بازدید 6626

تمجید نوری بیلگه جیلان از فیلم «قصرشیرین»

نوری بیلگه جیلان کارگردان صاحب نام جهان درباره این فیلم نوشت: «فیلم آنقدر به خود مطمئن است که حتی برای یک لحظه در تمام طول زمانش به انسجام و اصالتش لطمه‌ای وارد نمی‌شود. با این وجود که فیلم در فضا و زمانی محدود اتفاق می‌افتد، تمام زندگی به نحوی همانجاست. کارگردان کار هر جزء منفردی در فیلم را به نحوی شگرف تحت تسلط دارد؛ تصویر، صدا، دیالوگ‌ها، روانشناسی، آهنگ، شخصیت‌ها، شیوه‌های بیان، میمیک‌ها، ژست‌ها و همه این‌ها را با یکدیگر همساز می‌کند. او به همه، واقعیت، زندگی، می‌بخشد و ما را وادار می‌کند با ابعاد شگفت‌انگیز ذات انسان روبرو شویم.
کد خبر: ۹۱۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ 29 July 2019

نوری بیلگه جیلان با نوشتن متنی از فیلم «قصر شیرین» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی تمجید کرد.

به گزارش سینماسینما، نوری بیلگه جیلان کارگردان صاحب نام جهان درباره این فیلم نوشت: «فیلم آنقدر به خود مطمئن است که حتی برای یک لحظه در تمام طول زمانش به انسجام و اصالتش لطمه‌ای وارد نمی‌شود. با این وجود که فیلم در فضا و زمانی محدود اتفاق می‌افتد، تمام زندگی به نحوی همانجاست.

کارگردان کار هر جزء منفردی در فیلم را به نحوی شگرف تحت تسلط دارد؛ تصویر، صدا، دیالوگ‌ها، روانشناسی، آهنگ، شخصیت‌ها، شیوه‌های بیان، میمیک‌ها، ژست‌ها و همه این‌ها را با یکدیگر همساز می‌کند. او به همه، واقعیت، زندگی، می‌بخشد و ما را وادار می‌کند با ابعاد شگفت‌انگیز ذات انسان روبرو شویم.»

تمجید نوری بیلگه جیلان از فیلم «قصرشیرین»

نوری بیلگه جیلان جزو فیلمسازان محبوب جشنواره کن است که تاکنون 90 جایزه را برای هشت فیلمش دریافت کرده است؛ جایزه بزرگ هیات داوران برای «دوردست»، جایزه بهترین کارگردان برای «سه میمون»، جایزه بزرگ هیات داوران برای «روز روزگاری در آناتولی»، نخل طلا برای «خواب زمستانی»، چهار جایزه فیپرشی (منتقدان بین‌المللی)، سه جایزه بهترین کارگردانی جوایز سینمای آسیا و اقیانوسیه و… از جمله جوایز او بوده است.

نوری بیلگه جیلان ریاست هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای را بر عهده داشت که در آن، «قصر شیرین» سه جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد را به دست آورد و در متن بیانیه جایزه حامد بهداد به عنوان بهترین بازیگر مرد، آمده است: «اجرای او پر از تخیل است. شیوه‌ای که با جزئیات سر و کار دارد، غیرمنتظره و فراموش نکردنی است».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر