بازدید 2539

تناقض نقدینگی در کشور

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت گفت: کشور دچار پارادوکس نقدینگی شده به طوری که از یک طرف نقدینگی در کشور بسیار بالا است و از طرفی دیگر بخش تولید با کمبود شدید نقدینگی روبرو است.
کد خبر: ۹۱۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹ 11 July 2019

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، سعید زرندی با بیان اینکه نقدینگی کشور باید به نفع صنعتگران و حمایت از رونق تولید هدایت شود، گفت: برای تحقق رونق تولید، نیازمند تغییر نگاه جدی هستیم و نمی‌توان با همان رویه قبلی، انتظار تحول در تولید داشته باشیم.

وی افزود: تغییر نگاه باید در بدنه دولت و بخش خصوصی ایجاد شود، لذا اگر قرار باشد هر بخشی از جمله تأمین اجتماعی، مالیات و بانک‌ها با همان رویه قبلی کار خود را انجام دهند، نمی‌توان انتظار داشت رونق تولید اتفاق بیفتد.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: دستگاه‌ها می‌خواهند مرّ قانون را اجرا کنند و کار درستی است اما برخی کج‌سلیقگی‌ها و سختگیری‌های بی‌مورد، کار را معطل می‌گذارد و اگر قرار است به رونق تولید برسیم، باید رویه و نگاه ها به تولید، تغییر کند.

زرندی تصریح کرد: با تلاش همه صنعتگران و معدنکاران و بخش‌های مختلف اقتصادی ، شرایط دشوار اقتصادی در سال ۹۷ را پشت سر گذاشته ایم و در دوماهه امسال نیز شاهد رشد ۳۴ درصدی صدور پروانه‌های بهره برداری نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها بسیاری از مشکلات را در حوزه اقتصادی کشور به وجود آورده اما همین تحریم‌ها برای ما فرصت‌هایی را فراهم کرد که باید از آن استفاده کنیم ، لذا شایسته است که موفقیت‌های صنعتگران نیز دیده شود.

زرندی توضیح داد: به طور مثال کاهش ۳۱ درصدی واردات پوشاک به کشور و افزایش ۶ درصدی صادرات پوشاک در سال ۹۷ از فرصت‌هایی است که به دلیل همین مشکلات برای صنعت، تبدیل به یک فرصت شد.

وی گفت: نیاز‌های حوزه صنعت و معدن در این مدت شفاف‌تر شد و این وزارتخانه با ترسیم برنامه‌های مختلف سعی دارد نیاز‌های این بخش را مرتفع کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر