بازدید 5258
۲

ورود زائران ایرانی به صحرای عرفات

کد خبر: ۹۱۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶ 10 August 2019

هشتاد و هشت هزار زائر ایرانی وارد صحرای عرفات شدند تا صبح شنبه بعد از شرکت در مراسم برائت از مشرکین، وقوف خود در این سرزمین را از ظهر تا غروب شرعی آغاز کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از عرفات، هشتاد و هشت هزار زائر ایرانی حج تمتع امسال وارد صحرای عرفات شدند تا صبح شنبه بعد از شرکت در مراسم برائت از مشرکین، وقوف خود در این سرزمین را از ظهر تا غروب شرعی آغاز کنند.

عملیات انتقال زائران کشورمان از ساعت ۱۵ عصر جمعه هجدهم مرداد آغاز شد و تا بامداد شنبه ادامه یافت. عملیات انتقال ده هزار و پانصد نفر از هموطنان اهل تسنن نیز از صبح جمعه با ۶۸ دستگاه اتوبوس و در سه مرحله اجرا شد.
طبق برنامه ریزی، امکانات لازم برای استقرار زائران کشورمان در فضای چادر‌های ایرانی در عرفات که ۱۲۱ هزار متر مربع اعلام شده، مهیاست.

مقامات کشور میزبان اعلام کرده اند شرایط استقرار مناسب وقوف در صحرای عرفات، مزدلفه و منا و نیز مسیر‌های حرکت و بازگشت از رمی جمرات پیش بینی شده است.

نیرو‌های اجرایی سازمان حج و زیارت کشورمان نیز تاکنون چند نوبت بازدید و حتی مانور‌های مختلفی را برای عملیات انتقال با ۴۷۰ اتوبوس و استقرار حجاج در ۵۴۴ چادر داشته اند.

با توجه به گرمای هوای نیمه مرداد که طبق پیش بینی‌های مرکز هواشناسی عربستان، از گرمترین ایام تابستان امسال شبه جزیره اعلام شده است، امکانات خنک کننده مناسب برای چادر‌های موجود با ۲۵۰۰ کولر در این اماکن پیش بینی شده است.

زائران حج تمتع امسال صبح شنبه، پیام اصلی حج ابراهیمی یعنی اعلام بیزاری و برائت از مشرکین را در مراسم ویژه این مهم، در صحرای عرفات فریاد خواهند زد.

عصر شنبه نیز زائران با شرکت در مراسم معنوی دعای عرفه، دل را با جملات گهربار دعای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در این روز صفا می‌دهند.

غروب شنبه پایان شرعی نخستین وقوف در عرفه است و حجاج مهیای حرکت به سمت مزدلفه یا همان مشعرالحرام می‌شوند.

زائران در آنجا نیت وقوف از نیمه شب شرعی می‌کند و تا اذان صبح روز عید قربان که در عربستان روز یکشنبه است، در مشعرالحرام می‌ماند.

با اذان صبح یکشنبه و بعد از فریضه نماز، حرکت حجاج در مسیر ده کیلومتری به سمت صحرای منا شروع می‌شود.

آمادگی کادر پزشکی ایران در سرزمین عرفات
هیئت پزشکی اعزامی کشورمان به عربستان، تجهیزات کامل پزشکی را در صحرای عرفات و سرزمین منا مستقر کرده و در آمادگی کامل است.

دکتر نادری رئیس بیمارستان‌های مستقر در صحرای عرفات و سرزمین منا گفت: در صحرای عرفات بیمارستانی با دو بخش خواهران و برادران و به استعداد ۳۰ تخت مستقر شده است.

وی به امکانات درمانگاهی و کلینیک‌های تخصصی با حضور ۲۷۰ پزشک در مجموعه کاروان‌ها اشاره و اضافه کرد: دارو و تجهیزات کامل نیز به عرفات آورده شده است و گروه‌های پزشکی در آمادگی کامل هستند.
قبل از ترک مکه نیز بخش پزشکی کشورمان آموزش‌های لازم را به حجاج برای کاهش زمینه‌های گرمازدگی ارائه کرده است.

آمبولانس‌ها نیز با تجهیزات کامل در منطقه عرفات، منا و مزدلفه مستقر شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
فقط زائران ایرانی رفتن؟
التماس دعا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل