بازدید 10929
۲

جزئیات دستگیری باند تقلب در کنکور سراسری ۹۸

کد خبر: ۹۱۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 08 July 2019
وزیر علوم گفت: افرادی با فریبکاری دستگاه‌هایی را به برخی متقاضیان کنکور فروخته بودند و ادعای دسترسی به سوالات کنکور را داشتند، اما پیش از اینکه بتوانند کاری انجام دهند دستگیر شدند.

به گزارش فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور درباره دستگیری باند تقلب در کنکور اظهار داشت : این باند قبل از اینکه بتواند کاری انجام دهد، کشف و دستگیر شده است.

وی ادامه داد: چارچوب حفاظت از سوالات کنکور آهنین است و به هیچ وجه سوالی به خارج درز نمی‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت : برخی متقاضیان کنکور فریب خورده بودند و فریب‌کاران دستگاه‌هایی به آن‌ها فروخته بودند که از آن طریق به آن‌ها تقلب برسانند، در حالی که هیچ‌گونه دسترسی به سوالات کنکور نداشتند.

* اصلاح شیوه پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

غلامی در مورد اصلاح شیوه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد توضیح داد: به منظور افزایش کیفیت پذیرش کارشناسی ارشد حد نصاب کف تعیین کرده‌ایم به این معنا که نمرات منفی دانشجو نباید به نمرات مثبت غلبه کند.

* راهکار رفع مشکل بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی

وی درباره معضل بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی گفت: زمینه پذیرش فارغ‌التحصیلان در سیستم اداری برای همه وجود ندارد و این انتظار طی چند سال اخیر تغییر کرده است.

وی گفت: بخشی از تحصیل‌کرده‌ها باید کارآفرین شوند و برای خود و برای دیگران کار ایجاد کنند. برنامه‌ریزی برای تکمیل این زنجیره کارآفرینی از سه سال گذشته در وزارت علوم آغاز شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲
اگر نحوه ارسال سوالات به شهرستان ها را از نزدیک دیده بودبد میفهمیدید که چقدر امنیتشان مسخره است.
پارسال تو همون استانی که الان باند گرفتن از یک کلاس 18 نفر پزشکی و یک نفر داروسازی قبول شدن این با عقل سلیم جور در نمیاد اصلا!! در بهترین مدرسه تیزهوشان هم تاکنون چنین چیزی سابقه نداشته. مسئولان ترسیدن رسیدگی کنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار