بازدید 1730

توافق برنامه جهانی غذا با انصارالله برای از سرگیری توزیع غذا در یمن

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا از دستیابی به یک توافق با جنبش انصارلله برای از سرگیری توزیع کمک‌های غذایی در یمن خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 19 July 2019

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا از دستیابی به یک توافق با جنبش انصارلله برای از سرگیری توزیع کمک‌های غذایی در یمن خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا (WFP) اعلام کرد که این سازمان به توافقی با جنبش انصارالله برای از سرگیری توزیع کمک‌های غذایی در مناطق تحت کنترل آنها در یمن دست یافته است.

وی در نشست شورای امنیت افزود: به محض امضای این توافق، امکان توزیع سریع غذا در صنعا فراهم خواهد شد.

بیزلی در ادامه گفت: می‌توانم بگویم که پیشرفت بزرگی کردیم. حدود ۳۰ میلیوم فرد در یمن زندگی می‌کنند که بیش از یک سوم آنها از وضعیت ناامنی غذایی رنج می‌برند.

هیئت ملی مدیریت و هماهنگی امور انسانی در یمن پیشتر ضمن متهم کردن برنامه‌ جهانی غذا به فساد و سوء استفاده از درد و رنج ملت یمن، اعلام کرده بود که هدف از روند انگشت‌نگاری که برنامه‌ جهانی غذا اخیرا اعمال کرده، اطلاعاتی است. 

به دنبال این اتهام برنامه جهانی غذا اعلام کرد که توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه را به صورت موقت در پایتخت یمن متوقف کرده است.

از سوی دیگر، مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن در جریان سخنرانی در شورای امنیت نسبت به اوضاع انسانی بحرانی یمن هشدار داد و گفت: اوضاع انسانی یمن روز به روز بدتر می‌شود و آتش بس در حدیده این اجازه را به ما می‌دهد تا بر روی روند سیاسی پیش از پایان تابستان تمرکز کنیم.

وی افزود: همه بر ضرورت دستیابی به یک راه حل سیاسی و اجرای توافقنامه استکهلم تأکید دارند. طبق قطعنامه‌های شورای امنیت صلح باید به یمن باز گردد و حدیده درگاه اصلی و محوری صلح در این کشور به شمار می‌رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر