بازدید 6198

عراقچی پیام کتبی روحانی را تسلیم ماکرون کرد

کد خبر: ۹۱۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ 24 July 2019

عراقچی در دیدار با ماکرون ضمن تسلیم پیام کتبی روحانی به رئیس جمهور فرانسه، درباره موضوعات مورد علاقه ۲ کشور و یافتن راهکار‌هایی برای کاهش تنش‌ها در منطقه و استمرار حفاظت از برجام گفتگو کرد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و فرستاده ویژه رئیس جمهوری کشورمان شامگاه سه شنبه (به وقت محلی) در دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه پیام کتبی حسن روحانی را تسلیم وی کرد.

در این دیدار طرفین به طور مبسوط پیرامون موضوعات مورد علاقه ۲ کشور از جمله مسائل منطقه‌ای و بین المللی و چگونگی یافتن راهکار‌هایی به منظور کاهش تنش‌ها در منطقه و همچنین استمرار حفاظت از برجام به عنوان یک تفاهم بین المللی و چند جانبه و یکی از مهمترین دستاورد‌های دیپلماسی در عصر حاضر بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه استفاده از دیپلماسی به منظور ایجاد فضای مورد نیاز جهت ایجاد و استحکام ثبات و امنیت در بهترین شکل ممکن با توجه به شرایط و وضعیت کنونی جهان و منطقه مورد تاکید قرار گرفت.

عراقچی پیش از این نیز با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدار تصریح کرد که ایران اجازه اخلال در روند کشتیرانی در خلیج فارس را نخواهد داد و اظهار داشت: از اروپا انتظار می‌رود موضع روشنی در مخالفت با سیاست آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران اتخاذ کند. 

به گزارش فارس، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بامداد سه شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر از سفر عراقچی به پاریس خبر داد و نوشت: عراقچی در این سفر پیام مکتوب روحانی را تسلیم «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه خواهد کرد.

سفر عراقچی به پاریس در حالی صورت گرفت که «امانوئل بُن» مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه اخیرا (۱۸ و ۱۹ تیر ماه) برای دومین بار به تهران سفر کرد و در سفر اخیرش پیام ماکرون به روحانی را تحویل داد.

مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه ۲۹ خرداد و دو روز بعد از اظهارات بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در اعلام شمارش معکوس از سوی ایران برای عبور حجم اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد از سقف ۳۰۰ کیلوگرم، به تهران سفر کرده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر