بازدید 2789

آمریکا: فروش سلاح به تایوان مغایر با سیاست چین واحد نیست!

وزارت خارجه آمریکا مدعی است فروش سلاح به تایوان با هدف تامین صلح منطقه‎ای صورت می‎گیرد و آمریکا قصدی برای به چالش کشیدن اصل چین واحد ندارد.
کد خبر: ۹۱۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 10 July 2019

وزارت خارجه آمریکا مدعی است فروش سلاح به تایوان با هدف تامین صلح منطقه‎ای صورت می‎گیرد و آمریکا قصدی برای به چالش کشیدن اصل چین واحد ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا که به تازگی با فروش احتمالی تسلیحاتی به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار به تایوان موافقت کرده، در مواجهه با اعتراض شدیداللحن چین؛ به توجیه این اقدام پرداخت.

در همین راستا، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: منافع ما در تایوان، به ویژه در مورد قرارداد تسلیحاتی اخیر، بر مبنای تقویت صلح و ثبات منطقه‎ای است. به این ترتیب، هیچ تغییری در موضع بلندمدت آمریکا مبنی بر حمایت از سیاست چین واحد ایجاد نشده.

این در حالی است که روز گذشته «گنگ شوآنگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان را نقض جدی حقوق بین‌الملل و اصول ابتدایی روابط بین‌الملل عنوان کرد.

وی افزود: این اقدام سیاست چین واحد و همچنین ۳ یادداشت تفاهم چین و آمریکا را نقض می کند. این اقدام همچنین دخالتی آشکار در امور داخلی چین محسوب شده و حاکمیت و منافع امنیتی این کشور را تهدید می کند.

گفتنی است چین به تایوان به چشم استانی متمرد نگاه کرده و درباره هرگونه اقدام از سوی آمریکا که به جریان‌های جدایی‌طلب منطقه کمک کند؛ هشدار داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر