بازدید 5354

میزبانی عجیب پلیس ایران از یک مسابقه جهانی! +عکس

اواخر هفته گذشته زمانی که سیداحمد خسروی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت اجتماعی ناجا از راه‌اندازی سایت مسابقات گشت جاده‌ای از سری مسابقات جهانی روسیه ۲۰۱۹ خبر داد، به نظر می‌رسید همه چیز مهیای میزبانی تمام و کمال کشورمان از این رویداد باشد؛ اما این گونه نبود.
کد خبر: ۹۱۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 05 August 2019
در حالی که نیروی انتظامی کشورمان میزبانی مسابقات «گشت جاده ای» از سری مسابقات جهانی روسیه ۲۰۱۹ را عهده دار شده، تلاش برای یافتن رد و نشانی از این میزبانی در فضای مجازی به نتیجه عجیبی منجر می‌شود.

به گزارش «تابناک»، اواخر هفته گذشته زمانی که سیداحمد خسروی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت اجتماعی ناجا از راه‌اندازی سایت مسابقات گشت جاده‌ای از سری مسابقات جهانی روسیه ۲۰۱۹ خبر داد، به نظر می‌رسید همه چیز مهیای میزبانی تمام و کمال کشورمان از این رویداد باشد؛ اما این گونه نبود.

آن گونه که خسروی خبر داده بود، برای پوشش هر چه کامل‌تر این رویداد بین المللی که قرار است با با حضور تیم‌های روسیه، ازبکستان، ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران و از تاریخ ۱۰ تا ۲۵ مرداد (برابر ۱ تا ۱۶ آگوست ۲۰۱۹) در محل پیست بین المللی پرند برگزار شود، وب سایتی ویژه تدارک دیده شده است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت اجتماعی ناجا با تاکید بر دو زبانه بودن این وب سایت (فارسی و روسی)، آدرس آن را «www.Roadpatrol.com» ذکر کرده و تاکید کرده بود که تمامی اخبار مرتبط با مسابقات گشت جاده‌ای در این سایت منتشر خواهد شد. سایتی که وجود خارجی ندارد!
 

کافی است مرورگر رایانه یا تلفن همراه تان را بازکرده و آدرس یاد شده را در آن وارد نمایید تا دریابید چنین سایتی وجود خارجی ندارد. اتفاقی عجیب که اگر کمی با دنیای مجازی آشنایی داشته باشید، به حقیقتی عجیب‌تر خواهید رسید: اینکه دامین این سایت هنوز خریداری نشده و می‌توان با پرداخت حدود هفت هزار دلار آن را در اختیار گرفت!

اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟ آیا خبر درج شده به نقل از مقام انتظامی، تدارک مقدمات راه اندازی این سایت بوده؟ تامل در خبر درج شده (که روی خبرگزاری و سایت‌های مختلف خبری در دسترس است) خلاف این ادعا را نشان می‌دهد چراکه خسروی به صراحت از راه اندازی سایت این مسابقات خبر داده.

این در حالی است که اگر دایره جست و جوهایمان را وسیع‌تر کرده و این فرضیه را بررسی کنیم که شاید مقصود این مقام انتظامی، سایتی با دامنه دات کام (COM) نبوده و قصد داشته سایتی با دامنه ایرانی (ir) را معرفی نماید، باز نتیجه عجیب خواهد بود چراکه این دامنه هم برای خرید در دسترس است! عجیب، اما واقعی!

رویدادی که سخت گیرانه است اگر به ضعف در میزبانی تعبیر شود، اما تاکید مسئولان انتظامی بر تدارک وب سایتی ویژه این مسابقات، آن هم به دو زبان، مانع از آن می‌شود که عادی و معمول دسته بندی شود. اینجاست که باید منتظر ماند و دید چرا چنین اتفاقی روی داده و آدرس واقعی سایتی که ناجا از آن رونمایی کرده چیست؟!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار