بازدید 2663
ابراهیمی مطرح کرد:

سرکوب تولیدکنندگان داخلی با تخصیص ارز دولتی به واردات

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای که مشابه تولید داخل است، باعث می‌شود تا محصولات داخلی توان رقابت خود را از دست بدهند.
کد خبر: ۹۱۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰ 11 July 2019

علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردات محصولات مشابه تولید داخل در زمینه سموم و آفت کش‌ها، گفت: تخصیص ارز دولتی به واردات کالاها همواره باعث ایجاد اختلاف قیمت بین کالاهای تولید داخل و وارداتی می‌شود.

تخصیص ارز دولتی عامل ایجاد فضای رانتی در بازار شده است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از دلایل ایجاد فضای رانتی در بازار تخصیص ارز با قیمت‌های غیر واقعی است، تصریح کرد: تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردات کالاهای که مشابه تولید داخل است، باعث می‌شود تا محصولات داخلی توان رقابت خود را از دست بدهند.

تخصیص ارز دولتی قدرت رقابت محصولات تولید داخل را کاهش می‌دهد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همواره منتقد تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردات کالاهای خارجی بوده‌ام، ادامه داد: اگر میزان ارز تخصیص یافته به واردات کالا در اختیار تولیدکنندگان محصولات کشاورزی قرار بگیرد کیفیت محصولات افزایش پیدا می‌کند و محصولات تولید داخل می‌توانند حتی در صورت صادرات در بازارهای جهانی نیز رقابت پذیر باشند.

فضای رقابت در بازار محصولات کشاورزی باید عادلانه باشد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه تخصیص ارز دولتی به واردات کالاها باعث ایجاد فضای رانتی می‌شود و نمی‌توانیم بر روی آن نظارتی دقیقی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید اجازه دهیم فضای رقابت در بازار محصولات کشاورزی به صورت عادلانه باشد، تولیدکنندگان و واردکنندگان نباید از حمایت ویژه جداگانه‌ای برخوردار شوند و تعادل بازار از بین برود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر