بازدید 4060

انتقال GTC به وزارت صمت اشتباه است

کد خبر: ۹۱۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰ 04 August 2019

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران (GTC) از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت را اقدامی اشتباه و بازگشت به عقب توصیف کرد.

علی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر  درخصوص تصمیم اخیر سران قوا مبنی بر انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران (GTC) از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت، گفت: این تصمیم کاملا اشتباه و بازگشت به عقب محسوب می‌شود. ای کاش سران قوا به جای تاکید بر یک روش منسوخ، شهامت تصمیم‌گیری صحیح را داشتند و یارانه‌ بی پایه و اساس و بدون توجیه ارز دولتی را حذف می‌کردند.

وی در ادامه افزود: مشکل امروز بازار به دلیل استفاده از یک روش منسوخ به نام سیاست اختصاص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی است. دولت با این سیاست در نظر دارد با قیمت‌های غیر واقعی قیمت‌ها را کنترل کند که نتیجه عکس داده است. این سیاست زمینه رانت، فساد، احتکار و قاچاق کالاهای مشمول ارز دولتی را فراهم می‌کند.

نماینده مردم شازند با بیان اینکه کلید حل مشکلات بازار توقف سیاست اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی است، گفت: انچه در قالب ارز ترجیحی و دولتی در دو سال گذشته برای تامین کالاهای اساسی هزینه شده به دست مردم نرسیده و سرمایه کشور را به هدر داده است.

وی ادامه داد: دولت اگر به دنبال حل و ساماندهی مشکلات بازار است، سیاست اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی را متوقف کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: در صبحت‌های رئیس جمهور درخصوص انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت صمت این بود که نظر رهبری را هم گرفته‌اند. رئیس جمهور با این صحبت کار را برای نمایندگان سخت و مقاومت در برابر این تصمیم را بی اثرکرده است. اما این تصمیم اشتباه است و نمایندگان مجلس در مقابل آن ایستادگی خواهند کرد. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر