بازدید 5166
۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

به دنبال تصویب طرح مالیات بر عایدی مسکن در مجلس هستیم

کد خبر: ۹۱۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۶ 10 August 2019

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: مجلس مدت‌هاست در انتظار ارائه لایحه مالیات بر عایدی مسکن از سوی دولت مانده است و چون فرصت زیادی نداریم لذا به دنبال تصویب طرح نماینده‌ها در کمیسیون اقتصادی هستیم.

به گزارش مهر، زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات بازار مسکن گفت: متاسفانه قانون موثری برای موضوع مالیات بر عایدی مسکن نداریم و از همین رو بود که مدتها قبل طرح  مالیات بر عایدی مسکن یا همان CGT در مجلس تهیه و کلیات آن در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسید؛ با توجه به اینکه این قانون در کشور معطل مانده است امیدواریم به صورت نهایی در کمیسیون اقتصادی به تصویب برسد.

وی با اشاره به وجود ۲.۵ میلیون خانه خالی در کشور و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در تهران افزود: متاسفانه برای مالیات بر عایدی مسکن، قانون موثری در کشور نداریم و به همین دلیل در کمیسیون اقتصادی مجلس به طور جدی پیگیر هستیم به تصویب برسد.

سعیدی در عین حال توضیح داد: چند ماهی است منتظر ارائه لایحه دولت در این زمینه هستیم و از آنجایی که فرصت زیادی نداریم لذا به دنبال این هستیم که طرح مالیات بر عایدی مسکن در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب برسد.

وی در همین رابطه بیان کرد: امیدوارم که رسانه‌ها مطالبه جدی مردم در این زمینه را مطرح کنند تا این طرح مهم در مجلس دهم به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن گفت: التهاب موجود در بازار مسکن پذیرفتنی نیست، طرح مالیات بر عایدی مسکن در مهار التهابات بازار مسکن موثر خواهد بود. 

نماینده مردم مبارکه در مجلس تصریح کرد: ۵۰۰ هزار واحد خالی در تهران و 2.5 میلیون مسکن خالی در کشور داریم،و قانونی موثر برای مقابله با این واحدهای خالی وجود ندارد بنابراین لازم است که طرح مالیات بر عایدی مسکن (به عنوان مکمل قوانین موجود) قانون شود تا بتواند از سوداگری این بازار جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه طرح مجلس الگوگیری از ۱۷۰ کشور دنیا تهیه شده است، گفت: مالیات بر عایدی مسکن در طرح مجلس مشمول سرمایه گذاران نیست بلکه خطاب و هدفش  سوداگران و دلالان کاذب بازار مسکن است و پیشنهاد بنده این است که درامد حاصل از این مالیات صرف اعطای وام به خانه اولی ها شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
با سلام
بستن مالیات به اجاره مسکن فقط به ضرر و زیان مستاجر خواهد بود چون بدون شک هر چه مالیات به اجاره ببندید مالک باجاره بها اضافه میکند و مستاجر بیچاره زیر فشار بیشتری قرار میگیرد
تنها راه ساماندهی تمام بازارها مسکن طلا ارز خودرو تصویب مالیات بر عایدی سرمایه است ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان