولین کارگران فیلیپینی اوایل دهه‌ ۹۰ به عنوان جایگزین کارگران فلسطینی که کار در اسرائیل را تحریم کرده بودند به اراضی اشغالی مهاجرت کردند.

روزن می‌گوید که بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ اسرائیل با انتقاداتی علیه سیاستش درباره کارگران مواجه شد در نتیجه ویزای دائم به ۵۰۰۰ تن داد.

فیلیپینی‌ها در این راستا با حمایت برخی اسرائیلی‌ها علیه سیاست تل‌آویو تظاهرات کردند. در مقابل برخی نیز سیاست اخراج را تأیید می‌کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار