بازدید 8282

عوارض خطرناک تاخیر در دفع ادرار

کد خبر: ۹۱۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ 31 July 2019

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران گفت: تخلیه نامناسب ادرار، ایجاد عفونت‌های مکرر و در موارد حاد ایجاد بی اختیاری از جمله عوارض تاخیر در دفع ادرار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهری مهراد رئیس انجمن نورویورولوژی ایران درباره عوارض نگهداشتن طولانی مدت ادرار اظهار کرد: کسانی که دفع ادرار خود را دیر به دیر انجام می‌دهند با اختلالاتی مواجه می‌شوند، این اتفاق در خانم‌ها شایع‌تر است چراکه اغلب از دستشویی‌های موجود در ادارات، بازار، خیابان و غیره استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این رفتار نامناسب بعد از مدتی به یک عادت تبدیل شده و کار به جایی می‌رسد که ممکن است فردی تنها یک بار صبح و یک بار شب دفع ادرار داشته باشد. این موضوع به تدریج باعث بزرگ شدن مثانه و در نتیجه تخلیه نشدن کامل آن می‌شود که عوارض بسیاری را به همراه دارد.

مهراد گفت: بزرگ شدن مثانه عوارض مشابهی با مثانه عصبی یا مثانه تنبل دارد و معمولا ادرار آن‌ها به خوبی تخلیه نمی‌شود؛ به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم همه افراد به خصوص دانش آموزان حتی در صورتی که احساس دفع ادرار نمی‌کنند هر ۲ ساعت یکبار از سرویس بهداشتی استفاده کنند.

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران تشریح کرد: بسیار از خانواده‌ها به اشتباه فرزندان خود را از استفاده از سرویس بهداشتی مدارس منع می‌کنند، آنها با این تصور که این کار باعث کثیف شدن لباس دانش آموز می‌شود یا آلودگی موجود در این فضا می‌تواند باعث بیماری در فرزندانشان شود؛ آنها را از این کار منع می‌کنند.

وی بیان کرد: عادت کردن کودکان به استفاده نکردن از سرویس بهداشتی برای ساعات طولانی می‌تواند تا بزرگسالی به همراه فرد بماند، انجام این کار در طول سالیان طولانی باعث بزرگ شدن مثانه و در نتیجه ایجاد عوارض مختلف می‌شود.

مهراد افزود: تخلیه نامناسب ادرار، ایجاد عفونت‌های مکرر و در موارد حاد بی اختیاری از جمله عوارض تاخیر در دفع ادرار است و به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم حتی در حالتی که افراد احساس دفع ادرار نمی‌کنند در بین هر ۲تا ۳ ساعت از سرویس بهداشتی استفاده کنند.

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران گفت: این عادت غلط به مرور زمان باعث می‌شود که این حس از بین برود؛ شما در طول روز با مصرف آب، چای، سبزیجات، میوه‌ها و مواردی از این قبیل آب وارد بدن می‌کنید که در نتیجه پر شدن مثانه را به همراه دارد اما عادت غلط می‌تواند باعث شود مثانه قابلیت هشدار دفع ادرار را از دست بدهد.

وی یادآوری کرد: در صورت تجربه علائم فوق بهتر است هر چه زودتر به متخصصان این حوزه مراجعه کنید چرا که مراجعه به موقع درمانی موثرتر و آسان‌تر را برای شما به همراه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر