بازدید 4492

مرزبان: کارنامه کالدرون از برانکو بهتر است

کد خبر: ۹۱۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 08 July 2019

علیرضا مرزبان مربی سابق تیم‌های پرسپولیس و سپاهان معتقد است رقابت برای قهرمانی در لیگ نوزدهم هم مانند لیگ هجدهم تا هفته پایانی خواهد بود و چهار تیم استقلال، سپاهان، پرسپولیس و تراکتور رقابتی جدی برای قهرمانی خواهند داشت. مربی فصل گذشته نفت مسجد سلیمان با ذکر دلایلی، اما همچنان پرسپولیس را مدعی اول کسب جام می‌داند.

به گزارش تابناک ورزشی، مرزبان با اشاره به این نکته که خروج برانکو چند هفته پیش از پایان فصل واضح بود، اینگونه حرف هایش را آغاز کرد: در مورد اینکه برانکو قصد داشت ایران را ترک کند، هیچ شکی وجود نداشت و این موضوع هفته‌ها قبل از پایان لیگ مشخص بود. مشکلاتی که طی سال‌های اخیر همیشه برانکو با آن‌ها درگیر می‌شد، مشکلات مالی خودش، دستیارانش و بازیکنانش بود. این مسئله برای او خیلی سخت بود. ضمن اینکه او محبوبیت زیادی بین هواداران پرسپولیس دارد، ولی این برای برانکو طعم طلا نداشت و تصمیمش را گرفت و رفت. سعی شد که نشان داده شود باشگاه غافلگیر شده، ولی او تصمیش را گرفته بود.

مرزبان در مورد کارنامه برانکو طی دوران بازگشت به ایران افزود: برانکو البته با کارنامه خوبی از ایران رفت. او خارج از ایران موفقیت‌های زیادی نداشت. او در هانوفر در دسته دوم فوتبال آلمان خیلی زود اخراج شد و در کرواسی هم همینطور. کار کردن در پرسپولیس به برانکو ارزش خاصی داد و برای همین هم پرسپولیس به برانکو مدیون است و هم برانکو به پرسپولیس و در واقع کسی به کسی بدهکار نیست.

سرمربی فصل گذشته نفت مسجد سلیمان حرف هایش در مورد کالدرون را اینگونه آغاز کرد: کالدرون تاریخ بهتری نسبت به برانکو دارد. شخصیت دو مربی به هم نزدیک است. هر دو می‌توانند با بازیکنان بزرگ کار کنند؛ می‌توانند آرامش را در تیم نگه دارند. مربیانی هستند که در کلاس دوم جهانی نقش بسیار خوبی داشته اند. اگر کلاس اول جهانی را لیگ‌های انگلیس، آلمان و .. بدانیم، در کلاس دوم جهانی این دو مربی و به خصوص کالدرون نتایج خوبی گرفته اند. مردم را خیلی خوب می‌شناسند و به فرهنگ کشوری که کار می‌کنند، احترام می‌گذارند. کالدرون آزاد اندیش است و سعی می‌کند ارتباط نزدیکی با باشگاه، بازیکنان و هواداران داشته باشد. این‌ها موارد مثبتی است که کالدرون دارد.

مربی فصل گذشته نفت مسجد سلیمان با اشاره به اینکه پرسپولیس باز هم مانند فصول گذشته شانس اول قهرمانی را دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه پرسپولیس تغییرات زیادی نداشته و نخواهد داشت، باز هم این تیم در میان مدعیان اصلی است. بحث او دیگر قهرمانی در ایران نیست و باید پرسپولیس دیگر خودش را در آسیا نشان دهد. خیلی معضل بزرگی بود که پرسپولیس زود از رقابت‌های آسیایی کنار رفت.

از مرزبان در مورد حضور مربیان جدید استقلال و پرسپولیس و تاثیری پرسیدیم که آن‌ها ممکن است بر فوتبال ایران ایجاد کنند. او در پاسخ به این سوال گفت: استراماچونی و کالدرون از دو فرهنگ مختلف، به فوتبال آمده اند. ایتالیا در دنیا حرف اول را می‌زد، ولی دیگر شرایط مانند قبل نیست. ایتالیا حالا و در این سال‌های اخیر کارنامه خوبی ندارد، چون آکادمی‌ها خوب کار نکردند، ایتالیا دیگر بازیکنان درخشان ندارد، لیگشان در میان لیگ‌های مطرح اروپا نیست و الان یوونتوس در حال تلاش برای نزدیک کردن سطحش به سطح جهانی است.

او ادامه داد: در مجموع هر دو مربی موفق هستند و می‌توانند تاثیرگذار باشند و فرهنگ خاصی را به فوتبال ایران بیاورند. هر دو مربی طرفدار پرسینگ از جلو هستند و می‌خواهند روی ضربات ایستگاهی تاثیرگذار باشند. بازی از کناره‌ها برای هر دو مربی خیلی مهم است. مهم‌تر اینکه هر دو مربی اعتقاد قلبی دارند که اعضای یک تیم باید شاکله‌های مثبت و احساس خوبی نسبت به هم داشته باشند تا در زمان بحران بتوانند به هم نزدیک شوند و با قدرت به کارشان ادامه دهند. هر دو مربی به دنبال پررنگ کردن بازیکن بزرگشان و دادن مسئولیت بیشتر به آن‌ها هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر