بازدید 3392
۱

چین به هند برای قطع همکاری با هواوی هشدار داد

کد خبر: ۹۱۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۹ 09 August 2019

چین با انتشار پیامی هشدارآمیز به هند اعلام کرد که در صورت تحریم شرکت چینی هواوی، اقدامی متقابل انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا، هواوی که در طول یک سال اخیر به شدت از سوی دولت ترامپ و متحدانش تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است، به نظر می‌رسد در بسیاری از کشورهای دیگر نیز از جمله هند با مشکلات متعددی مواجه شده است به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که هند نیز احتمالا قصد دارد از ادامه همکاری با این غول تکنولوژی فعال در حوزه‌های مخابراتی و اینترنتی را که سهم قابل توجهی در بازار موبایل این کشور دارد، صرف نظر کند.  

حالا دولت چین در اقدامی متقابل به هند هشدار داده است که در صورت تحریم یک‌جانبه تجهیزات هواوی برای توسعه زیرساخت‌های شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G و سایر فعالیت‌های مخابراتی و اینترنتی در این کشور، مجبور به اجرای اقدامات متقابل خواهد شد و اپراتورهای هندی را تحریم خواهد کرد.  

بر اساس گزارش cnbc، هواوی که بدون شک بزرگترین اپراتور مخابراتی و توسعه دهنده تجهیزات اینترنتی در جهان به شمار می‌رود، در کشورهای متعددی اقدام به ارائه خدمات و توسعه تجهیزات لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G کرده اما با توجه به اعمال تحریم‌های جدید از سوی کاخ سفید و تلاش دولت آمریکا برای متقاعد کردن متحدانش همچون کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی دیگر از کشورهای اروپایی همچون انگلستان، هلند و آلمان، به نظر می‌رسد که توسعه شبکه ۵G بجای اینکه راهگشا باشد، جلوی تصمیم‌گیری سریع و پیشرفت کشورهای مختلف به سمت و سوی راه‌اندازی جدیدترین نسل از شبکه‌های اینترنتی و مخابراتی را گرفته و در حقیقت، جهان را به دو قطب مخالف تقسیم کرده است.

در این میان کشورهای بسیاری از همکاری با هواوی حداقل به صورت موقت سرباز زدند تا تکلیف آن در ابتدا مشخص شود و به همین ترتیب قراردادهای همکاری خود را برای توسعه زیرساخت‌های اینترنت ۵G لغو کردند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال‌جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
"هواوی که بدون شک بزرگترین اپراتور مخابراتی و توسعه دهنده تجهیزات اینترنتی در جهان به شمار می‌رود..."
این چه بزرگترینی هست که امریکا یه کم گلوش رو فشرده داره خفه میشه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان