بازدید 3574

وقوع یک مورد بحران آب و هوایی در هفته

کد خبر: ۹۱۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 08 July 2019

سازمان ملل هشدار داد: هر هفته یک مورد فاجعه اقلیمی اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان ملل در هفته یک مورد فاجعه اقلیمی در جهان اتفاق می‌افتد این درحالیست که بیشتر این حوادث کمتر در سطح بین الملل مورد توجه قرار می‌گیرند و لازم است اقدامات فوری برای آماده‌سازی کشورهای در حال توسعه در برابر تاثیرات قابل توجه این حوادث در نظر گرفته شود.

«مامی میزوتوری» - نماینده ویژه سازمان ملل برای کاهش خطر بلایا - گفت: حوادثی همچون طوفان "آیدای" و "کنت" در موزامبیک و خشکسالی در هند در بیشتر رسانه‌های جهان خبرساز شده‌اند. هرچند تعداد قابل توجهی از حوادث با میزان اثرگذاری کمتر که تلفات جانی و آوارگی به همراه دارد سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شود در حال رخ دادن است.

به گفته میزوتوری انطباق و سازگاری با بحران‌های آب و هوایی دیگر مشکل بلند مدت تلقی نمی‌شود بلکه لازم است اکنون برای مقابله با این بحران‌ها سرمایه‌گذاری شود.

برآوردها نشان می‌دهد هزینه‌های ناشی از بحران‌های آب و هوایی حدود ۵۲۰ میلیارد دلار در سال است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، بسیاری از بلایا با اثرگذاری کمتر در صورتی‌که مردم هشدارهای اولیه وضعیت اقلیمی نامناسب را جدی بگیرند و زیرساخت‌های لازم از قبیل سیل‌بند و دسترسی به آب سالم در مواقع خشکسالی در نظر گرفته شود، قابل پیشگیری است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر