بازدید 3857

منابع مورد نیاز برای توسعه مترو مصوب شد

کد خبر: ۹۱۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶ 04 August 2019

اعضای شورای اسلامی شهر پایتخت، فروش سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خطوط مترو و اتوبوسرانی را تصویب کردند.

به گزارش مهر، در جلسه علنی امروز پس از تبدیل یک فوریت اصلاح بند الف تبصره ۴ مصوبه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران، سازمان و شرکت های تابعه به دو فوریت، کلیات این لایحه مورد بررسی قرار گرفت.

الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در این باره گفت: بر اساس بند الف تبصره ۴ مصوبه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خطوط ۳،۶ و ۷ مترو تهران بود که با توجه به جلسه مشترکی که با کمیسیون حمل و نقل برگزار شد، مقرر شد برای خط چهار مترو تهران و اتوبوسرانی نیز از محل فروش اوراق مشارکت بودجه ای در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: بر این اساس برای خط ۶، ۷۰۰ میلیارد خط ۷، ۸۰۰ میلیارد خط سه و چهار هر کدام ۲۵۰ میلیارد و برای اتوبوسرانی هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت منابع در نظر گرفته شده است این تقسیم بندی مورد قبول شهرداری نیز است و تمام این تلاش ها برای هموار کردن مسیر در توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی است.

در ادامه جلسه به دلیل اینکه مخالفتی با این دو فوریت وجود نداشت کلیات لایحه به رای گذاشته شد که با ۱۸ رای موافق از ۱۸ عضو حاضر در جلسه به تصویب رسید.

حناچی شهردار تهران ضمن تشکر از اعضای شورای شهر ابراز امیدواری کرد که با تخصیص این منابع بهره برداری از خطوط مترو تسریع و شرایط برای اتوبوسرانی نیز ارتقا یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر