بازدید 2507
اقتصاد در گذر زمان

از معاون وزیر مالیه شدن نجم الملک تا زمزمه‌های مدیرعاملی یک زن بر شرکت هما

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هجدهمین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۱۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 09 July 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هجدهمین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

18 تیر 1312، سیدحسن تقی ‌زاده وزیر مالیه، آقای نجم ‌الملک را به معاونت خویش برگزید.

18 تیر 1315، شرکت سهامی گله‌ داری ایران تاسیس شد.

18 تیر 1320، دفتر رضاشاه از وزيرمختار ايران در لندن خواست مراتب ترديد و تعجب ايران را از اصرار انگليسي ها به خروج آلماني ها از ايران با توجه به آگاهي لندن از بي اهميت بودن جايگاه آلماني هاي شاغل در ايران به اطلاع وزير خارجه انگليس برساند.

18 تیر 1333، انبار غله ميدان شوش به وسعت 250 هزار متر مربع طعمه حريق شد. در نتيجه اين آتش سوزي انبارهاي 4 و 5 دخانيات، انبار پشم، 5 گاراژ، 70 دكان، دو آسياب و صدها محل فروش ميوه و تره بار به تلي از خاكستر تبديل شد. در اين حريق عده زيادي از مردم و مأموران آتش نشاني جان خود را از دست دادند.

18 تیر 1349، شاه لغو کنکور را از سال 1350 تصویب کرد. همچنین در این روز نرخ کفن و دفن در بهشت زهرا از طرف شهرداری 140 تومان تعیین شد.

18 تیر 1359، توطئه كودتاي جمعي از نظاميان ضدانقلاب كه قرار بود از طريق پايگاه شهيد نوژه همدان به اجرا گذارده شود، كشف و خنثي شد.

18 تیر 1375، شركت توتال فرانسه به طور رسمي كار استخراج نفت از حوزه نفتي «سيري» را آغاز كرد.

18 تیر 1390، سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد که جمعیت ایران از ابتدای سال ۹۰ وارد دوره «میانسالی» شده است.

18 تیر 1391، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جزئیات گزارش دولت به این مجمع درباره اوضاع اقتصادی و راهکارهای مقابله با تحریم‌ها را تشریح کرد و گفت: رئیس‌جمهور به اطلاع مجمع تشخیص مصلحت نظام رسانده است که «برنامه‌ای یکساله برای مقابله با تحریم‌ها» تنظیم شده است تا دولت فعالیت‌های بیشتری از خود نشان دهد.

18 تیر 1392، اعضای شورای شهر تهران پس از دوبار تذکر به شهرداری بابت نابسامانی و بی‌نظمی در برج‌سازی‌های شهر تهران ظرف ۲ هفته اخیر، سرانجام مقرر کردند شهرداری تهران تا اطلاع ثانوی - تشکیل شورای شهر چهارم و تعیین‌تکلیف شهردار جدید - هیچ نوع مجوز بلندمرتبه‌سازی چه توسط شهرداری و چه توسط کمیسیون ماده ۵ صادر نشود.

18 تیر 1393، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران از توافق نزدیک به ۵۰ درصدی بر سر متن توافق جامع هسته‌ای خبر داد.

18 تیر 1396، پس از حدود هشت سال مدیریت فرهاد پرورش در رأس هرم مدیریتی ایران ‌ایر، مقرر شده است فرزانه شرفبافی که عضویت هیات مدیره این ایرلاین را بر عهده دارد، در صورت تصویب هیات وزیران جایگزین وی در هما شود و پرورش هم به‌عنوان نماینده سازمان هواپیمایی ایران در سازمان بین‌المللی هوانوردی به مونترال کانادا برود.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی